مچ اندازی داج دیمن و شلبی سوپر اسنیک

پنج‌شنبه 8 مهر 1400 - 11:30
مطالعه 5 دقیقه
Dodge Demon vs Shelby Super Snake Widebody
داج چلنجر SRT دیمن اگرچه عمر کوتاهی داشت اما استانداردهای جدیدی را در زمینه خودروهای خیابانی فابریک وضع کرد. این برند دیمن را برای سلطه در مسابقات...
تبلیغات

داج چلنجر SRT دیمن اگرچه عمر کوتاهی داشت اما استانداردهای جدیدی را در زمینه خودروهای خیابانی فابریک وضع کرد. این برند دیمن را برای سلطه در مسابقات درگ تولید کرد. دیمن هنوز هم حرف‌های زیادی برای گفتن دارد اما شلبی سوپر اسنیک به عنوان نسخه ارتقا یافته فورد موستانگ مشخصات مشابه دیمن را داشته و کانال یوتیوب تراتل هاوس نیز تصمیم گرفته این دو خودرو را در برابر یکدیگر قرار دهد.

نیروبخش شلبی سوپر اسنیک کانورتیبل نیروگاه 8 سیلندر 5 لیتری سوپرشارژردار با خروجی 825 اسب بخار و گشتاور 854 نیوتون متر است. دیمن آماده شده برای جنگ‌های خیابانی نیز پیشرانه 8 سیلندر 6.2 لیتری سوپرشارژردار با قدرت 808 اسبی و گشتاور 972 نیوتون متری را در بطن خود جای داده است. در روی کاغذ به نظر می‌رسد شلبی سبک‌تر و قوی‌تر دیمن را نابود خواهد کرد...

البته اولین لحظات مسابقه اول نشان می‌دهد که دیمن فراتر از انتظارات ظاهر می‌شود. دو خودرو لانچ مشابهی دارند اما دیمن از شلبی پیش افتاده و نهایتاً زودتر به خط پایان می‌رسد. شلبی در بخش‌هایی از مسابقه وارد حالت لیمپ یا محدود می‌شود اما پس از گرم شدن مناسب دوباره به حالت عادی بازمی‌گردد. دومین مسابقه از نوع رولینگ بوده هرچند شلبی در این بخش نیز مزیتی ندارد. بازهم دیمن مچ سوپر اسنیک را می‌خواباند.

نهایتاً به مسابقه سوم می‌رسیم که جای دیمن را آئودی S4 می‌گیرد تا این خودرو با شلبی مقایسه شود هرچند مسابقه بسیار کوتاهی برگزار می‌شود. دو خودرو لانچ تقریباً مشابهی دارند اما موستانگ بازهم وارد حالت لیمپ شده و آئودی آن را پشت سر می‌گذارد. به نظر می‌رسد گشتاور زیاد خودرو خارج از تحمل شاسی بوده و همین امر باعث محدودیت شلبی سوپر اسنیک می‌شود.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.