تغییرات در کادر طراحی بنتلی

دوشنبه 18 خرداد 1394 - 11:45
مطالعه 3 دقیقه
Audi e-tron Spyder concept
سرعت تغییرات در کمپانی بنتلی حتی از سرعت پیشرفت تکنولوژی هم سریع‌تر است. خیلی وقت پیش نبود که دانکرولکه به‌عنوان رییس تیم طراحی در بنتلی مشغول به...

سرعت تغییرات در کمپانی بنتلی حتی از سرعت پیشرفت تکنولوژی هم سریع‌تر است. خیلی وقت پیش نبود که دانکرولکه به‌عنوان رییس تیم طراحی در بنتلی مشغول به کار شده بود. او که در سال 2012 این سمت را از آن خود کرده بود اکنون بعد از سه سال از بنتلی جدا شد.

اگر به رزومه کاری وی نگاهی بیندازیم می‌بینیم که خودروهای مهمی را طراحی کرده است. او 23 سال در خدمت فولکس‌واگن بود. او اولین مدل‌های فابیا و اوکتیوا از شرکت اشکودا را طراحی کرد، آئودی A2 طراحی خود را مدیون دانکرولکه است و از همه مهم‌تر لامبورگینی توانست با کمک او تولید گایاردو را متوقف کرده و مورچیه‌لاگو را روانه بازار کند. در سال 2005 او به سئات رفت و بعدها به مقام ریاست تیم طراحی فولکس‌واگن رسید. همان‌طور که گفته شد در سال 2012 به بنتلی رفت و حالا که شما این مطلب را می‌خوانید، دانکرولکه جای خود را به طراح آئودی یعنی استفان سیلاف داده است.

او در این سه سالی که در خدمت بنتلی بوده است، سه مدل جدید برای بنتلی طراحی کرده است که به‌زودی معرفی خواهند شد. مدل شاسی‌بلند بنتِیگا که به‌کلی از مدل ناامیدکننده EXP 9 F متفاوت است، نسل بعدی کانتیننتال جی‌تی و مدل مفهومی EXP 10 Speed 6 که عکس آن را در قسمت پایین مشاهده می‌کنید.

این خودرو جایزه بهترین طراحی خودرو را در جشنواره Concorso d’Eleganza از آن خود کرد.

به‌هرحال دانکرولکه با روی خوش و بدون جدال از بنتلی جدا شد و انتظار می‌رود که درجایی دیگر که درخور شخصیت و حرفه او باشد کار خود را از سر بگیرد. جانشین وی، استفان سیلاف نیز طراح برجسته‌ای است که خودروهایی نظیر آئودی e-tron اسپایدر را در سال 2011 طراحی کرده و با حفظ سمت به‌عنوان رئیس استراتژی طراحی داخلی گروه فولکس‌واگن، به مدیریت طراحی بنتلی هم خواهد پرداخت.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.