فورد و جنرال موتورز تصمیم خود برای دست کشیدن از سدان ها را گرفتهاند. شاید این تصمیمی درست باشد و شاید هم نه اما زمان همهچیز را مشخص خواهد کرد؛ اما کافی است دربارهی فروش خوب سدان ها از داج سؤال کنید که برخلاف جریان آب شنا کرده و فروش چارجر 2019 در شش ماهه اول سال جاری افزایش یافته است. رمز این موفقیت چیست؟ اتوموتیوز نیوز اخیراً با کوین هالمن مدیر برند داج صحبت کرده و او به اطلاعات جالبی اشاره کرده است.
او گفته است:
چارجر خودرویی منحصربهفرد است. این یک سدان است اما درعینحال محصولی عضلانی محسوب میشود. این خودرو چیزهای زیادی را به خوبی انجام میدهد. چارجر میتواند افراد متفاوت زیادی را جذب کند." او دربارهی دیگر سدان ها هم گفته که چنین خودروهایی شخصیت خاص خود را نداشته و بهسادگی جایگزین میشوند. او گفته است: "سدان های دیگر به راحتی جای خود را به خودرویی کاربردی میدهند. هیچچیزی شبیه چارجر وجود ندارد. چه تعداد از سدان های بنفش دیگری را دیدهاید که چنین جذاب ظاهر شوند؟!
دیگر فاکتور کلیدی چارجر همچنان دارای آن بوده و توجه زیادی را جلب کرده چارجر با کیت بدنهی پهن است.
مدیر داج ادامه میدهد:
بزرگترین چیز این است که مشتریان خواهان قدرت و کشش بیشتر هستند و چارجر این را ارائه میکند. این هدف شماره 1 است. این خودرو در عین اینکه قدرت و چسبندگی زیادی دارد از طراحی زیبایی نیز برخوردار است. کیت بدنهی پهن یک بهروزرسانی خوب برای چارجر میباشد.
گفتنی است حتی چارجرهای بدون پیشرانهی هلکت هم ظاهر فوقالعادهای داشته بنابراین خریداران نیازی به پرداخت حدود 70 هزار دلار برای راندن چیزی جذاب ندارند.
مدلهای پایهی چارجر که قیمت 30 هزار دلاری دارند از پیشرانهی 6 سیلندر 3.6 لیتری پنتاستار استفاده کردهاند و بسیار بهتر از فورد فیوژن و شورولت ایمپالا به نظر میرسند. نیسان ماکسیما که یک زمانی به عنوان سدان اسپورت چهار درب شناخته میشد دیگر شخصیتی نزدیک به چارجر ندارد. همچنین چارجر از پلتفرم دیفرانسیل عقب استفاده میکند. شما با حدود 37 هزار دلار میتوانید مدل مجهز به پیشرانهی همی را انتخاب کنید.
شاید یک سدان عضلانی کلید ماندگاری بلندمدت یک سدان ها باشد...