معرفی نسل جدید دایهاتسو کوپن، رودستر دیفرانسیل عقب اقتصادی از تویوتا

پنج‌شنبه 8 آبان 1404 - 17:00
مطالعه 4 دقیقه
دایهاتسو کوپن جدید
دایهاتسو با رونمایی از کانسپت K-Open، بازگشتی شکوهمندانه برای رودستر کوپن تدارک دیده است که این بار با ساختار دیفرانسیل عقب و گیربکس دستی عرضه می‌شود.
تبلیغات

در دنیای خودروهای امروزی که هرروز بزرگ‌تر و پیچیده‌تر می‌شوند، گاهی یک خبر ساده می‌تواند توجهات را جلب کند. دایهاتسو، زیرمجموعهٔ تویوتا، دقیقاً همین کار را با رونمایی از کانسپت K-Open در نمایشگاه خودروی ژاپن انجام داد. این خودروی کوچک و دوست‌داشتنی، پیش‌نمایشی از نسل آیندهٔ رودستر کوپن است که با یک تغییر بنیادین، قلب علاقه‌مندان به رانندگی را به تپش انداخته است. این رودستر جدید حالا به گیربکس دستی مجهز شده و نیروی پیشرانه را به چرخ‌های عقب انتقال می‌دهد.

دایهاتسو کوپن جدید
دایهاتسو کوپن جدید

این رونمایی غافلگیرکننده تنها چند هفته پس از اعلام خبر توقف تولید نسل فعلی کوپن صورت گرفت و مرهمی بر دل هواداران این خودروی کوچک ژاپنی بود. کانسپت K-Open با حفظ ابعاد جمع‌وجور کلاس کی کار، به ریشه‌های نسل اول خود وفادار مانده و با چراغ‌های بیضی‌شکل و طراحی رترو، ظاهری جذاب و درعین‌حال آشنا دارد. شاید بزرگ‌ترین شاهکار مهندسی در این خودرو، جا دادن یک پیشرانهٔ بنزینی در جلو و انتقال قدرت آن به چرخ‌های عقب در چنین بدنهٔ کوچکی باشد.

کوجی ساتو، مدیرعامل تویوتا، این چالش را این‌گونه توصیف می‌کند:

شاید بیان شگفت‌انگیز بودن آن سخت باشد، اما دستیابی به ساختار دیفرانسیل عقب در یک خودروی موتور جلو با چنین بدنهٔ جمع‌وجوری واقعاً باورنکردنی است. شما باید موتور را در ارتفاع پایین قرار دهید، گیربکس و میل‌گاردان را با دقت جانمایی کنید و پدال‌ها را طوری طراحی کنید که همه‌چیز به بهترین شکل در این فضا قرار گیرد.

دایهاتسو هنوز مشخصات فنی دقیق پیشرانه را اعلام نکرده اما انتظار می‌رود یک موتور ۶۶۰ سی‌سی توربو با حدود ۶۵ اسب بخار قدرت مشابه نسل فعلی، قلب تپندهٔ این رودستر باشد. قدرتی که شاید روی کاغذ کم به نظر برسد اما در ترکیب با وزن بسیار پایین و لذت رانندگی دیفرانسیل عقب، تجربه‌ای هیجان‌انگیز و منحصربه‌فرد را نوید می‌دهد.

در داخل کابین، همه‌چیز فدای سادگی و تمرکز بر راننده شده است. خبری از نمایشگرهای بزرگ اطلاعاتی-سرگرمی نیست و تنها یک صفحه‌نمایش دیجیتال خمیده در پشت فرمان سه‌پرهٔ اسپرت قرار دارد. استفاده از اهرم دندهٔ دستی، ترمزدستی کلاسیک و دستگیره‌های پارچه‌ای به‌جای دستگیره‌های معمول، حس خالص و بی‌واسطهٔ رانندگی را تقویت می‌کند. توسعهٔ این خودروی خاص تحت نظارت مستقیم آکیو تویودا، رئیس هیئت‌مدیرهٔ تویوتا و یک رانندهٔ حرفه‌ای انجام خواهد شد. این موضوع تضمین می‌کند که نسخهٔ نهایی کوپن، خودرویی برای لذت بردن از هر پیچ جاده خواهد بود. با توجه به اینکه تولید نسل فعلی تا آگوست ۲۰۲۶ ادامه دارد، به نظر می‌رسد برای دیدن نسل جدید این رقیب کوچک و بازیگوش مزدا میاتا، باید حداقل تا سال ۲۰۲۷ منتظر بمانیم.

دایهاتسو کوپن جدید
دایهاتسو کوپن جدید
دایهاتسو کوپن جدید
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.