دوج در صدر جدول مطالعهٔ کیفیت اولیهٔ جی‌دی پاور 2020!

جمعه 6 تیر 1399 - 08:30
مطالعه 4 دقیقه
Dodge-1
شاید پس از دیدن تیتر این مطلب با خود فکر کنید اشتباه خوانده‌اید اما هیچ اشتباهی در کار نیست! بله دوج در مطالعهٔ سال 2020 کیفیت اولیهٔ جی‌دی پاور...
تبلیغات

شاید پس از دیدن تیتر این مطلب با خود فکر کنید اشتباه خوانده‌اید اما هیچ اشتباهی در کار نیست! بله دوج در مطالعهٔ سال 2020 کیفیت اولیهٔ جی‌دی پاور برنده شده است! این نتیجهٔ بسیار شگفت‌آوری است خصوصاً با توجه به اینکه دوج طی سال‌های اخیر هیچ خودروی کاملاً جدیدی معرفی نکرده و سبد محصولات آن بسیار کهنه شده تا جایی که هنوز کراس‌اوور دوازده‌سالهٔ جورنی را به بازار عرضه می‌کند. بااین‌حال سبد محصولات قدیمی دوج می‌تواند یکی از بزرگ‌ترین برتری‌های آن باشد زیرا به گفتهٔ جی‌دی پاور، کیفیت خودروهای جدید عمدتاً به تکنولوژی‌های جدید وابسته است.

این شرکت می‌گوید سیستم‌های اطلاعاتی-سرگرمی از مشکل‌سازترین قسمت‌ها هستند تا جایی که تقریباً یک‌چهارم از همهٔ مشکلاتی که توسط مالکین خودروهای جدید گزارش می‌شود مربوط به سیستم اطلاعاتی-سرگرمی است. شکایت‌های اصلی مالکین در این زمینه از سیستم تشخیص صدا، اتصال اندروید اتو و اپل کارپلی، صفحه‌نمایش لمسی، سیستم‌های ناوبری داخلی و اتصال بلوتوث است؛ بنابراین بدون جدیدترین تکنولوژی‌ها، دوج سهم زیادی از این مشکلات ندارد. درهرحال فیات-کرایسلر از این نتیجه بسیار خوشحال است زیرا اظهار داشته است که دوج به اولین برند داخلی آمریکا تبدیل شده که توانسته در طول تاریخ 34 سالهٔ مطالعهٔ کیفیت اولیهٔ جی‌دی پاور رتبهٔ اول را کسب کند.

البته کیا هم با 136 مشکل در هر صد خودرو در طول 90 روز اول مالکیت، هم‌رتبهٔ دوج است اما این رتبهٔ کیا تعجبی ندارد زیرا این ششمین سال متوالی است که این برند کره‌ای بالاترین رتبه را در بین برندهای غیرلوکس کسب می‌کند. در ادامهٔ لیست هم شورلت و رم با 141 مشکل در هر صد دستگاه در ردهٔ دوم قرار گرفته‌اند درحالی‌که جنسیس با 142 مشکل بهترین رتبه را در بین برندهای لوکس کسب کرده است. پس‌ازاین، میتسوبیشی با 148 مشکل و بیوک با 150 مشکل هم رتبه‌های بعدی را به خود اختصاص داده‌اند.

میانگین مشکلات اولیهٔ در کل صنعت خودروسازی 166 مشکل در هر صد خودرو است و برندهای داخلی آمریکا امسال به‌طور شگفت‌انگیزی خوب عمل کرده‌اند زیرا جی‌ام‌سی با 151 مشکل، جیپ با 155 مشکل و کادیلاک با 162 مشکل، همگی بهتر از حد متوسط بوده‌اند. به گفتهٔ جی‌دی پاور، در طول تاریخ این مطالعه، امسال خودروسازان آمریکایی بهترین عملکرد را در مقایسه با برندهای وارداتی داشته‌اند.

از سوی دیگر، بازنده‌های مطالعهٔ امسال همگی از برندهای لوکس بوده‌اند به‌گونه‌ای که لندروور با 228 مشکل و آئودی با 225 مشکل در رتبه‌های آخر قرار گرفته‌اند و جگوار با 190 مشکل، مرسدس بنز با 202 مشکل و ولوو با 210 مشکل هم بدترین عملکرد را داشته‌اند؛ اما بااین‌حال اوضاع هیچ‌کدام از این برندها به‌اندازهٔ تسلا وخیم نیست. این برند الکتریکی که برای اولین بار در این مطالعه موردبررسی قرار گرفته، در هر صد دستگاه خودروی خود 250 مشکل داشته است. رئیس بخش خودروسازی جی‌دی پاور «داگ بتس» در مورد تسلا می‌گوید:

برخلاف سایر خودروسازان، تسلا به ما اجازهٔ بررسی رضایت مالکین محصولاتش در 15 ایالات موردنیاز را نمی‌دهد؛ اما با وجود این مانع، ما توانستیم نمونه‌های کافی از نظرسنجی از مالکین در 35 ایالت دیگر را به دست آوریم و بر اساس آن نمرهٔ تسلا را محاسبه کردیم

بااین‌حال تسلا در رده‌بندی رسمی قرار نگرفته چون نتوانسته معیارهای الزامی را برآورده کند.

در بخش خودروهای برتر، شورلت سونیک با 103 مشکل در هر صد دستگاه، بهترین امتیاز را در بین همهٔ خودروهای بازار کسب کرده است. در بخش سگمنت‌ها هم خودروهای مثل آئودی A3، جنسیس G70، شورلت مالیبو، آئودی A3، فورد موستانگ، کادیلاک CT5، نیسان ماکسیما، ب‌ام‌و سری 8، کیا سول، جگوار E-Pace، کادیلاک XT4، لکسس GX، کادیلاک اسکالید، نیسان مورانو، کیا سدونا و فورد رنجر توانسته‌اند در کلاس خود بهترین رتبه را کسب کنند.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.