دیو و دلبر! درگ دوج چلنجر دیمن و پورشه 918

دوشنبه 11 اسفند 1399 - 06:30
مطالعه 3 دقیقه
Dodge-Demon-Porsche-918-1
چند وقت پیش کارواو برای اولین بار در درگ‌های خود، دوج چلنجر دیمن را در برابر پورشه 911 توربو S قرار داد. در آن درگ که در آسفالت معمولی برگزار شد،...
تبلیغات

چند وقت پیش کارواو برای اولین بار در درگ‌های خود، دوج چلنجر دیمن را در برابر پورشه 911 توربو S قرار داد. در آن درگ که در آسفالت معمولی برگزار شد، دیمن شکست خورد و تایم 11.3 ثانیه را در 400 متر به ثبت رساند که با اعداد ادعایی آن فاصلهٔ زیادی دارد؛ اما همه میدانیم که دیمن برای پیست مخصوص درگ ساخته شده و در شرایط ایده‌آل و با یک رانندهٔ حرفه‌ای می‌تواند تایم‌های بسیار بهتری ثبت کند. به همین دلیل، این دوج شیطانی پس از شکست در خانهٔ حریف، حالا پورشه را به خانهٔ خود یعنی پیست درگ دعوت کرده تا باخت قبل را تلافی کند! این درگ توسط درگ‌تایمز و مثل همیشه در پیست مخصوص درگ برگزار شده است اما این بار بجای 911 توربو S، هایپرکار رؤیایی 918 در برابر دیمن قرار گرفته است.

به‌وضوح مشخص است که این دو ماشین در دو دنیای کاملاً متفاوت قرار دارند زیرا یکی از آن‌ها یک هایپرکار موتور وسط هیبریدی پیشرفته و دیگر یک ماسل کار کاملاً سنتی است اما همین موضوع می‌تواند تقابل آن‌ها در 400 متر را جذاب کند. 918 از یک پیشرانهٔ 4.6 لیتری V8 تنفس طبیعی به همراه دو موتور الکتریکی در محورهای جلو و عقب استفاده می‌کند که کل این سیستم مجموعاً 887 اسب بخار قدرت و 1280 نیوتن متر گشتاور را تحویل هر چهارچرخ می‌دهند. از سوی دیگر، زیر کاپوت دیمن همان موتور آشنای 6.2 لیتری V8 سوپرشارژ دوج قرار گرفته که در اینجا 840 اسب بخار قدرت و 1045 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند؛ بنابراین از لحاظ قدرت دو خودرو تقریباً در یک سطح قرار دارند اما پورشه با 1720 کیلوگرم وزن، بیش از 200 کیلوگرم از رقیب آمریکایی سبک‌تر است که اختلاف چشمگیری است.

در این رقابت بین خودروها مجموعاً سه درگ برگزار می‌شود که در هر سه، دیمن به پیروزی می‌رسد و پورشه با اختلاف نسبتاً قابل‌توجهی مغلوب می‌شود. به دلیل آسفالت چسبندهٔ پیست درگ، در اینجا مشکل اصلی دیمن یعنی لانچ ضعیف و هرزگردی چرخ‌های عقب هرگز به چشم نمی‌خورد و به همین دلیل، چلنجر با شروعی قوی، از همان ابتدا جلو می‌افتد. بهترین تایمی که دیمن در این سه درگ به ثبت می‌رساند 9.9 ثانیه است درحالی‌که پورشه نمی‌تواند زودتر از 10.5 ثانیه از خط پایان عبور کند.

کپی لینک

مشخصات فنی

پورشه 918

دوج چلنجر دیمن

پیشرانه

4.6 لیتری V8 هیبریدی

6.2 لیتری V8 سوپرشارژ

قدرت

887 اسب بخار

840 اسب بخار

گشتاور

1280 نیوتن متر

1045 نیوتن متر

گیربکس

7 سرعته دوکلاچه

8 سرعته اتوماتیک

محور محرک

چهارچرخ

عقب

وزن

1720 کیلوگرم

1940 کیلوگرم

قیمت

929 هزار دلار

85 هزار دلار

[دانلود ویدئو]

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.