دوج چلنجر SRT دیمون 170 معرفی شد؛ 1025 اسب بخار با 1281 نیوتن‌متر!

سه‌شنبه 1 فروردین 1402 - 05:30
مطالعه 8 دقیقه
2023-dodge-challenger-srt-demon-170 (7)
قدرت و گشتاور باورنکردنی دیمون 170، سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر برساعت 1/66 ثانیه فراهم می‌کند.
تبلیغات

بعد از انتشار تیزرهای متنوع و کمپین تبلیغاتی برای دیمون 170، قدرتمندترین ماسل‌کار جاده‌ای دنیا معرفی شد. این مدل، موتور سوپرشارژ 6/2 لیتر V8 را حفظ کرده است اما قدرت و گشتاور بیشتر نسبت به دیمون اصلی تولید می‌کند. کد 170 به عددی در مشخصات سوخت اتانون E85 اشاره دارد. همچنین مدل پیشرانه هلفنت دوج از سری دایرکت کانکشن نیز C170 است.

در ادامه مطلب، فیلم کامل مراسم رونمایی از دوج چلنجر SRT دیمون 170 لست کال، قابل مشاهده است.

قدرت 1025  اسب بخار و گشتاور 1281 نیوتن‌متر، با سوخت E85 حاصل می‌شود. دیمون 170 با بنزین E10 که سوخت معمول در جایگاه‌های فروش امریکا است، 900 اسب بخار قدرت و 1098 نیوتن‌متر گشتاور دارد.

براساس اطلاعات منتشر شده، زمانی‌که دیمون 170 سوخت E85 داشته باشد، می‌تواند در زمان 1/66 ثانیه از حالت سکون به سرعت 96 کیلومتر برساعت برسد. این خودرو، درگ 400 متر (کوارتر مایل) را در زمان حیرت‌انگیز 8/91 ثانیه با سرعت 243/5 کیلومتر برساعت طی می‌کند. البته تیم کونیسکیس (Tim Kuniskis) رئیس دوج، آمار منتشر شده برای دیمون 170 را وابسته به تایرهای مخصوص و رانندگی در پیست توصیف کرده است.

تفاوت‌های زیادی بین دیمون 170 و مدل قبلی وجود دارد. سوپرشارژر نصب شده روی خودروی جدید، 3 لیتری و متفاوت از نسخه‌ی 2/7 لیتری است. دریچه گاز (throttle body) نیز 105 میلی‌متری خواهد بود تا 13 میلی‌متر قطر بیشتر داشته باشد. فشار بوست دیمون 170 به عدد 21/3 در واحد psi می‌رسد که تفاوت چشمگیر با عدد 15/3 چلنجر SRT هل‌کت ردآی واید بادی نشان می‌دهد.

یکی از نوآوری‌های مهم دوج برای دیمون 170، سیستم تشخیص میزان اتانول در بنزین است. این فناوری، سوخت ورودی به سیلندرها و عملکرد سوپاپ‌ها را مدیریت می‌کند تا قدرت خروجی بهینه شود. در واقع زمانی‌که 65 درصد سوخت، متشکل از اتانول باشد، 1025 اسب بخار فراهم خواهد شد.

جعبه‌دنده‌ی دیمون 170 مشابه مدل قبل، 8 سرعته اتوماتیک است؛ اما سیستم ترمز گیربکس اختصاصی دوج (TransBrake 2.0) وجود خواهد داشت تا شتاب‌گیری عالی از حالت سکون و عملکرد بسیار خود پدال پشت فرمان، حاصل شود. همچنین، بسیاری از تجهیزات مرتبط با سیستم سوخت و گیربکس، قابلیت تیونینگ یا تنظیم دستی دارند. کامپیوتر خودرو نیز در حالت‌های مختلف رانندگی، تصحیح شرایط فنی را باسرعتی بسیار بالا انجام می‌دهد.

سیستم تعلیق دیمون 170 متفاوت از دیگر مدل‌های چلنجر، تنظیمات متنوع و عملکردی هوشمندانه‌تر دارد. کمک‌های ساخت بیل‌اشتاین (Bilstein) در شرایط مختلف رانندگی، عملکرد متفاوت خواهند داشت. این فناوری، هنگام رانندگی در پیست و زمان‌گیری درگ، اهمیت دارد.

تجهیزات سفارشی، مثل صندلی فیبرکربن، لوازم مخصوص رانندگی در پیست و رقابت درگ برای دیمون 170 وجود دارد. حتی چتر نجات برای کمک به ترمز و مهارکننده‌ی پشت صندلی (harness bar) در فهرست آپشن‌های خودرو دیده می‌شود. دیگر ابتکار جالب برای دیمون 170، امکان خرید با چرخ‌های سبک‌وزن آلیاژ کربن –آلومینیوم است. این رنگ‌ها نسبت به چلنجر ردآی، 9 کیلوگرم در جلو و 5/43 کیلوگرم در عقب، وزن کمتر فراهم می‌کنند.

تایرهای مخصوص درگ برای دیمون 170، پهنای 315 میلی‌متر روی چرخ‌های 17 اینچ دارند. این لاستیک‌ها از برند تامپسون، در جلو 245 میلی‌متر پهنا خواهند داشت و برای رینگ 18 اینچ ارائه می‌شوند. البته تایرهای پیشنهادی دوج، مناسب آب و هوای سرد یا بارانی نیستند. به همین دلیل، خریدار می‌تواند پکیج مخصوص مسابقات را با لاستیک‌های متنوع سفارش دهد که البته مناسب تیم‌های حرفه‌ای خواهد بود.

دیمون 170 با 14 رنگ بدنه عرضه می‌شود. همچنین امکان سفارش طرح‌های ترکیبی با رنگ سیاه (Satin Black) روی سقف یا درپوش‌های موتور و صندوق وجود دارند. این خودرو، فاقد صندلی عقب، کفپوش صندوق و تجهیزات صداگیری است. فقط 2 اسپیکر روی درهای جلو ارائه خواهد داشت تا وزن خالص دیمون 170 بهینه شود. البته خریدار می‌تواند چهار صندلی چرم آلکانتارا یا لاگونا، سیستم صوتی با 18 بلندگو، گرم‌کن و سرکن داخل صندای و حتی سانروف سفارش دهد.

قیمت پایه برای دیمون 170، کمتر از 100 هزار دلار است. این خودرو بدون مالیات، 96,666 دلار هزینه خرید دارد. تیراژ تولید، محدود به 3300 دستگاه خواهد بود که 3 هزار نمونه مخصوص امریکا و 300 نسخه برای فروش در کانادا است.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.