بروز رسانی چلنجر 2015 با امکانات جدید
- سومین نسل چلنجر از سال 2009 وارد بازار شد.
- فروش چلنجر در سال 2013 بیش از 51,462 دستگاه بود که دو برابر سال 2009 است.
- پیش بینی می شود تا 5 سال آینده فروش چلنجر بیش از 40 درصد افزایش یابد.
- خط تولید این مدل در شهر Brampton کانادا قرار گرفته.
- دارای مدلهای SXT و SXT Plus و R/T و R/T Plus و R/T Shaker .
- افزوده شدن دو مدل جدید Scat Pack و Scat Pack Shaker .
- افزوده شدن سیستم های هشداردهنده (جلو، عقب، نقطه کور) به لیست آپشن ها.
- افزوده شدن لانچ کنترل سفارشی جدید و پکیج ترمز برمبو.
علیرغم تغییرات گسترده در چارجر 2015 اما داج برای چلنجر جدید، بسیار محافظه کارانه قدم برداشته تا آنجا که فقط دست به تغییر جزییات برده مانند افزوده شدن دوخانه مستطیلی شکل به درون جلوپنجره، پروژکتورهای جدید مه شکن، چراغ های LED دار جدید عقب، افزودن رنگهای جدید برای بدنه و نهایتا طراحی مجدد رینگ ها.
بهترین ویژگی چلنجر 2015 را باید درون کابینش جستجو کرد چرا که داج یک نمایشگر 7.0 اینچی TFT درون صفحه کیلومتر قرار داده و دورسنج و سرعت سنج ها را هم کاملا کلاسیک و به سبک و سیاق چلنجر 1971 طراحی کرده. همچنین برای کنسول هم یک مانیتور 8.4 اینچی لمسی با سیستم Uconnect Access مهیا شده تا مشتریان دیگر شکایتی از نبود آن نداشته باشند.
در قسمت فنی داج همانند چارجر 2015 ، برای چلنجر 2015 نیز برای نخستین بار از گیربکسهای 8 سرعته TorqueFlite اتومات با پدال شیفتر بهره گرفته که فقط نسخه های SXT آنرا بصورت استاندارد داشته و برای مابقی مدل ها سفارشی خواهد بود. این گیربکس تنها 90 کیلوگرم وزن دارد که حتی نسبت به گیربکس 5 سرعته سابق چلنجر حدود 3.6 کیلوگرم سبکترست. برای این گیربکس وقتی با انجین 6.4 لیتری همراه باشد، اعداد زیر ثبت شده:
- صفر تا 96 در کمتر از 4.5 ثانیه.
- یک چهارم مایل در 12 ثانیه.
- حداکثر سرعتی بیش از 290 کیلومتر برساعت.
برای چلنجر 2015 همچون گذشته دو پیشرانه 3.6 لیتری Pentastar و 5.7 لیتری HEMI قابل سفارش است؛ علاوه بر این ها یک انجین 6.4 لیتری HEMI نیز به تازگی برای این خودرو آماده شده:
- 3.6 لیتری V6 ؛ با قدرت 305 اسب بخار.
- 5.7 لیتری V8 ؛ با قدرت 375 اسب بخار و گشتاور 556 نیوتن متر.
- 6.4 لیتری V8 ؛ با قدرت 485 اسب بخار و گشتاور 645 نیوتن متر.