رد خبر تولید داج چلنجر ACR به خاطر وزن بالا

شنبه 21 تیر 1399 - 11:30
مطالعه 2 دقیقه
2021-dodge-challenger-acr-rendered
در ماه می‌بود که شایعاتی درباره تصمیم داج برای تولید نسخه پیست محور چلنجر با پسوند ACR به گوش رسید. این اولین باری نبود که چنین خبرهایی منتشر...
تبلیغات

در ماه می‌بود که شایعاتی درباره تصمیم داج برای تولید نسخه پیست محور چلنجر با پسوند ACR به گوش رسید. این اولین باری نبود که چنین خبرهایی منتشر می‌شد اما در اوایل ماه ژوئن بود که یکی از سخنگوهای داج اعلام کرد این خودرو تولید نخواهد شد. حالا پاسخی شفاف و قطعی دراین‌باره اعلام شده و آن اینکه خبری از چلنجر ACR نخواهد بود.

مجله ماسل کارز و تراکس با تیم کانیسکیس مدیر خودروهای سواری فیات-کرایسلر مصاحبه کرده و او نیز تائید کرده داج چلنجر ACR تولید نخواهد شد. او گفته است: "خودروهای ما به نمونه‌های مخصوص پیست تبدیل نمی‌شوند زیرا مساله قوانین فیزیکی وجود دارد." خب واضح است که چنین چیزی درست است. اگرچه داج محصولات درگ فوق‌العاده‌ای تولید کرده اما این خودرو وزن بالایی داشته و حضور در پیست برایش یک چالش محسوب می‌شود.

کانیسکیس می‌داند که داج نمی‌تواند فورد موستانگ GT500 را شکست دهد: "من باید بالی به ابعاد یک خانه روی این خودرو نصب کرده و صندلی‌ها را هم حذف کنم." این کاری است که داج نمی‌تواند انجام دهد. البته به نظر نمی‌رسد که داج مشکلی با این تصمیم داشته باشد. بسیاری از مشتریان داج با مسابقات درگ شناخته می‌شوند. داج نیازی به تولید چنین خودرویی ندارد زیرا مشتریان از تولیدات کنونی هم راضی هستند.

پسوند ACR که مخفف American Club Racer است احتمالاً در نظر طرفداران موپار آشنا خواهد بود. دیگر خودروهای پیست محوری که از این نشان استفاده کرده‌اند شامل وایپر و نئون دیفرانسیل جلو هستند که هنوز هم شهرت خوبی دارند. البته دیدن نشان ACR روی چلنجر می‌توانست نوید یک خودروی هیجان‌انگیز را دهد اما خب وزن دو تنی چلنجر چیزی نیست که بتوان بر آن غلبه کرد!

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.