نتیجه جالب ترکیب خودروهای فیات-کرایسلر با رنو!
رنو در ماه می گفتوگوها با فیات-کرایسلر برای ادغام 50/50 را تائید نموده بود اما شرایط سیاسی فرانسه باعث شد فیات-کرایسلر قید این حرکت را زده و نهایتاً پس گرفتن پیشنهاد خود را اعلام کند. علیرغم عقبنشینی فیات-کرایسلر، احتمال ادغام این دو شرکت باهم وجود دارد زیرا آقای مایک مانلی رئیس فیات-کرایسلر گفته بود که به آغاز دوبارهی گفتوگوها با رنو علاقه مند است.
اما همکاری احتمالی بین این دو شرکت باعث شده وبسایت Budget Direct ترکیب شدن محصولات هر دو خودروساز را تجسم کند. البته شانس دیدن چنین خودروهایی در دنیای واقعی صفر است اما خب تماشای ادغام خودروهای رنو و فیات-کرایسلر جالب خواهد بود.
تزریق عضلات آمریکایی به هاچبک های داغ و دیفرانسیل جلوی اروپایی و یا انتقال قدرت زیاد پیشرانهی آمریکایی به یک شاسیبلند ارزانقیمت رومانیایی بخشی از رندرهای منتشر شده است که نتیجهی جالبی را ایجاد کرده ولی باید گفت که محدودیتهای سختافزاری و یا تقاضای کم مشتریان باعث میشود این خودروها هرگز روی خط تولید را به خود نبینند؛ اما خب هیچچیزی باعث نمیشود که ما از تجسم یک آلپاین A110 SRT یا رنو تالیسمان پهنپیکر دست بکشیم!
- رنو مگان هلکت
اخیراً تصاویر جاسوسی زیادی از نسخهی قویتر رنو مگان RS منتشر شده اما قطعاً این خودرو فاقد پیشرانهی 8 سیلندر 6.2 لیتری سوپرشارژردار خواهد بود. سریعترین خودروی دیفرانسیل جلوی نوربرگ رینگ دارای پیشرانهی 1.8 لیتری توربوی 275 اسب بخاری بوده و پریدن به قدرت 707 اسبی قطعاً در توان شاسی این هاچبک نخواهد بود. با این وجود ما مگان هلکت را با کاپوت تهویه دار، قوسهای چرخ بزرگ و اسپلیتر جلوی گیرا تصور کردهایم.
- فیات 500 RS
هاچبک فیات 500 در حال خارج شدن از بازار آمریکاست اما ایدهی تولید این خودرو توسط بخش رنو اسپورت جالب به نظر میرسد. این خودروی شهری عصبانی که از مگان RS الهام گرفته دارای کیت بدنهی پهن و رینگهای 19 اینچی و یک رنگ زرد جدی در بدنه است. همچنین ارتفاع این خودرو از سطح زمین تقریباً صفر بوده و دیفیوزر بزرگ و اسپویلر سقفی هم در افزایش جذابیت بصری آن نقش زیادی داشتهاند.
- رنو تالیسمان SRT
یک سدان میان سایز پرفورمنس و پهنپیکر متعلق به برندی رده میانی احتمالاً جایی در بازارهای اروپایی نخواهد داشت اما تصور تالیسمان با پیشرانهی 8 سیلندر 6.2 لیتری و ورودی هوای روی سقف باعث افزایش ضربان قلب میشود. رینگهای بزرگتر و کاهش ارتفاع نیز میتواند جزو گزینههای روی میز باشد.
- رم E.Z
پیکاپ های تمام الکتریک به زودی وارد میدان خواهند شد و در این رندر دیجیتالی نیز پیکاپ رم پیشرانهی 8 سیلندر تشنهی آمریکایی را با قوای محرکهی الکتریکی رنو تعویض کرده است. رینگهای آئرودینامیک و رنگ بدنهی الهام گرفته از فلوئنس Z.E. بر ماهیت دوستدار محیطزیست این پیکاپ تأکید دارند و از نظر ما هم نتیجهی کلی خیلی بد نبوده است.
- رنو کولئوس تراک هاوک
با الهام از جیپ گرند چروکی تراک هاوک، بزرگترین شاسیبلند رنو به نسخهای پرفورمنس تبدیل شده است. کولئوس پرسرعت اخیراً فیس لیفت شده و دارای پیشرانههای جدیدی است اما این پیشرانههای 4 سیلندر با نیروگاه 707 اسبی گرند چروکی فرسنگها فاصله دارند. کیت بدنهی گیرا و ترمزهای برمبو هم باعث شدهاند کولئوس خودرویی جذاب به نظر برسد.
- آلپاین A110 SRT
پاسخ فرانسویها به پورشه 718 کیمن در کلاس محصولات اسپورت خوش درخشیده و یک کوپهی سبکوزن با استایلی رترو محسوب میشود. بخش تکنولوژی خیابان و مسابقهی فیات-کرایسلر که بهصورت اختصار SRT نامیده میشود شاید باعث شود این خودرو ظاهری گیراتر داشته باشد. همچنین خداحافظی با چراغهای گرد و نصب ورودی هوای بجای آنها میتواند نشانی از طراحی پیشرانه وسط آلپاین داشته باشد.
- رنو مستر اورلند کمپرون
اگر دنبال کنندهی مجلهی پدال باشید قطعاً با کمپرهای زیادی آشنا شدهاید. در این رندر نیز طراح سعی داشته ون بزرگ رنو مستر را با ویژگیهای آفرود جیپ گرند چروکی اورلند ترکیب کند که نتیجهی نهایی تولید خودرویی ایده آل برای گشتوگذار ماجراجویانه میباشد. با وجود پانلهای خورشیدی روی سقف، خیال مالک از تأمین نیروی برق هم آسوده خواهد بود.
- داچیا داستر تریل هاوک
یکی از ارزانترین شاسی بلندهای اروپا که محبوبیت بالایی هم دارد داچیا داستر است که باید گفت در این رندر کاملاً جالب به نظر میرسد. شاسیبلند رومانیاییها میتواند از قوسهای چرخ، لاستیکهای بزرگ و سیستم تعلیق تریل هاوک استفاده کند. نصب چند قلاب بکسل نیز بر ماهیت ماجراجویانهی داستر تأکید دارند.
- رنو توئینگو SRT
رنو توئینگوی قابلاحترام با نسخهی GT هم عرضه میشود اما پیشرانهی 3 سیلندر 0.9 لیتری آن قدرت 110 اسبی داشته و از این نظر چندان قابلتوجه نیست. نسخهی دیجیتالی SRT توئینگو یک خودروی پیشرانه و دیفرانسیل عقب بوده و از سیستم تعلیق سفت تر و قوسهای چرخ بزرگتر سود میبرد. احتمالاً چند سیلندر بیشتر هم زیر کاپوت عقب جا خوش کرده است. توئینگو SRT همچنین دارای اسپلیتر جلوی بزرگ است که احتمالاً در زمستان به عنوان برفروب عمل خواهد کرد!
منبع: motor1