پروندهٔ دوج دورانگو هلکت با فروش همهٔ 2 هزار دستگاه بسته شد
دوج رسماً اعلام کرده است که کل ظرفیت تولید دورانگو هلکت بهطور کامل فروخته شده است. پذیرش سفارشات خرید این خودرو از 5 نوامبر 2020 آغاز شد و حالا به گفتهٔ دوج، پروندهٔ فروش آن بسته شده است. البته هنوز شانس اندکی برای خرید دورانگو هلکت وجود دارد زیرا دوج میگوید تعداد کمی از این خودرو که به نمایندگیها اختصاص داده شده برای مدت محدودی قابل خریداری خواهند بود.
دوج تنها 2 هزار دستگاه از دورانگو هلکت تولید میکند که همگی صرفاً با مدل 2021 عرضه میشوند و هیچ برنامهای برای تولید مدل 2022 وجود ندارد. مدیر اجرایی دوج «تیم کونیسکیس» دراینباره گفته است:
دورانگو هلکت فقط برای یک مدل سال تولید میشود تا یک شاسیبلند پرفورمنس بسیار خاص و خواستنی برای سالهای آینده باشد
البته دوج اگر هم بخواهد نمیتواند دورانگو هلکت را برای سال 2022 تولید کند زیرا در این سال الزامات آلایندگی جدیدی اجرا میشود که پیشرانهٔ 6.2 لیتری V8 سوپرشارژ روی این مدل نمیتواند با این قوانین مطابقت داشته باشد.
دورانگو هلکت که با عنوان «قویترین شاسیبلند تاریخ» معرفی شده است، به همان نیروگاه 6.2 لیتری V8 سوپرشارژ آشنای گروه کرایسلر مجهز است که 710 اسب بخار قدرت و 875 نیوتن متر گشتاور تولید میکند. این نیروی عظیم از طریق یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک به هر چهارچرخ منتقل میشود و قوچ وحشی دوج را ظرف 3.5 ثانیه از صفر به سرعت 96 کیلومتر بر ساعت میرساند. دورانگو هلکت مسافت 400 متر را ظرف 11.5 ثانیه طی میکند و توانایی دستیابی به حداکثر سرعت 290 کیلومتر بر ساعت را دارد که این اعداد برای یک شاسیبلند بزرگ سه ردیفه فوقالعاده هستند.
هرچند دیگر امکان خرید دورانگو هلکت وجود ندارد اما کسانی که خواهان یک دورانگوی پرفورمنس هستند هنوز هم میتوانند مدل SRT را خریداری کنند که به پیشرانهٔ 6.4 لیتری V8 تنفس طبیعی با 475 اسب بخار قدرت و 637 نیوتن متر گشتاور مجهز است. هرچند این مدل به میزان قابلتوجهی از هلکت ضعیفتر است ولی بااینحال هنوز هم میتواند ظرف 4.4 ثانیه از صفر به سرعت 96 کیلومتر بر ساعت برسد و مسافت 400 متر را در 12.9 ثانیه طی کند.