مرسدس بنز برج لوکس 67 طبقه می‌سازد

دوشنبه 14 اسفند 1402 - 06:30
مطالعه 3 دقیقه
2027-Mercedes-Benz-Places-Miami-5-1536x864
برند لوکس آلمانی با در پیش گرفتن مسیر برندهایی چون پورشه، بنتلی و آستون‌مارتین وارد برج‌سازی می‌شود.
تبلیغات

کمتر از یک دهه دیگر، آسمان آبی شهر ساحلی میامی در آمریکا با آسمان‌خراش‌های لوکس برندهای خودروسازی چون پورشه، بنتلی، آستون‌مارتین و مرسدس‌بنز پر می‌شود. این روند جدید حاصل همکاری شرکت‌های نامبرده با برندهای املاک، برج‌سازان و متمولان محلی فلوریدا محسوب می‌شود. برند نوآور و پیشران مرسدس‌بنز هم با ارائه رندرهای اولیه، ورود خود به این بازار جذاب را اعلام کرده که می‌خواهد یک ساختمان مسکونی چندمنظوره در شهر میامی بر پا کند.

شرکت «JDS دوِلوپمِنت» به‌عنوان پیمانکار این برج معرفی شده تا محل کار یا زندگی 791 خانواده یا کارآفرین ثروتمند را در استودیوها و خانه‌هایش جای دهد. مرسدس‌بنز این برج چندمنظوره را به یک فضای کاری اداری 18,581 متر مربعی، مراکز سلامت، درمان و ورزش، 174 اتاق هتل و پارکینگ مجهز می‌کند.

ظاهرا طراحان این پروژه 67 طبقه را برای آن درنظر گرفته‌اند تا پنجره‌های آن بتوان فضای اطراف منطقه «بریکل» میامی را به‌راحتی تماشا کرد. به گزارش «میامی هرالد» قیمت واحد‌های این مجموعه از 550 هزار دلار برای استودیوها تا 4 میلیون دلار برای خانه‌های سه‌خوابه پیش‌بینی شده است. قیمت پنت‌هاوس این برج هم هنوز قابل بحث نیست.

تیم سازنده و مجری برای معماری ساختمان از تیم طراحی مرسدس‌بنز هم کمک گرفته‌اند تا به‌گفته خودشان، بخشی از «خلوص حسی» موجود در محصولات این شرکت آلمانی را در کانسپت این برج به‌کار گیرند. گویا طراحی کنونی برج نشان‌دهنده بخش فنی برند مرسدس‎‌بنز به شمار می‌رود و خطوط جاری آن هم احساسات یادشده را به کاربر القا می‌کنند. پرداخت نهایی به رنگ نقره‌ای، سیاه و سفید به‌طور مستقیم از محصولات مرسدس‌بنز به‌عاریه گرفته شده‌اند‌.

«اوا ویز»، مدیر بخش مشتریان در مرسدس‌بنز، درباره برج این برند در میامی می‌گوید:

زیرمجموعه املاک برند ما در میامی نشانگر استراتژی پشت آپارتمان‌های مرسدس‌بنز است. ما می‌خواهیم فضای ویژه و اختصاصی را برای مشتریانمان تدارک ببینیم و حال‌وهوای تازه‌ای از زندگی شهری و جوامع پویا را به نمایش بگذاریم.

به عقیده «پیتر زالسکی»، موسس یک شرکت مشاوره املاک به نام «کاندو وولچرز»، چنین برج‌هایی هم برای توسعه‌دهنده و هم شرکت خودروساز یک بازی برد-برد به شمار می‌روند چراکه واحدهای مسکونی و تجاری راهی مناسب برای درامدزایی خودروسازان محسوب می‌شوند و می‌تواند بخشی از نیازهای مالی آن‌ها را تامین کند. در سوی دیگر، توسعه‌دهندگان ساختمان‌هایشان را به نامی مشهور مزین می‌کنند.

با این همه، گویا محله ساخت این آپارتمان کمی عجیب به نظر می‌رسد؛ برخلاف پورشه و بنتلی که برج‌هایشان را در حاشیه ساحل بنا کرده‌‌اند، برج مرسدس به منطقه شهری نزدیک شده است. زلسکی درباره منطقه ساخت برج می‌گوید:

فروشگاه ابزار و یراق، هایپرمارکت، پمپ‌بنزین و... در این منطقه وجود دارد. من آدم خودرودوستی نیستم اما وقتی آن منطقه را نگاه می‌کنم بیشتر یاد فولکس‌واگن یا فورد می‌افتم. انگار برای عموم مردم مناسب‌تر است.

با این وجود، مرسدس‌بنز مدعی آن است که برج 67 طبقه‌اش به اعتلای منطقه مجاور کمک شایانی خواهد کرد و پارک محلی را به یک بهشت شهری بدل می‌کند. این شرکت به مشتریانش قول داده که  از سال 2027 (زمان آماده‌سازی) از درون واحد‌هایشان به خود میامی، «ساحل بیسکِین»، اقیانوس آرام و... دید داشته باشند. نظر شما درباره برج مرسدس‌‎بنز چیست؟ آیا ورود خودروسازان به بازار املاک رویدادی مثبت قلمداد می‌شود؟

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.