دوج

نسل آیندهٔ دوج چلنجر هلکت 750 اسب بخار قدرت خواهد داشت

شاید تعجب‌برانگیز باشد که در حال حاضر ۸ سال از معرفی نسل کنونی دوج چلنجر می‌گذرد. این در حالی است که هر دو رقیب اصلی چلنجر یعنی فورد موستانگ و شورلت کامارو ارتقائات فراوانی را در این سال‌ها تجربه کرده و حتی نسل جدید هردوی آن‌ها نیز به بازار آمده است. هرچند دوج نیز چندین بار چلنجر را مورد به‌روزرسانی و فیس‌لیفت قرار داده اما بازهم چلنجر در مقایسه با رقبای خود همانند دایناسور به نظر می‌رسد! البته نسخهٔ هلکت چلنجر با ۷۰۷ اسب بخار قدرت هنوز هم خصوصاً در مسیر مستقیم حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

نسل اول چلنجر 1970
نسل اول چلنجر ۱۹۷۰

بااین‌حال خوشبختانه برای طرفداران این ماسل کار اصیل خبر خوشی منتشرشده مبنی بر اینکه گروه FCA (فیات-کرایسلر) درحال‌توسعهٔ نسل بعدی چلنجر است که کاملاً توانایی مبارزه با رقبای خود را داشته باشد. نسل آیندهٔ دوج چلنجر که مستقیماً به جنگ نسل ششم فورد موستانگ و شورلت کامارو می‌رود، بر روی پلت‌فرم دیفرانسیل عقب آلفارومئو جولیا ساخته خواهد شد. این عمل منجر به جمع و جورتر شدن چلنجر و از آن مهم‌تر کاهش قابل‌توجه وزن و تجهیز آن به انبوهی از سیستم‌های کمک‌راننده خواهد شد.

نسل دوم چلنجر 1978
نسل دوم چلنجر ۱۹۷۸

بنا بر گزارش Automobile Magazine، چلنجر جدید که درواقع نسل چهارم آن محسوب می‌شود در اواخر سال ۲۰۱۸ و با مدل ۲۰۱۹ معرفی خواهد شد. این خودرو جایگزین ارزان‌قیمتی برای آلفارومئو خواهد بود و به‌منظور توانایی رقابت جدی با کامارو و موستانگ در چندین نسخهٔ عرضه خواهد شد.

Dodge Challenger SRT Hellcat 2015
Dodge Challenger SRT Hellcat 2015

حدس و گمان‌هایی وجود دارد که نسل چهارم چلنجر با موتورهای جدید V6 و V8 به بازار خواهد آمد درحالی‌که احتمالاً مدل پرچم‌دار هلکت قدرتی برابر با ۷۵۰ اسب بخار خواهد داشت. با توجه به اینکه هر دو خودروی موستانگ و کامارو در نسل جدید خود پیشرانهٔ ۴ سیلندر را هم به لیست موتورهای خود افزوده‌اند، احتمالاً دوج نیز یک موتور ۴ سیلندر توربوشارژر را نیز برای چلنجر جدید ارائه خواهد کرد که البته ممکن است موجب ناراحتی طرفداران این قلدر آمریکایی شود.

Dodge Challenger 2019 Render
Dodge Challenger 2019 Render

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۴۲ دیدگاه‌ها

  1. دانیال

    ۲۴ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (71 ديدگاه)

    من دایناسور بیشتر دوست دارم:)

    1. امیر

      ۲۴ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (1773 ديدگاه)

      منم ظاهر الآنیش رو بیشتر دوست دارم و از طرفدارای چلنجر هستم.اما خب چلنجر دو عیب بزرگ داره:
      1- زیادی سنگینه و از کامارو و موستانگ 320 کیلو گرم سنگین تره.
      2_ توی نسخه اس آر تی 8 با موتور عظیم 5.7 لیتری ، فقط 370 اسب قدرت خیلی کمه.
      تازه چلنجر از لحاظ فروش هم قابل مقایسه با موستانگ و کامارو نیست.

      موافقم 1
      مخالفم 1
      1. مجید.فقط مرسدس بنز.فقط آ ام گ

        ۲۴ تیر ۱۳۹۵
        سوابق: (11557 ديدگاه)

        منم دایناسور رو بیشتر دوست دارم. وزن سنگین برای موتوری که کشش داره هیچ اشکالی نداره. اتفاقا به من اعتماد به نفس میده.

        موافقم 0
        مخالفم 2
    2. ali

      ۲۴ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (7385 ديدگاه)

      وای که دوج دیگه ترکونده
      750 اسب؟؟؟؟
      بابا تورو خدا رحم کن اخه یه ماشین چقدر لات و قوی و تو دل برو
      چرا ماشینهای امریکایی بلد هستند این همه دل بری کنن از همه
      تازه ماشینهای امریکایی همیشه دایناسور بودن چون مثل اونها هم گندن هم ترسناک
      و بابت نسخه 4 سیلندرش اصلا ناراحت نیستم چون کرایسلر اینطور صلاح دیده

      1. ATS

        ۲۴ تیر ۱۳۹۵
        سوابق: (543 ديدگاه)

        نسل دومش چه خندس ?

        1. ali

          ۲۴ تیر ۱۳۹۵
          سوابق: (7385 ديدگاه)

          به ats
          بازهم شما المانی بازها دارید شروع میکنید
          ولی از این خنده دار تر که نیست

          http://www.seriouswheels.com/pics-1950-1959/1958-BMW-Isetta-300-Coupe-Green-PO.jpg
          دوستان ببینید همیشه المانی بازها شروع میکنند به بحث کردن های همیشگی

        2. رضا

          ۲۴ تیر ۱۳۹۵
          سوابق: (13 ديدگاه)

          خطاب به آقا علی
          داداش من طرفدار خودرو های ساخت BMW نیستم اما پاسخ شما قیاس مع الفارق بود
          چون این نسل چلنجر که ats عزیز رو به خنده انداخت ، مال دهه هفتاد میلادی هستش (1978 )
          اما خودروی پیشنهاد شده توسط شما متعلق به دهه پنجاه میلادی هستش و همه ما میدونیم که طی شصت سال اخیر طراحی ها و ساختار ها کاملا دگرگون شدند و حتی طی این بیست سال هم ( از دهه 50 تا 70 ) BMW طراحی هاش کاملا پخته تر و بهتر شد

          ضمن اینکه ats عزیز خیلی هم بیراه نگفتند؛ چون بین طراحی های قدیم و جدید خودرو های عضلانی مرزی حدود 10 سال وجود داشت که طی این ده سال طراحی ها برای شیفت کردن به الگوریتم های مدرن حاصل هایی از خودشون بروز دادند که از دید امروزی زیبا به حساب نمیاند
          برای مثال مدل های 78 و 80 موستانگ یا مدل 80 کامارو و همین مدل 78 چلنجر شاهدی بر این مدعا هستند

        3. Nima

          ۲۴ تیر ۱۳۹۵
          سوابق: (1659 ديدگاه)

          یه نکته براى کسایى که میگن چلنجر با موتور ۴ سیلندر اصالتش خراب میشه.
          البته قبول دارم نسل دوم بویى از اصالت نبرده ولى.. نسل دوم که از 1978-1983 تولید شده اصلا موتور 8 سیلندر نداشته!(جالب شد نه؟)
          و جالب تر این که از موتور 1.6 لیترى ۴ سیلندر و 2.6 لیترى استفاده میکرده فقط.
          یعنى موتور بزرگتر از 2.6 لیترى اصلاااا نداشته.

          راستى مدل ۸۰ کامارو از نظر طراحى بى نقص و فوق العاده عضلانى هست. میتونید به وضوح ببینید. بخصوص مدل z/28 رو. با کاپوت بسیار کشیده و اتاق پهن و گلگیر هاى بزرگ (نسل دوم)

        4. ATS

          ۲۴ تیر ۱۳۹۵
          سوابق: (543 ديدگاه)

          دوست عزیز علی
          توضیحاتو دوستان دادن ولی من موندم شما از کجا میدونی من آلمانی بازم؟برام سواله.

        5. شاهین

          ۱۰ مهر ۱۳۹۵
          سوابق: (116 ديدگاه)

          اون اصلا چلنجر نیست اشتباه گذاشتن عکسو…چلنجر 1970 تا 1974 تولید شد فقط

    3. ارش

      ۲۴ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (2093 ديدگاه)

      دیگه از خوندن اخبار مربوط به ماشینای امریکای لذت نمیبرم .!!یه دلخوشیم این بود ماشینای امریکای رو تو مناطق ازاد ببینیم که اون هم ممنوع شد ورودش

      1. ali

        ۲۵ تیر ۱۳۹۵
        سوابق: (7385 ديدگاه)

        به ats
        تجربه ی چند ساله من در دورهمی های ماشین بازها نشون داده هرکی که از ماشین امریکایی بد میگه عشقه المانی هست

  2. عیسی

    ۲۴ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (71 ديدگاه)

    همون قیافه دایناسوریش عشقه…کاش ظاهرشو عوض نکنن…

  3. Ashkan

    ۲۴ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (375 ديدگاه)

    هرچی فکر میکنم نمیفهم چلنجر قرار چه شکلی بشه که قشنگتر از این باشه

  4. امیرحسین

    ۲۴ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (335 ديدگاه)

    طراحی اولیه چلنجر آنقدر اسطوره ای هست که برای سالها تولید بشه.اتفاقاً همین قیافه دایناسوری باعث جذابیت اش شده

    1. ali

      ۲۴ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (7385 ديدگاه)

      ماشینهای امریکایی همیشه اسطوره بودن و هر مدلی که جدید میدن بیرون یه اسطوره به اسطوره ها اضافه میشه
      اخ فدای هرچی ماشین امریکایی هم هست هستم به شخصه

  5. REVENTоN ?

    ۲۴ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (282 ديدگاه)

    ماشینی که واژه عضله رو رو سفید کرد.

  6. Nima

    ۲۴ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (1659 ديدگاه)

    تصور کنید 750 اسب و مثلا 300 کیلو وزن کمتر! خدایا شتابش میشه 3 ثانیه! از کجا معلوم شایدم کمتر. احتمال خیلى زیاد زیر ۳ میشه. فکر کنید با 60-70 هزار دلار شتاب زیر 3 تجربه کنى یا تاپ اسپید بالاى 340 چون همین الان 330 تا میره.

    1. ali

      ۲۴ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (7385 ديدگاه)

      دقیقا نیمای عزیز همینه که شما میگید درسته
      راستی نیما جان یه سوال دارم از شما اگه مایل بودی جواب بده
      شما الان هم امریکایی داری و اگه داری چیه اون خوشگله

      1. Nima

        ۲۴ تیر ۱۳۹۵
        سوابق: (1659 ديدگاه)

        سلام على جان چرا نخوام جواب بدم
        در حال حاضر هیچ متاسفانه(دقت کنى همیشه تو کامنتام میگفتم یاد بیوک!)
        اما ماشین هایى که داشتم:
        نوا ۶۵ کرم
        بیوک ۶۴ سفید
        کاپریس ۸۸ نوک مدادى
        کامارو ۷۶ قرمز ۸ سیلندر
        و تجربه سوارى چارجر ۲۰۱۰ و مرکورى و AMC پیسر و کادیلاک سویل و بلیزر ، کامارو ۷۸ Z/28 ، جیپ چروکى ، بیوک با کارکرد 52000 و … که خیلى زیادن اگر بخوام بگم ولى ولى ولى گل ماشینایى که سوار شدم بیوک الکترا پارک اونیو لیمیتد هست.

        1. ali

          ۲۴ تیر ۱۳۹۵
          سوابق: (7385 ديدگاه)

          ممنونم نیمای عزیز
          متاستف هستم که فعلا امریکایی نداری و امیدوارم یه خوشگلشو بخری و باهاش اسفالتو تیکه پاره کنی
          ماشینهای معرکه ای رو داشتی خوشا به سعادتت
          منم تجربه داشتم اما کمه در برابر شما
          من شوی s10 و شوی کاماروی 69 کروکی و شوی نوای خودم رو تجربه داشتم و بهترین امریکایی که داشتیم و من در کودکی اونرو روندم پیلیموت والیانت 64 بی مثال بابام بود که هیچ ماشینه امریکایی جاش رو برام نمیگیره تا ابد

        2. Nima

          ۲۴ تیر ۱۳۹۵
          سوابق: (1659 ديدگاه)

          به به بابا شما که خیلى بهترى که
          من آرزوى کامارو 69 رو دارم تازه اونم کروک.!!
          S10 زیاد دیدم ولى هیچ وقت سوار نشدم
          پلایموس والیانت ۶۴ تا حالا اصلا ندیدم? باید برم دربارش حتما تحقیق کنم.
          حتما باید خیلى خاص و عالى باشه .

  7. سینا

    ۲۴ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (127 ديدگاه)

    یک کم زشته اما پرقدرته

    1. ali

      ۲۴ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (7385 ديدگاه)

      اتفاقا بسیار هم زیباس
      امریکایی ها غیرماشین خوشگل و قلدر بلد نیستن جور دیگه ماشین بسازند
      واسه نسل جدید موستانگم همه گفتن این دیگه موستانگ اصیل نیست اما خیلی هم خوشگل و پر فروش درومد از کار

    2. ali

      ۲۵ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (7385 ديدگاه)

      به نیمای عزیز
      داداش من چاکر شما هم هستم
      ایشالا یه امریکایی خوشگل میخری و کیف دنیا رو هم میبری

  8. aliqani

    ۲۴ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (124 ديدگاه)

    من شخصا عاشق چلنجر هستم
    ولی طراحی نسل دومش نه ابهت داشت نه اصالت:/
    با این وجود الان عالیه

  9. ali

    ۲۴ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (7385 ديدگاه)

    برای صفای دل امریکایی بازهای گل سایت که من چاکرشونم هستم
    http://orig01.deviantart.net/8b6f/f/2013/187/e/e/1970_dodge_challenger_r_t_dragster_by_americanmuscle-d6ca7nf.jpg

    https://i.ytimg.com/vi/1blkBrkXXi8/maxresdefault.jpg

    زنده باد دایناسورهای امریکایی

  10. lmbx

    ۲۴ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (287 ديدگاه)

    این که روی پلتفرم الفا رومئو جولیا میسازن به نظرم خیلی خوبه هم شاسی پیشرفت قابل ملاحظه ای میکنه (که به نظرم بزرگترین مشکل این ماشینه)هم به سبک شدنش کمک میکنه
    خود جولیا برای رقابت با e-class و m5 ساخته شده حالا ببینید چلنجر با تکنولوژی جولیا و موتور خودش که عیار موتور های قلدر و با صلابته چی میشه

  11. ali

    ۲۴ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (7385 ديدگاه)

    البته وزن زیاد چلنجر یه دلیل داره اونم اینکه 5 نفره هست اما موستانگ و کامارو 4 نفره هستن واین یه دلیلی هست که قبلا هم یکی از مجلات گفته بود

  12. godfather

    ۲۴ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (196 ديدگاه)

    به نظرم بزرگترین چالش فورد حفظ اصالت چلنجر و المان های ظاهری این هیولاست که تا الان موفق بوده(نسبت به افسانه 1970 ) و به نظرم توی این رندرم عالی عمل کرده
    برعکس e کلاس که اون ظاهره افسانه ایی رو کامل تخریب کرد(اون چراغای دبل محشر حیف شد)
    از نظر سبک طراحی و اصالت چلنجر رقیب مستقیم 911 .بنتلی… بقیه با اصالت هاست

    1. Nima

      ۲۴ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (1659 ديدگاه)

      داداش چلنجر مال دوج و زیر مجموعه کرایسلر سابق و فیات-کرایسلر حال حاضر هست.
      و فورد مدل ماستنگ رو براى رقابت با چلنجر داره.

      1. godfather

        ۲۴ تیر ۱۳۹۵
        سوابق: (196 ديدگاه)

        اوه اشتباه نوشتم چلنجر و بردم زیره سوال
        ولی منظورم از رقابت حس نوستالژیک خودرو بود نه کلاس خودرو
        شبیه گوژپشت المانی ها که طراحیش از بدو تولدش تغییر نکرده
        این یعنی کلاسیک.کلاسیک مدرن

    2. godfather

      ۲۴ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (196 ديدگاه)

      البته همه میدونید چلنجر برای دوجه این اشتباه من بود

  13. 1A1

    ۲۴ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (144 ديدگاه)

    امریکا نگاه نکن چی داری بده بیاد جلوووووو.
    عاشقتم
    جاست امریکن کارز
    هووووووووووووووووووووووو

  14. احسان(احسان سابق)

    ۲۴ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (2874 ديدگاه)

    تو خوزستان یکی از بچه ها یدونه چلنجرداشت.یعنی عاشق این ماشین بود و به قول خودش تنها تفریحش این بود که اخر هفته بره اهواز یا ابادان با ماشین دور دور کنه اما حدود 1 ماه پیش فروختش تا اخر تابستون یدونه چلنجر مدل 2016 بخره.بیچاره خبر نداشت ورود ماشین های امریکایی به منطقه ازاد هم ممنوع میشه

  15. محمد جواد

    ۲۴ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (19 ديدگاه)

    نمی دونم چی بگم!

  16. محمد جواد

    ۲۴ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (19 ديدگاه)

    نمی دونم چی بگم!عجیبه!

  17. Hj

    ۲۴ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (82 ديدگاه)

    انقد طراحی چلنجر مدل ۷۰ به دلم میشینه که اصلا قابل توصیف نیست.چلنجر مدل ۲۰۱۵ هم که هرکی فَنِ دوج هست رو روسفید کرده با موتورش و اصالتش.خدایی چجوری میخوان عوضش کنن که اصالتش به هم نخوره؟؟اصلا نمیتونم تصورش بکنم. ولی دیگه وقتشه یکم جم و جور بشه و سبک چون یه نقطه ضعفه واسه ماشین اسپورت ولی نه در حدی که نشه بهش گفت امریکن ماسل?

  18. احمد باقری

    ۲۴ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (4716 ديدگاه)

    طراحیش خیلی بهتر از قبل شده.

  19. Reza.jz

    ۲۴ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (30 ديدگاه)

    امیدوارم نسلش عوض نشه مخصوصا قیافش الان خوبه

  20. TTRS

    ۲۵ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (28 ديدگاه)

    داج چلنجر اس آر تی هلکت
    ماسل نیم

  21. امید

    ۲۵ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (3 ديدگاه)

    من ب شخصه هر چی پیش میره احساس می کنم یه نوع اشباع داره تو طراحی خودروها اتفاق می افته و خیلی از خودرو سازها انگاری خلاقیت طراحیشون داره ته میکشه و ب کپی برداری رو آوردن، اما با این حال گاهی خودروهایی تولید میشه ک مغز آدم سوت میکشه!
    ب قول بعضی از دوستان، دوج، توی مدل چلنجر اس آر تی 2015 فوق العاده عمل کرد و واقعا طراحیش ب نظر من تمام عیاره. اصالت و عضلانی بودن، در کنار ظاهری اسپرت و پرفورمنسی فوق العاده. امیدوارم نسل بعدی اون هم شامل همون دسته بشه ک مغز آدم سوت بکشه. طراحی فعلیش انقدر جذاب و دلنشین هست ک آدم نگران میشه خدایا نسل بعد چی میشه.
    من تعصبی نیستم، اما تو ماشینای آمریکایی دوج رو می پرستم، چارجر، چلنجر و وایپر بزرگ ک امیدوارم تولیدش هیچ وقت تموم نشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا