سایپاهزینه تعمیرات خودرو

هزینه و اجرت تعمیرات انواع تیبا – 1402

در این مقاله لیست کامل هزینه و اجرت تعمیرات مدل‌های مختلف خودروی تیبا در سال ۱۴۰۲ خدمت شما عزیزان تقدیم شده است.

تیبا به‌عنوان نخستین خودروی به‌اصطلاح ملی سایپا در سال ۱۳۸۷ و در ابتدا با نام مینیاتور رونمایی شد درحالی‌که پروژهٔ ساخت آن حدود ۱۰ سال قبل با کد S81 آغاز شده بود. این سدان سگمنت B در اصل با تلفیقی از قطعات پراید، ریو و تا حدودی رنو L90 ساخته شده بود و نهایتاً با تمامی این حواشی و تغییر نام به تیبا به بازار آمد. تیبا با وجود تمامی ضعف‌هایش، به دلیل قیمت مناسب و توانایی‌هایی بالاتر از پراید با استقبال مناسبی از سوی خریداران روبرو شد و به‌سرعت توانست اصطلاحاً جای خود را در بازار خودروی کشور باز کند. این خودرو اولین محصول سایپا محسوب می‌شود که روی پلتفرم موسوم به X200 این شرکت ساخته شده است و هم‌اکنون جای خود را به ساینا و کوییک داده است. در این نوشتار هزینه و اجرت تعمیرات تیبا را خدمت شما عزیزان تقدیم خواهیم کرد.

هزینه و اجرت تعمیرات تیبا

بر اساس نرخ نامه رسمی اتحادیه صنف تعمیرکاران خودرو تهران، هزینه و اجرت تعمیرات تیبا در سال ۱۴۰۲ بر اساس جدول زیر خواهد بود:

ردیف شرح خدمات تیبا بنزینی تیبا دوگانه‌سوز
۱ تعمیر کامل موتور ۳۳,۰۰۰,۰۰۰ ۳۳,۰۰۰,۰۰۰
۲ تعمیر نیم موتور (سر سیلندر و کارتل) ۲۱,۵۰۰,۰۰۰ ۲۱,۵۰۰,۰۰۰
۳ پیاده و سوار کردن موتور جهت شاسی کشی ۱۳,۲۰۰,۰۰۰ ۱۳,۲۰۰,۰۰۰
۴ تعمیر کامل سر سیلندر ۱۲,۳۰۰,۰۰۰ ۱۲,۳۰۰,۰۰۰
۵ تعویض اورینگ منیفولد هوا یا واشر ۲,۷۰۰,۰۰۰ ۲,۷۰۰,۰۰۰
۶ تعویض واشر منیفولد دود ۳,۵۵۰,۰۰۰ ۳,۵۵۰,۰۰۰
۷ تعویض واشر گلویی اگزوز ۱,۳۵۰,۰۰۰ ۱,۳۵۰,۰۰۰
۸ تعویض واشر کارتل و توری اویل پمپ ۳,۰۰۰,۰۰۰ ۳,۰۰۰,۰۰۰
۹ باز و بسته کردن کارتل و تعویض اویل پمپ (درجا) ۸,۶۵۰,۰۰۰ ۸,۶۵۰,۰۰۰
۱۰ تعویض فشنگی روغن ۹۵۰,۰۰۰ ۹۵۰,۰۰۰
۱۱ تعویض شلنگ های بخار روغن ۱,۰۰۰,۰۰۰ ۱,۰۰۰,۰۰۰
۱۲ باز و بست دریچه گاز و تعویض واشر درب سوپاپ ۱,۵۰۰,۰۰۰ ۱,۵۰۰,۰۰۰
۱۳ فیلرگیری سوپاپ ۰ ۰
۱۴ تعویض واتر پمپ و باز و بستن تسمه تایم ۳,۴۰۰,۰۰۰ ۳,۴۰۰,۰۰۰
۱۵ تعویض تسمه تایمینگ و بلبرینگ ۲,۷۰۰,۰۰۰ ۲,۷۰۰,۰۰۰
۱۶ تعویض تسمه دینام و هیدرولیک ۱,۱۰۰,۰۰۰ ۱,۱۰۰,۰۰۰
۱۷ تعویض تسمه کولر و باز و بست هواکش ۷۰۰,۰۰۰ ۸۵۰,۰۰۰
۱۸ تعویض تسمه سفت کن کولر و باز و بست هواکش ۰ ۰
۱۹ تعویض کاتالیست ۲,۷۰۰,۰۰۰ ۳,۵۵۰,۰۰۰
۲۰ باز و بست متعلقات جهت تعویض شمع ۸۵۰,۰۰۰ ۸۵۰,۰۰۰
۲۱ باز و بست متعلقات جهت تعویض انژکتور ۲,۲۰۰,۰۰۰ ۲,۲۰۰,۰۰۰
۲۲ تعویض لوله فرعی زیر اگزوز ۰ ۰
۲۳ تعویض ترموستات ۱,۱۰۰,۰۰۰ ۱,۲۵۰,۰۰۰
۲۴ تعویض رادیاتور آب ۱,۱۰۰,۰۰۰ ۱,۲۵۰,۰۰۰
۲۵ تعویض منبع انبساط ۷۰۰,۰۰۰ ۷۰۰,۰۰۰
۲۶ هواگیری و ریختن ضدیخ ۵۵۰,۰۰۰ ۵۵۰,۰۰۰
۲۷ تعویض شلنگ از رادیاتور به منبع انبساط ۳۰۰,۰۰۰ ۳۰۰,۰۰۰
۲۸ تعویض شیلنگ بالای رادیاتور ۸۵۰,۰۰۰ ۸۵۰,۰۰۰
۲۹ تعویض شیلنگ پایین رادیاتور ۱,۱۰۰,۰۰۰ ۱,۱۰۰,۰۰۰
۳۰ تعویض شیلنگ بخاری کوتاه ۱,۱۰۰,۰۰۰ ۱,۱۰۰,۰۰۰
۳۱ تعویض شینگ بخاری بلند ۹۵۰,۰۰۰ ۱,۱۰۰,۰۰۰
۳۲ تعویض زانوی پلاستیکی بخاری به منیفولد ۰ ۰
۳۳ تعویض فشنگی آب ۷۰۰,۰۰۰ ۸۵۰,۰۰۰
۳۴ تعویض پایه دسته موتور جلو ۱,۵۰۰,۰۰۰ ۱,۵۰۰,۰۰۰
۳۵ تعویض دسته موتور بالا راست ۱,۵۰۰,۰۰۰ ۱,۵۰۰,۰۰۰
۳۶ تعویض دسته موتور جلو گرد ۱,۲۵۰,۰۰۰ ۱,۲۵۰,۰۰۰
۳۷ باز و بست رام و تعویض دسته موتور جلو و عقب ۲,۳۰۰,۰۰۰ ۲,۳۰۰,۰۰۰
۳۸ تعویض باک بنزین توافقی توافقی
۳۹ تعویض پمپ بنزین برقی ۱,۵۰۰,۰۰۰ ۱,۵۰۰,۰۰۰
۴۰ تعویض فیلتر بنزین ۹۵۰,۰۰۰ ۹۵۰,۰۰۰
۴۱ تعویض لوله رفت بنزین ۳,۲۵۰,۰۰۰ ۳,۲۵۰,۰۰۰
۴۲ تعویض شلنگ برگشت بنزین ۳,۲۵۰,۰۰۰ ۳,۲۵۰,۰۰۰
۴۳ تعویض منبع کنیستر ۵۵۰,۰۰۰ ۵۵۰,۰۰۰
۴۴ تعمیر کامل گیربکس ۷,۵۰۰,۰۰۰ ۷,۵۰۰,۰۰۰
۴۵ تعویض کیت کلاچ ۴,۹۵۰,۰۰۰ ۴,۹۵۰,۰۰۰
۴۶ تعویض سیم کلاچ ۱,۱۰۰,۰۰۰ ۱,۱۰۰,۰۰۰
۴۷ تعویض بوش های پدال کلاچ و ترمز ۲,۰۰۰,۰۰۰ ۲,۰۰۰,۰۰۰
۴۸ تعویض بوش های دوشاخه کلاچ و باز و بست گیربکس ۵,۵۰۰,۰۰۰ ۵,۵۰۰,۰۰۰
۴۹ تعویض لیور دسته دنده ۱,۵۰۰,۰۰۰ ۱,۵۰۰,۰۰۰
۵۰ تعویض بوش لیور ۸۵۰,۰۰۰ ۸۵۰,۰۰۰
۵۱ تعویض دنده کیلومتر داخل گیربکس ۷,۵۰۰,۰۰۰ ۷,۵۰۰,۰۰۰
۵۲ تعویض سنسور کیلومتر ۸۵۰,۰۰۰ ۸۵۰,۰۰۰
۵۳ باز و بست گیربکس جهت تعویض کاسه نمد ته میل لنگ ۵,۵۰۰,۰۰۰ ۵,۵۰۰,۰۰۰
۵۴ باز و بستن پلوس راست و تعویض کاسه نمد پلوس ۱,۹۵۰,۰۰۰ ۱,۹۵۰,۰۰۰
۵۵ باز و بستن پلوس چپ و تعویض کاسه نمد پلوس ۱,۹۵۰,۰۰۰ ۱,۹۵۰,۰۰۰
۵۶ تعویض سرپلوس یا گردگیر پلوس ۲,۷۰۰,۰۰۰ ۲,۷۰۰,۰۰۰
۵۷ تعویض مشعلی یا گردگیر پلوس راست ۲,۷۰۰,۰۰۰ ۲,۷۰۰,۰۰۰
۵۸ تعویض مشعلی یا گردگیر پلوس چپ ۲,۷۰۰,۰۰۰ ۲,۷۰۰,۰۰۰
۵۹ تعویض رام زیر موتور ۲,۷۰۰,۰۰۰ ۲,۷۰۰,۰۰۰
۶۰ تعویض کمک های جلو هر عدد ۱,۵۰۰,۰۰۰ ۱,۵۰۰,۰۰۰
۶۱ باز و بستن طبق هر دو طرف ۲,۵۵۰,۰۰۰ ۲,۵۵۰,۰۰۰
۶۲ تعویض موج گیر جلو هر طرف ۱,۰۵۰,۰۰۰ ۱,۰۵۰,۰۰۰
۶۳ تعویض قرقری فرمان هر طرف ۱,۶۵۰,۰۰۰ ۱,۶۵۰,۰۰۰
۶۴ تعویض سیبک فرمان هر طرف ۹۰۰,۰۰۰ ۹۰۰,۰۰۰
۶۵ تعویض لاستیک های چاکدار موج گیر با بوش میل تعادل ۱,۶۵۰,۰۰۰ ۱,۶۵۰,۰۰۰
۶۶ تعویض بلبرینگ چرخ جلو و باز و بستن سگدست هر طرف ۱,۶۵۰,۰۰۰ ۱,۶۵۰,۰۰۰
۶۷ تعویض کامل اکسل (ABS) ۵,۵۵۰,۰۰۰ ۵,۵۵۰,۰۰۰
۶۸ میزان فرمان دستی ۸۵۰,۰۰۰ ۸۵۰,۰۰۰
۶۹ میزان فرمان با دستگاه ۱,۱۰۰,۰۰۰ ۱,۱۰۰,۰۰۰
۷۰ تعویض کمک عقب هر طرف ۱,۸۰۰,۰۰۰ ۱,۸۰۰,۰۰۰
۷۱ تعویض بلبرینگ چرخ عقب هر طرف ۱,۲۰۰,۰۰۰ ۱,۲۰۰,۰۰۰
۷۲ تعویض محور بلبرینگ چرخ عقب ۱,۵۰۰,۰۰۰ ۱,۵۰۰,۰۰۰
۷۳ باز و بستن جعبه فرمان و تعمیر کامل جعبه فرمان ۵,۸۵۰,۰۰۰ ۵,۸۵۰,۰۰۰
۷۴ تعویض پمپ هیدرولیک ۲,۲۰۰,۰۰۰ ۲,۲۰۰,۰۰۰
۷۵ تعمیر پمپ هیدرولیک ۳,۰۰۰,۰۰۰ ۳,۰۰۰,۰۰۰
۷۶ تعویض منبع هیدرولیک ۱,۱۰۰,۰۰۰ ۱,۱۰۰,۰۰۰
۷۷ تعویض شلنگ فشار قوی هیدرولیک ۲,۱۰۰,۰۰۰ ۲,۴۰۰,۰۰۰
۷۸ تعویض شلنگ فشار ضعیف هیدرولیک ۱,۲۰۰,۰۰۰ ۱,۲۰۰,۰۰۰
۷۹ تعویض شلنگ هیدرولیک از منبع به جعبه فرمان ۲,۱۰۰,۰۰۰ ۲,۲۵۰,۰۰۰
۸۰ تعویض گردگیر فرمان چپ ۱,۵۰۰,۰۰۰ ۱,۵۰۰,۰۰۰
۸۱ تعویض گردگیر فرمان راست ۱,۵۰۰,۰۰۰ ۱,۵۰۰,۰۰۰
۸۲ تنظیم غربیلک فرمان ۷۰۰,۰۰۰ ۷۰۰,۰۰۰
۸۳ تعمیر کامل جلوبندی بدون کمک ۴,۰۰۰,۰۰۰ ۴,۰۰۰,۰۰۰
۸۴ تعویض لوله های هیدرولیک (جفت) ۲,۵۵۰,۰۰۰ ۳,۳۰۰,۰۰۰
۸۵ تعویض چهارشاخه فرمان ۳,۷۵۰,۰۰۰ ۳,۷۵۰,۰۰۰
۸۶ باز و بستن تلسکوپی فرمان ۲,۷۰۰,۰۰۰ ۲,۷۰۰,۰۰۰
۸۷ تعویض بوستر و باز و بستن پدال و تلسکوپی ۵,۹۵۰,۰۰۰ ۵,۹۵۰,۰۰۰
۸۸ تعویض موتور ABS و کالیبراسیون ۳,۸۰۰,۰۰۰ ۳,۸۰۰,۰۰۰
۸۹ تعویض سنسور ABS چرخ جلو ۹۵۰,۰۰۰ ۹۵۰,۰۰۰
۹۰ تعویض ترمینال ترمز ۰ ۰
۹۱ تعویض پمپ ترمز ۱,۳۵۰,۰۰۰ ۱,۳۵۰,۰۰۰
۹۲ تعویض کالیپر چرخ جلو ۱,۶۵۰,۰۰۰ ۱,۶۵۰,۰۰۰
۹۳ تعویض دیسک چرخ جلو هر طرف ۱,۴۰۰,۰۰۰ ۱,۴۰۰,۰۰۰
۹۴ تعویض شلنگ ترمز جلو هر طرف ۹۵۰,۰۰۰ ۹۵۰,۰۰۰
۹۵ تعویض لنت جلو دو طرف ۷۵۰,۰۰۰ ۷۵۰,۰۰۰
۹۶ بازدید لنت چهار چرخ و رگلاژ ترمز دستی ۱,۹۰۰,۰۰۰ ۱,۹۰۰,۰۰۰
۹۷ تعویض سنسور ABS چرخ عقب هر طرف ۱,۳۵۰,۰۰۰ ۱,۳۵۰,۰۰۰
۹۸ تعویض کاسه چرخ عقب هر طرف ۸۵۰,۰۰۰ ۸۵۰,۰۰۰
۹۹ تعویض سیلندر ترمز چرخ عقب هر طرف ۱,۳۵۰,۰۰۰ ۱,۳۵۰,۰۰۰
۱۰۰ تعویض شلنگ ترمز عقب ۱,۱۰۰,۰۰۰ ۱,۱۰۰,۰۰۰
۱۰۱ تعویض لنت عقب کاسه ای دو طرف ۱,۸۰۰,۰۰۰ ۱,۸۰۰,۰۰۰
۱۰۲ تعویض سیم ترمز دستی ۴,۰۰۰,۰۰۰ ۴,۰۰۰,۰۰۰
۱۰۳ تعویض تفنگی ترمز دستی ۲,۰۰۰,۰۰۰ ۲,۰۰۰,۰۰۰

مشخصات فنی تیبا

تیبا در دو نسخه صندوقدار و هاچبک یا همان تیبا ۲ تولید شد و نسخه دوگانه‌سوز صندوقدار آن نیز به مدت کوتاهی عرضه گشت. در جدول زیر می‌توانیم مشخصات فنی این خودرو را مشاهده کنیم:

تیبا صندوقدار تیبا ۲ هاچبک
طول (میلی‌متر) ۴۱۰۵ ۳۹۲۵
عرض – بدون در نظر گرفتن آینه‌ها (میلی‌متر) ۱۶۴۱ ۱۶۴۲
ارتفاع (میلی‌متر) ۱۴۸۴ ۱۴۸۴
فاصله دو محور جلو و عقب (میلی‌متر) ۲۴۱۰ ۲۴۱۰
حجم صندوق (لیتر) ۳۶۷.۵ ۲۲۳.۴
وزن خالص (کیلوگرم) ۱۰۱۵ ۱۰۴۰
مصرف سوخت ترکیبی (لیتر در هر صد کیلومتر) ۶.۹۵ ۶.۵۳
ظرفیت باک (لیتر) ۴۱ ۴۱
سایز تایر ۱۷۵/۷۰R13 ۱۷۵/۷۰R13
تعداد سیلندر ۴ سیلندر خطی ۴ سیلندر خطی
حجم موتور ۱۵۰۳ ۱۵۰۳
حداکثر قدرت (اسب بخار) ۸۷ ۸۷
حداکثر گشتاور (نیوتون متر) ۱۲۸ ۱۲۸
گیربکس ۵ سرعته دستی ۵ سرعته دستی

قیمت تیبا

همان‌طور که گفته شد تیبا و تیبا ۲ دیگر تولید نمی‌شوند و بجای آن‌ها ساینا و کوییک عرضه شده‌اند. هم‌اکنون مدل‌های صفرکیلومتر تیبا و تیبا ۲ سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ در محدوده قیمت ۳۰۰ تا ۳۲۰ میلیون تومان خریدوفروش می‌شوند و مدل‌های کارکرده تمیز را می‌توان با قیمت حدود ۲۵۰ تا ۲۸۰ میلیون تومان انتخاب کرد.

مزایا و معایب تیبا

از آنجایی که تیبا نسخه تکامل یافته پراید محسوب می‌شود بنابراین مزایای آن را نیز تا حدی به همراه خواهد داشت. استهلاک پایین، مصرف سوخت نسبتاً مناسب، کابین جادار نسبت به رقبای داخلی و قیمت مناسب قطعات و پشتیبانی گسترده پس از فروش را می‌توان جزو نقاط قوت این خودرو دانست درحالی‌که طراحی نه چندان جالب، کیفیت متریال و ایمنی ضعیف نیز جزو نقاط ضعف تیبا خواهند بود. اگرچه افزایش قیمت خودرو بر روی نسخه‌های گوناگون تیبا نیز تأثیرگذار بوده است اما افرادی که علاقه‌ای به پراید نداشته و دنبال خودرویی کم استهلاک هستند تیبا را گزینه‌ای مناسب خواهند یافت.

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۸۰ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۳ دیدگاه‌ها

  1. Enzo Ferrari 2008

    ۱۹ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (1208 ديدگاه)

    فامیل ما تیبا داشت دنده عوض می کرد دنده می خورد به زیر ضبط
    (نگه داری خر به صرفه تره )
    😅😅😅😅😅😅😭🤣😎

    موافقم 19
    مخالفم 52
    1. پیام

      ۱۹ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (1597 ديدگاه)

      اصلا این آشغال ارزش تعمیر نداره 😂😂😂😂

      موافقم 19
      مخالفم 36
    2. خخ

      ۲۰ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      حیف درد زایمان مادرت

      موافقم 3
      مخالفم 26
    3. Python

      ۲۰ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (1113 ديدگاه)

      اقا اقای احمد زاده (نویسنده این مقاله)خودش تیبا داره
      البته بعضیا دوو سی یلو کره ای وگالانت ژاپنی رو به تیبا ترجیح میدن
      ولی بعضیا نه

      موافقم 5
      مخالفم 9
    4. Golpesare60

      ۱۹ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (2 ديدگاه)

      سلام دوست عزیز اگه نظریه ای هم میدید درست نظر
      بدید اقرار نکنید حرفی بزنید که باعقل جور در بیاد.
      فامیل شما مطمعنا فقط پشت فرمون ماشین خاموش بوده و در حال رانندگی نبوده و ازهمه مهمتر تو شرایط نامساعدی بوده و اونی که دستش بوده دنده نبوده که سر می‌خورده و به ضبط میخوره.

      موافقم 6
      مخالفم 0
  2. X

    ۱۹ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (1036 ديدگاه)

    مشکل سیستم ترمز
    مشکل گیربکس در مدل های پایین تر
    ترک خوردن داخل صندوق عقب در مدل هاچبک

    موافقم 29
    مخالفم 9
    1. Ali

      ۱۹ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      تیبا خودرو خوبیه من خودم ۳ سال دارم نمبگم‌عالیه ولی خوبه از نظر ظاهری و شتاب و کولر در کل هر کی هم میگه من ناراضی هستم اگه پول بیشتر داره بره ماشین خارجی بخره پس آنقدر پیسو افاده نیایید یا نمیتونی بخری یا رانندگی بلد نیستی

      موافقم 67
      مخالفم 15
  3. abbas

    ۱۹ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (239 ديدگاه)

    من خودم تیبا مدل ۹۲ داشتم حدود س سال دستم بود

    بهترین و بی دردسر ترین ماشین تو رنج قیمتشه
    کشش موتور ب نسبت وزنش عالی موتورش فقط ی آب و روغن و وسایل مصرفی خرج رو داشت و چند بار باهاش سفر کل ایران رفتم یکبارم تو جاده اذیتم نکرد
    تصادف سنگین هم پارسال باهاش داشتم و بدنه اش مثل ریو فقط سپر و چراغ ها شکست و نیاز ب تعویض گلگیر و … نبود خودمونم چیزمون نشد
    عیباش
    ترمزاش یکم ضعیفه و باید مراقب باشید
    ماشین خیلی بد پیچ میگیره و جوری طراحی کردن دور برگردون ها باید خیلی فضا بگیرید
    تو پیچ های تند هم یکم نایمن میزنه انگار میخوایی چپ کنی اگ سرعتت زیاد باشه

    موافقم 64
    مخالفم 7
  4. شهروند ایرانی

    ۱۹ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (772 ديدگاه)

    اونایی که داشتن لطفا نظر بدن من چند بار پشت فرمان ساینا نشستم دنده اس عین دنده تراکتور جا میرفت بادی رول زیادی داره انگار سوار قایق شدی ولی جادار تر از ۲۰۶ و طراحی داشبوردش بهتر از تیبا هست تا جایی که میدونم مشکل دیسک صفحه داره بدنه خیلی زود زنگ میزنه احتمالا بخاطر رنگ نازک بی کیفیت که روش و لایه استر نداره زیرش موتورش احتمالا مشکل واشر زدن و شاتون زدن نداره چون سرسیلندر چدنی کلا دوتا مزیت داره موتور و فضای کابین بقیه موارد میشه گفت افتضاح

    موافقم 16
    مخالفم 5
  5. hamid

    ۱۹ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (104 ديدگاه)

    مقاله خوبیه ، اگه امکانش هست واسه همه ماشین های ایرانی و مونتاژی چین هچین محتوایی بسازید

    موافقم 14
    مخالفم 0
    1. شاهین

      ۲۰ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (4526 ديدگاه)

      سلام چشم حتما

      موافقم 8
      مخالفم 2
  6. ممد

    ۱۹ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (3 ديدگاه)

    هروقت از سوار شدنش جون سالم به در بردید بعد به فکر هزینه هاش باشید

    موافقم 11
    مخالفم 26
    1. abbas

      ۲۰ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (239 ديدگاه)

      من سوار شدم تصادف نسبتا شدید هم داشتم
      بدنه و استحکام اش از محصولات ایران‌خودرو و خود سایپا بهتره
      اکثر بدنه دوبل که در اوردنش برای صافکار سخت
      پلتفرم شبیه ریو
      ی سری قطعات هم با ریو یکیه

      موافقم 29
      مخالفم 1
  7. SRT

    ۱۹ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (607 ديدگاه)

    جالب بود لطفا برای انواع 206 هم بسازید

    موافقم 3
    مخالفم 2
    1. شاهین

      ۲۰ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (4526 ديدگاه)

      سلام ان شالله در روزهای آینده برای محصولات ایران خودرو از جمله 206 هم منتشر خواهد شد

      موافقم 7
      مخالفم 0
  8. مهدی

    ۲۱ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام قیمتاش برای ساینا و کوییک هم همینه ؟ و اینکه کاش یه فایل pdf بود که میشد ذخیره اش کرد و به راحتی قابل استفاده بود ممنون از زحمات شما بابت این کار زیبا این قیمتها رو که بدونیم دیگه بعضی از مکانیکها سو استفاده نمیتونن بکنن

    موافقم 4
    مخالفم 0
  9. محمدی

    ۳۰ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    باسلام.من تیبادارم ماشین بدی نیست اماوسایلاشوک توی اینترنت میبینم انگاری گرونتراز۴۰۵ سمندوال نودهستش.مثلالیوردنده برا۴۰۵زده۳۴۰۰۰۰تومن براتیبا۵۹۰۰۰۰.عجیبه برام واقعا

    موافقم 5
    مخالفم 3
  10. احمد

    ۵ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام من تیبا ۹۱ دارم ماشینم تسمه پاره کرد مجبور شدم سرسیلندر باز کنم و متجه شدم روغن سوزی هم داره و مجبور شدم کل موتور تعمیر کنم
    سیلندر تراش خورد
    رینگ عوض شد
    سرسیلندر کامل عوض کردم
    پیستون عوض شد
    میلنک تراش خورد
    تسمه تایم تعویض شد
    کلیه واشرها و کاسه نمدها عوض شد
    برای تمام موارد بالا مکانیک غیر از تراشکاریها ۶میلیون دستمزد گرفت ایا زیاد گرفته یا منصفانه است

    موافقم 21
    مخالفم 1
  11. حسین

    ۳ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام من تیبا۲دارم مدل ۹۸ چهار ساله دارمش خیلی هم راضی ام

    موافقم 7
    مخالفم 1
  12. تیباسوار

    ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    ازپرایدبهتره-اصطهلاکش کمه-شتابش وکشش نسبت به خودش بهتر 405یاسمندخیلی خیلی سرتره

    موافقم 4
    مخالفم 0
  13. مهدی

    ۸ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    هر چی پول بدیم آش میخوریم ؛ برای داخل شهر ماشین خوبیه ؛ کم استهلاک و هزینه هاش پایین …

    موافقم 3
    مخالفم 0
  14. امید شیرازی

    ۱۳ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من که ماشین ایرانی زیاد داشتم ولی خدایش نسبت به قیمتش ماشین خوبیه و سگ جون هستش ۴۰۵که داشتم ۲بار واشر سرسیلندر زد پراید که داشتم دم دقیقه جلوبندیش داغون بود. خیلی هم ظعیف بود شاسیاش ولی خداییش الانع چند ساله که تیبا دارم راضی هستم فقط ی مشکل بدی که همه ی تیبا ها دارن از نظر چرخ ظعیف هستن و زود به زود بلبرینگ و پلوس خراب میکنن وگرنه نسبتاً تو این بازاری که ماشین های بی کیفیت با قیمت فضایی وجود داره تیبا نسبت به اونا با این قیمت طلا هستش…

    موافقم 5
    مخالفم 0
  15. Golpesare60

    ۱۹ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    از حق نگذریم یه ماشین فوق العاده کم استهلاک و کم مصرفه،بیشترین هزینه ای که داره پول روغنشه
    یه سری چیزا اعم از لنت و لاستیک و…… جزو لوازم مصرفی هرماشینی هستش که اونم نبوددیگه جای بحثی اصلا نبود.
    یه خط از آخر بگم درسته هرچی پول بدی آش میخوری،ولی این آش سیر داغ پیاز داغش انقدری زیاد هست که شوری و بینمکی آشش به چشم نمیاد.

    موافقم 4
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا