فیات بهتازگی نسل جدید پیکاپ استرادا را در آمریکای جنوبی معرفی کرده و احتمالاً بعداً این پیکاپ جدید با نام رم 700 در مکزیک هم عرضه خواهد شد. از سوی دیگر، چند سالی است که شایعاتی دربارهٔ عرضهٔ پیکاپی کوچکتر از رم 1500 در ایالاتمتحده وجود دارد اما این شایعات تاکنون هرگز تحقق نیافتهاند. بااینحال با توجه به اینکه احتمالاً فیات استرادا با نام رم 700 در مکزیک عرضه خواهد شد، ممکن است شاهد عرضهٔ این پیکاپ در آمریکای شمالی هم باشیم. به همین دلیل، بر اساس تصاویر نسل جدید استرادا، دو رندر از رم 700 طراحی شده که میتواند پیشنمایش این پیکاپ کامپکت باشد.
رم 700 اما صرفاً یک ریبج یا تغییر برند ساده است و به همین دلیل نوشتهٔ بزرگ FIAT روی جلوپنجرهٔ آن با نوشتهٔ RAM جایگزین شده است. این لوگو درون جلوپنجرهای قرار گرفته که از رم 1500 الهام گرفته و به طرز تعجبآوری با طراحی جلوی استرادا هماهنگ است. علاوه بر این، نوشتهٔ بزرگ رم روی درب پشتی پیکاپ هم جای گرفته و یک نشان کوچک لارامی در گوشهٔ پایین این درب، فرایند تبدیل استرادا به رم 700 را تکمیل کرده است. هرچند فعلاً نسل جدید استرادا بهصورت دو کابین چهاردر معرفی شده اما بعداً نسخهٔ تک کابین دودر آنهم ارائه خواهد شد. بااینحال احتمال عرضهٔ نسخهٔ تک کابین در ایالاتمتحده بسیار کمتر از نسخهٔ دو کابین است. این پیکاپ همچنین با تنها 4,480 میلیمتر طول، از رقبای خود مثل فورد رنجر با طول 5,354 میلیمتر بسیار کوچکتر است.
فیات استرادای جدید در آمریکای جنوبی بهصورت استاندارد با یک پیشرانهٔ 1.4 لیتری 88 اسب بخاری عرضه میشود و یک موتور 1.3 لیتری با 109 اسب بخار قدرت هم بهصورت سفارشی برای آن ارائه خواهد شد؛ اما اگر قرار باشد این پیکاپ در آمریکای شمالی عرضه گردد به پیشرانههای جدیدی نیاز دارد زیرا خریداران ایالاتمتحده با چنین قدرتهای کمی راضی نمیشوند. برای مقایسه، موتور 2.3 لیتری اکوبوست فورد رنجر 270 اسب بخار قدرت دارد. درهرحال فعلاً رم 700 فقط یک شایعه و احتمال است و شاید هیچگاه به واقعیت تبدیل نشود؛ اما عجیب است که رم پیکاپ کوچکتری از 1500 برای رقابت با مدلهایی مثل شورلت کلرادو، تویوتا تاکوما و نیسان فرونتیر تولید نمیکند و شاید نسخهٔ ریبج شدهٔ استرادا نهایتاً این کار را انجام دهد.