انحلال تیم SRT و ادغام در سازمان جهانی استلانتیس
با ادغام فیات-کرایسلر و پژو سیتروئن، چند وقتی است که رسماً گروه خودروسازی جدید استلانتیس متولد شده است. پس از رسمی شدن این ادغام درحالیکه گزارشات اولیه به احتمال حذف برند کرایسلر اشاره میکردند، مدیرعامل استلانتیس «کارلوس تاوارس» در مصاحبهٔ اخیر خود اعلام کرد که اینگونه نخواهد شد زیرا استلانتیس میخواهد بجای بازگرداندن پژو به بازار ایالاتمتحده، روی احیای کرایسلر در این بازار تمرکز کند؛ بنابراین در حال حاضر خطری کرایسلر را تهدید نمیکند اما بااینحال به نظر میرسد این ادغام بالاخره از آمریکاییها یک قربانی خواهد گرفت زیرا ظاهراً قرار است تیم تکنولوژی خیابان و مسابقه یا همان SRT منحل شود. این موضوع از صحبتهای سخنگوی استلانتیس با Mopar Insiders استنباط شده است.
البته به گفتهٔ وی، این حرکت به معنای انحلال کامل تیم مهندسی پرفورمنس SRT نخواهد بود زیرا این تیم در سازمان مهندسی جهانی استلانتیس ادغام میشود. سخنگوی این شرکت دراینباره گفته است:
این اقدام که نفعی دوطرفه خواهد داشت، به ادامهٔ برند SRT ما و محصولات متمرکز بر پرفورمنس اطمینان میدهد تا ضمن ارائهٔ آموختههای کلیدی از موتوراسپرت و دیگر تکنولوژیهای پرفورمنس بالا در ترکیب گستردهتری از خطوط تولید شرکت ما، به بالاترین استانداردهای کیفیت برسیم
با این اوصاف، فروش و توسعهٔ خودروهای SRT تحت برند دوج و همینطور جیپ و رم که از تخصص تیم SRT استفاده میکنند، همچنان ادامه خواهد داشت؛ بنابراین این فقط یک تغییر ساختار خواهد بود که موجب میشود تیم SRT روی همهٔ برندهای استلانتیس کار کند. البته هرچند هنوز در آیندهٔ نزدیک خودروهای پرفورمنس بالای دوج، جیپ و رم را خواهیم داشت اما به گفتهٔ مدیرعامل دوج «تیم کونیسکیس»، مدتزمان زیادی به پایان عمر پیشرانهٔ V8 سوپرشارژ هلکت باقی نمانده است زیرا دوج میخواهد به سمت الکتریکیسازی حرکت کند؛ بنابراین، آیا انحلال تیم SRT ربطی به این تصمیم دوج دارد؟ کسی پاسخ این سؤال را نمیداند اما استفاده از الکتریسیته در خودروهای پرفورمنس گروه استلانتیس همراه با کمک مهندسان تازه جذبشدهٔ SRT میتواند نتیجهٔ جالبی را به دنبال داشته باشد.