تجربه و آزمایشدوج

اولین تجربهٔ رانندگی با دوج دورانگو هلکت، آقای باورنکردنی

هر وقت دوج دورانگو هلکت را استارت می‌زنیم، تصویری ذهنی از کل خانوادهٔ خود داریم که همگی جیغ می‌کشند! به همین دلیل، پیش از اینکه کسی سوار این هیولای ۷۱۰ اسب بخاری شود باید از او پرسید که مشکل قلبی نداشته باشد و بتواند هیجانی بیش‌ازحد را تحمل کند زیرا دورانگو هلکت با بهره‌گیری از سامانهٔ چهارچرخ محرک جیپ ترک‌هاوک، یک خودروی خانوادگی است که می‌تواند مسافت ۴۰۰ متر را ظرف ۱۱.۷ ثانیه طی کند؛ بنابراین، هرکسی با هر سطحی از مهارت رانندگی که پشت دورانگو هلکت بنشیند نمی‌تواند فوق‌العاده بودن آن‌را انکار کند.

نمای بیرونی دورانگو هلکت کاملاً با خوی وحشی آن منطبق است و صدای اگزوز جذاب آن مثل موسیقی متن فیلم‌های ماجراجویی است. این اعجوبهٔ آمریکایی با غرش مهیب پیشرانه و غرغر سوپرشارژر، رعدآسا ظرف ۳.۴ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. این یک اس‌یووی سه ردیفه است که ۲.۵ تن وزن دارد اما ظرف ۸.۴ ثانیه به سرعت ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

از هر معیاری که برای درک توانایی‌های دورانگو هلکت استفاده کنید گیج‌کننده خواهد بود. فورد موستانگ شلبی GT500؟ در شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر ۰.۳ ثانیه کُندتر است. دوج وایپر ACR؟ در پایان مسافت ۴۰۰ متر دورانگو هلکت بسیار به آن نزدیک خواهد بود. قطعاً سامانهٔ چهارچرخ محرک و برنامه‌ریزی عالی سیستم لانچ کنترل نقش مهمی در تبدیل ۷۱۰ اسب بخار قدرت این ماشین به شتاب رو به جلو دارد اما این موجب نمی‌شود دیگر ویژگی‌های چشمگیر دورانگو هلکت را نادیده بگیریم.

تیم آزمایش ما که همه خودرویی دیده و آزمایش کرده است تا زمانی که مطمئن نباشد از خودرویی تمجید نمی‌کند اما سردبیر آزمون‌های جاده‌ای ما واقعاً دورانگو هلکت را تحسین می‌کند. حتی با چند دقیقه رانندگی در خیابان نیز عمیقاً می‌توان به فوق‌العاده بودن این ساختهٔ دوج پی برد اما تا زمانی که پدال گاز تخته نشود، دورانگو هلکت نمی‌تواند تمام خشم خود را خالی کند زیرا در رانندگی‌های آرام مثل یک گربهٔ بزرگِ رام خواهد بود.

اما اگر یک چیز موجب شود دورانگو هلکت (و اکثر هلکت‌هایی که آزمایش کرده‌ایم) نتواند خودرویی کاملاً بی‌نقص و عالی در همهٔ زمینه‌ها باشد، ترمزها هستند. هم در خیابان و هم در پیست، همهٔ رانندگان آزمایشی ما عملکرد ترمزهای خودرو را نه‌چندان مناسب توصیف کردند. البته اعداد ترمز گیری دورانگو هلکت بد نیستند زیرا در بهترین عملکرد خود، از سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت ظرف ۳۳.۵ متر متوقف شد که دقیقاً در حد شاسی‌بلندهای پرفورمنسی مثل آلفارومئو استلویو کوادریفولیو و آئودی SQ7 است اما پدال بلند و نامطمئن روی اعتمادبه‌نفس راننده تأثیر می‌گذارد و در رانندگی‌های جاده‌ای کاملاً می‌تواند ناراحت‌کننده باشد.

دورانگو هلکت در آزمایش شتاب جانبی به‌طور متوسط عدد قابل‌توجه ۰.۹۰ جی را به ثبت رساند که تقریباً هم‌اندازهٔ سوبارو WRX است و در پیست هشتی شکل ما نیز موفق به ثبت شتاب جانبی ۰.۷۷ جی شد که اختلاف ناچیزی با آلفارومئو استلویو کوادریفولیو دارد؛ اما بااین‌وجود، خودرو در شتاب گیری‌های سخت، رفتارهای ناراحت‌کننده‌ای مثل بلند شدن دماغه از خود نشان داد. این رفتارها وقتی در کنار احساس نامطمئن ترمز قرار می‌گیرد موجب می‌شود دورانگو هلکت با وجود همهٔ توانایی‌های چشمگیر، کاستی‌هایی را هم نشان دهد.

اما با بازگشت به جاده، این کاستی‌های جزئی فراموش می‌شوند زیرا حرکات بدنهٔ خودرو بسیار خوب کنترل می‌شود و مشکلاتی که در برخی خودروهای پرفورمنس بلندقد دیده می‌شود در اینجا وجود ندارد. دلیل اصلی این ویژگی، فنرهای جدید در دامپرها هستند که بادی‌رول را بدون آنتی‌رول بارهای سفت‌تر محدود می‌کنند. البته وزن بالای دورانگو همیشه مشهود است اما اصلاح سیستم تعلیق موجب می‌شود بتوان در جاده از آن لذت برد.

با پارک کردن خودرو و نگاهی به کابین، هم ویژگی‌های خوب و هم بد دیده می‌شوند. نمونهٔ مورد آزمایش ما به گروه داخلی پریمیوم مجهز است که در تزئین این کابینی که اخیراً بروز شده بسیار عالی عمل کرده است. تریم‌های فیبر کربنی که یادآور ساخته‌های لامبورگینی هستند به همراه تریم‌های جیر و غربیلک فرمان قطور، فضای اسپرتی به داخل دورانگو هلکت بخشیده‌اند. مثل دیگر دورانگوهای شش‌نفره، در هلکت نیز در دو ردیف نخست صندلی‌ها فضا کاملاً مناسب است و فضای صندلی‌های ردیف سوم هم کافی به نظر می‌رسد. از سوی دیگر، صفحه آمپر نسبتاً ناخوانا است و پد شارژ بی‌سیم هم به‌خوبی گوشی را در برنمی‌گیرد تا از پرواز آن در هنگام رانندگی‌های هیجانی جلوگیری کند.

چنین قدرت زیادی در خودرویی با این وزن، مسئولیت بزرگی بر دوش راننده می‌گذارد که آن دیدن پایین رفتن آمپر بنزین در هنگامی است که سوپرشارژر و انژکتورها دیوانه‌وار هوا و بنزین را وارد موتور می‌کنند. طبق اعلام EPA، دورانگو هلکت در هر صد کیلومتر در شهر ۱۹.۶ لیتر، در بزرگراه ۱۳.۸ لیتر و به‌طور ترکیبی ۱۸.۱ لیتر بنزین مصرف می‌کند اما در آزمایش‌های خشن و تهاجمی ما، مصرف بنزین به ۲۶ لیتر در هر صد کیلومتر هم رسید. بله این واقعاً مصرف بالایی است اما چه کسی آن‌قدر از لذت‌های دنیوی فاصله گرفته که بتواند در برابر رانندگی با دورانگو هلکت مقاومت کند؟

در دورانگو هلکت همه‌چیز بزرگ است. اعداد بزرگ، عطش بزرگ برای سوخت، اندازهٔ بزرگ و برچسب قیمتی بزرگ. قیمت این خودرو از ۸۲,۴۹۰ دلار آغاز می‌شود که این عدد در نمونهٔ مورد آزمایش ما به ۸۸,۴۷۰ دلار رسیده است. بااین‌وجود، اگر توانستید، یک اس‌یووی سه ردیفهٔ دیگر پیدا کنید که پرفورمنسی بهتر و قیمتی کمتر از دورانگو هلکت داشته باشد. به همین دلیل است که همهٔ ۲ هزار دستگاه این خودرو در ماه ژانویه به فروش رسید و به دلیل استقبال زیاد، دوج مجبور شد تعداد بیشتری از آن تولید کند؛ بنابراین، به افراد خوش‌شانسی که توانسته‌اند یک دستگاه دورانگو هلکت بخرند توصیه می‌کنیم از همهٔ شیطنت و خشونت آن لذت ببرید اما قبل از آن از امن بودن جای سرنشینان و تلفن همراه خود مطمئن شوید!

مشخصات فنی

Dodge Durango Hellcat 2020

پیشرانه ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ
قدرت ۷۱۰ اسب بخار
گشتاور ۸۷۵ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک
محور محرک چهارچرخ
شتاب صفر تا ۹۶ ۳.۴ ثانیه
مسافت ۴۰۰ متر ۱۱.۷ ثانیه
توقف از ۹۶ ۳۳.۵ متر
شتاب جانبی ۰.۹۰ جی
وزن ۲۵۰۰ کیلوگرم
توزیع وزن ۵۵ به ۴۵ جلو/عقب
فاصلهٔ محوری ۳,۰۴۳ میلی‌متر
طول ۵,۱۰۵ میلی‌متر
عرض ۱,۹۴۰ میلی‌متر
ارتفاع ۱,۸۳۱ میلی‌متر
ظرفیت سرنشین ۶ نفر
مصرف سوخت ۱۸.۱ لیتر ترکیبی
قیمت پایه ۸۲,۴۹۰ دلار
قیمت تست‌شده ۸۸,۴۷۰ دلار

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای
منبع
MotorTrend

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳۷ دیدگاه‌ها

  1. Mad.z.Max

    ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (1839 ديدگاه)

    واقعا ارزشش رو داره! ضمن اینکه تا جایی که میدونم، قیمت یه انجین هلکت توی آمریکا بین ۱۶هزار تا ۱۹ هزار دلار هست، و به اضافه ی یه گیربکس مناسب و بقیه موارد، حدود ۳۰ تا ۳۵ هزار دلار هزینه برای خرید لوازم سواپ به هلکت هست، یه دورانگوی کارکرده هم که بدنه خوبی داشته باشه با حدود ۲۰ تا ۳۰ هزارتا پیدا میشه. و نهایتا با ۷۰ هزارتا (در بیشترین حالت) میشه یه دورانگوی معمولی رو به هلکت تبدیل کرد، و دیگه مشکل دست پیدا نکردن به اون تعداد محدود تولید کارخونه حله! البته اونی که استاندارد از داج میاد یچیز دیگست…

    موافقم 10
    مخالفم 1
    1. ali (chevy nova)

      ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (6789 ديدگاه)

      انجین های معرکه امریکایی با قدرت و گشتاور بالا به قیمت های خوبی قابل دسترس هست اونجا
      انجین های همی هم که جزوه پرفروشترینها و محبوب ترینهاست که برای درگ خیلی استفلده میشن.

      موافقم 9
      مخالفم 0
      1. ali (chevy nova)

        ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (6789 ديدگاه)

        ((یک اس‌یووی سه ردیفهٔ دیگر پیدا کنید که پرفورمنسی بهتر و قیمتی کمتر از دورانگو هلکت داشته باشد. به همین دلیل است که همهٔ ۲ هزار دستگاه این خودرو در ماه ژانویه به فروش رسید و به دلیل استقبال زیاد، دوج مجبور شد تعداد بیشتری از آن تولید کند؛ بنابراین، به افراد خوش‌شانسی که توانسته‌اند یک دستگاه دورانگو هلکت بخرند توصیه می‌کنیم از همهٔ شیطنت و خشونت آن لذت ببرید اما قبل از آن از امن بودن جای سرنشینان و تلفن همراه خود مطمئن شوید!))

        موافقم 9
        مخالفم 0
    2. R@m!n

      ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (2243 ديدگاه)

      خب این وسط بحث ست آپ موتور و اجزای دیگه هست که حتی حرفه ای ترین تیونرهام نمی تونن کار سازنده اصلی رو انجام بدن چون مهندسای اون کمپانی کاملا با ساختشون آشنا هستن و نقاط قوت و ضعفشو بهتر می دونن.

      موافقم 9
      مخالفم 0
      1. Mad.z.Max

        ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (1839 ديدگاه)

        آره خب منم تهش گفتم هیچوقت به چیزی که خود داج بیرون میده نمیرسه، اما توی آمریکا مکانیکا و تیونرای قابلی وجود دارن، که میتونن تجربه ی نزدیکی رو ارائه بدن..

        موافقم 5
        مخالفم 0
    3. ممد ژانگولر

      ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (3454 ديدگاه)

      به افتخار یکی از ماشینهای مورد علاقه من ???

      پدال دمت گرم یک مقاله امده مقایسه لندکروز ۲۰۲۱ با نیسان پاترول نیسمو ۲۰۲۱ با حضرت یوکان دنعلی
      ترجمش کنید خیلی حال میده ?

      موافقم 4
      مخالفم 0
    4. akrh78

      ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (1356 ديدگاه)

      انجین crate هلکت فقط یه نوع داره؟ مثلا نمیشه انتخاب کرد که برای چارجر/چلنجر میخوای یا برای دورانگو/گرند چروکی/رم؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. Sina

    ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (809 ديدگاه)

    ماشین رویاهای من
    یه ماشین خانوادگی و مناسب مسافرت با افراد زیاد که هر وقت هم آدرنالین جوونیت زد بالا سریعا میتونه برات تبدیل به یه ماسل کار بشه که با غرشش همه رو فراری بده
    هیچ جایی وجود نداره که بگی کاش اون فلان ماشینو داشتم چونکه این دورانگو به تنهایی خودش همه جور ماشینی هست
    خوشحالم بخاطر دسته دنده خفتش بجای اون دایره ای حال بهم زن
    فقط یه سری نکات ریز داره (برای سلیقه من ) تو ذوق میزنه
    رنگ قرمزش عالیه ولی سفیدشو یا باقی رنگها رو از بقل نگاه کنی بدنه ش بدون هیچ سیقل و زیبایییه مثل یه می نی ون دراز میمونه
    و کاشکی هم زمان با موتور V8 همون موتور شش سیلندر ۳.۵ رو هم سوپرشارجر و تقویت میکرد
    هم قدرت و صدای خفنی داشت هم مصرف سوخت خیلی بهتر
    فقط میموند یه خورده افزایش ارتفاع و افزودن محافظهای زیر برای قابلیت آفرود بهتر که خودم با کمک تیونرها بهش میدادم

    موافقم 5
    مخالفم 0
    1. RezaRs

      ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (1613 ديدگاه)

      این برا مرد زندگیه نه چلنجر
      او برا پسراس این برا مرداست

      موافقم 6
      مخالفم 0
      1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

        ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (4617 ديدگاه)

        البته آقای آر اس فیلمای زیادی از همین دورانگو هستش که جوونا میشینن پشتش و لاستیکاشو عرض چند ثانیه دود میکنن میفرستن تو حلق ناجیان محیط زیستی تسلا!????

        موافقم 6
        مخالفم 0
        1. RezaRs

          ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰
          سوابق: (1613 ديدگاه)

          به سن نی اونم مرد زندگیه
          باس گاز بدی خانوم بچه ها حال کنند ?

          موافقم 0
          مخالفم 0
  3. R@m!n

    ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (2243 ديدگاه)

    حاجیمون خیلی لاته ??

    موافقم 5
    مخالفم 0
  4. MOHAMMAD.DEMON

    ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (1430 ديدگاه)

    باید سوار یه خودرو با انجین 8 سیلندر امریکایی شد
    تا فهمید یه امریکایی فن چرا چشمش غیر امریکایی رو نمیبنه
    دیدم واکنش کسایی رو که اولین بار استارت خوردن یه انجین هشت سیلندر امریکایی رو شنیدن

    موافقم 11
    مخالفم 1
    1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

      ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (4617 ديدگاه)

      درود آقای محمد دیمون!?
      باید تجربه کرد تا فهمید چه ماشینای قدری هستن??
      اما متاسفانه بعضیا با پراید میشن ماشین باز و میگن آهن پاره آمریکایی و از این دست حرفای بی مورد…

      موافقم 2
      مخالفم 0
  5. Hamid

    ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (2442 ديدگاه)

    یا خدا مصرف سوختی بیشتر از هایپر کار ها و سوپر کار ها! دیگه دارن دلشون رو خنک میکنن تا نهایت استفاده رو از ماشین درون سوز بکنن …

    از طراحی داخلی و فرم غربیلک فرمونش خوشم نمیاد از داشبوردش هم همینطور ؛ اما اکستریور زیباتری داره … به طور کلی نتونست نظر من رو جلب کنه .
    درسته قیمت خوبی داره اما خب بنظرم داج کلا داره اشتب میزنه …
    آخه بحث صفر تا صد و … واسه یه پیکاپ یا یه اس یو وی اونقدر هایی که یه عده فکر میکنن اهمیت نداره … درسته یک نیاز محسوب میشه اما اولین فاکتور برای خرید نیست … مصرف سوخت هم ی چیز خیلی خیلی مهمه که تو جاده بنزین تموم نکنی …
    اما میریم سراغ قیمت که توی این کلاس بی نظیره … و خیلیا رو مجاب به خرید میکنه …
    به هر حال مبارک خریداراش برن حال کنن با این هیولا!!!

    موافقم 2
    مخالفم 9
    1. یانکی

      ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (2354 ديدگاه)

      این هیولا نزدیک 5تن بکسل میکنه.کلی فضا داره.ریف عقبش بی نظیره دو نفر راحت جا میشن.کلی جای بار داره.ظاهرش بی نظیره.اینم از کسایی که آمریکایی داستن بپرس مصرف یه آمریکایی تو دست خوده رانندس.من از نوا صدی 10 الی 12 میگرفتم ولی تو گردنه آهوان پدال تخت میکردم صدی 16 الی 17 هم میگرفتم.ولی چه حالی میداد همه به تر تر میوفتادن من کولر روشن راحت گوله کش میرفتم بالا

      موافقم 6
      مخالفم 0
  6. کوشا

    ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (220 ديدگاه)

    تو آمریکا ایشون ماشین پلیس هستن… فرض کن دزد باشی و بخوای از دست این هیولا فرار کنی!!! یا یهو تو آینه عقب ماشینت ببینی که یه دورانگو داره برات آژیر میکشه! به نظرتون با چه ماشینی باید فرار کرد از دست دورانگو؟

    موافقم 5
    مخالفم 0
    1. porsche

      ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (749 ديدگاه)

      توربو اس

      موافقم 1
      مخالفم 8
      1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

        ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (4617 ديدگاه)

        دیمون هم به زور می‌تونه از دستش فرار کنه بعد اونوقت توربو اس بخواد دربره!???

        موافقم 2
        مخالفم 0
      2. taha malek

        ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (913 ديدگاه)

        زدی تو خال???

        موافقم 1
        مخالفم 0
    2. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

      ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (4617 ديدگاه)

      آقای کوشا،مگه خدا کمک کنه از دست این دربری!
      یا با بوگاتی و کویینیخ زگ یا با دعا کردن!

      موافقم 4
      مخالفم 1
    3. new Ramin

      ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (80 ديدگاه)

      سلطان پونتیاک ترانس ام 1978 از پسش بر میادو از دستش فرار میکنه….
      موستانگ باس 429 مدل 1969 میاد دورانگو رو یه لقمه چپ میکنه !
      .

      ولی جدا از شوخی چه طور حضرت فورد ! و حضرت پونتیاک ! اون موقع یعنی 40 سال پیش ماشین میساختن شتابشون زیر 6 ثانیه بود ؟؟

      موافقم 0
      مخالفم 1
      1. porsche

        ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (749 ديدگاه)

        بعله

        موافقم 1
        مخالفم 0
    4. Mohammad Rostami Nejad

      ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (1180 ديدگاه)

      از این بهتر دیگه‌نیست

      موافقم 2
      مخالفم 0
  7. BenzSLR

    ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (1962 ديدگاه)

    پادشاه شاسی بلند ها

    موافقم 3
    مخالفم 1
  8. porsche

    ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (749 ديدگاه)

    قیمت❤❤❤
    قدرت❤❤❤
    فضا❤❤❤
    مصرف?
    ظاهر ❤❤???????

    موافقم 2
    مخالفم 0
  9. mm.yarlou

    ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (284 ديدگاه)

    واقعا دوج یه کار خونه لات و قلدره اینو از موتور و رخ خودرو هایی که میسازه میشه فهمید

    موافقم 2
    مخالفم 0
  10. RezaRs

    ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (1613 ديدگاه)

    خداییی خیلی نابه او شت تیونش کنی ولی فقط فنی کل بندازی با یه sf90 ?

    موافقم 2
    مخالفم 0
  11. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

    ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (4617 ديدگاه)

    خدای ماشینای شاسی بلند و پرفورمنس!
    این لعنتی به قدری با این سیستم چهارچرخ محرک سریعه که بقول مطلب هیچ ماشینی نمیتونه جاشو بگیره،کلی فیلم از لانچ و درگش با باقی آمریکایی ها از جمله ترک هاوک،چلنجر و چارجر و شلبی هست که تا پارو رو گاز می‌زاره ماشین جلوش بالا میاد و مثل یه گربه وحشی میپره!⁦
    لامصب رو دست این لعنتی دلفریب ندیدم،از نظر موتور و شتاب و سرعت (بیسته)!
    از نظر یاغی و سرکشی (بیست)!
    از نظر ظاهری و سادگی (بیست و یک)!
    ای کاش میشد یکی از اینارو می داشتیم!?

    موافقم 3
    مخالفم 0
  12. علی اکبر

    ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (8 ديدگاه)

    قیمتش از لندکروزر پایین تره

    موافقم 2
    مخالفم 0
  13. عشق فقط ماشین آمریکایی

    ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (21 ديدگاه)

    پر قدرت ترین و سریع ترین اس یو وی دنیا ❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️

    موافقم 3
    مخالفم 0
    1. عشق ب ام و

      ۲۳ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (144 ديدگاه)

      عالی

      موافقم 1
      مخالفم 0
  14. عشق فقط ماشین آمریکایی

    ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (21 ديدگاه)

    برای اثبات خوب بودن این ماشین به درگش با لامبورگینی اوروس نگاه کنید که چطوری نابودش میکنه

    موافقم 3
    مخالفم 0
  15. taha malek

    ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (913 ديدگاه)

    به به ?❤️❤️❤️
    ولی یچیز بگما بدرد آفرود نمیخوره نه این نه trx با این مصرف
    ولی خوب آمریکاییه و زیاده روی و بریز بپاش و ?
    خیلی خوشگله ولی جلوشو ی دست میکشیدن میشد اله زیبایی مثل چارجر?
    وحشی های خوشگل?❤️

    موافقم 1
    مخالفم 0
  16. Google

    ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (101 ديدگاه)

    به قول جرمی کلارکسون عجب ماشینیه?

    موافقم 1
    مخالفم 0
  17. حیدر حسن پور

    ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (88 ديدگاه)

    این ماشین واقعاً یک رقیب فوق‌العاده جدی برای لامبورگینی اوروس هستش

    موافقم 2
    مخالفم 1
  18. بردیا

    ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (139 ديدگاه)

    دوستان یه سوال ایا میتونه آفرودر خوبی باشه ؟؟؟

    موافقم 3
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا