مصاف موستانگ شلبی GT500 و رم TRX در آبوهوای سرد
فورد F-150 مدل 2021 به تازگی معرفی شده و اگرچه افراد زیادی منتظر این پیکاپ بودهاند اما حقیقت این است که رم TRX در حال حاضر حرفهای بیشتری برای گفتن دارد. البته خبر خوب اینکه فورد در آینده نزدیک رپتور R با پیشرانه 8 سیلندر را نیز معرفی خواهد کرد. حتی بهتر اینکه گفته شده نیروبخش این خودرو همان پیشرانه 8 سیلندر 5.2 لیتری سوپرشارژر بکار رفته در فورد موستانگ شلبی GT500 خواهد بود.
این امر باعث شده به سراغ کانال یوتیوب Fast Lane Truck برویم. این کانال در جدیدترین ویدئوی خود یک دستگاه شلبی GT500 را در برابر رم TRX قرار داده است. آیا این مقدمه و پیش درآمدی بر رپتور R است؟ نه خیلی و دلایلی هم برای آن وجود دارد.
اول اینکه مسابقه درگ موردبحث در هوای سرد و زیر صفر درجه کلرادو برگزار شده است. همانگونه که میدانید هوای سرد و لاستیکهای تابستانی هماهنگی چندانی باهم ندارند و این موضوع به ویژه در موستانگ شلبی GT500 که قدرت 760 اسب بخاری و گشتاور 847 نیوتون متری دارد خودش را بیشتر نشان میدهد.
اما وضعیت رم TRX بهتر است زیر قدرت خود را به هر چهار گوشه میفرستد. علیرغم سنگینتر و کمرمقتر بودن، این پیکاپ قدرتمند با لانچی بهتر توانسته موستانگ را شکست دهد.
دوم اینکه شلبی GT500 فقط 1905 کیلوگرم وزن دارد و اگرچه وزن رپتور R اعلام نشده اما میتوانیم تخمین بزنیم که وزن F-150 رپتور حدود 2608 کیلوگرم خواهد بود. اگر وزن رپتور R نیز در همین محدوده باشد بنابراین پرفورمنس شلبی GT500 مشابه رپتور نخواهد بود.
اما بازهم باید گفت فورد فعلاً نوع پیشرانه بکار رفته در رپتور R را تائید نکرده است. آن چیزی که میدانیم این است که در بطن این خودرو نیروگاهی 8 سیلندر قرار خواهد گرفت و خودرویی قانونی برای تردد در جادهها خواهد بود. بههرحال درگ موردبحث میتواند انتظارات برای معرفی رپتور R را هیجانانگیزتر کند، خودرویی که در سال 2022 از راه خواهد رسید.