دوجفوردهفته نامه

نبرد دایناسورها! جنگ تن‌به‌تن رم TRX و فورد رپتور برای تاج‌وتخت

تراک‌های آمریکایی یاغی‌هایی هستند که در جنگ با یکدیگر رحم ندارند و از همین طریق طی سال‌ها به تکامل رسیده‌اند. در این میدان نبرد خونین اما فورد F150 رپتور قهرمان بلامنازع تراک‌های آفرودی پرفورمنس بالا بوده و به مدت یک دهه است که به‌عنوان یک شاهکار برجسته، بر این بخش از بازار سلطنت می‌کند. در طول این سال‌ها هرچند رقبای نه‌چندان قلدری از شورلت و تویوتا به میدان نبرد پیکاپ‌های آفرودی کارخانه‌ای پای گذاشته‌اند اما رم TRX اولین رقیبی است که واقعاً تخت پادشاهی رپتور را تهدید می‌کند. با نگاه به زیر کاپوت TRX، این تهدید جدی کاملاً مشخص می‌شود زیرا نیروگاه ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ هلکت با ۷۰۲ اسب وحشی به‌راحتی موتور ۳.۵ لیتری V6 توئین توربوی ۴۵۰ اسب بخاری رپتور را مغلوب می‌کند.

آنچه در این مطلب می‌خوانید:

TRX برای مأموریت خود مثل رپتور با شاسی نردبانی تقویت‌شده، قطعات عظیم سیستم تعلیق و سیستم چهارچرخ محرک تمام‌وقت بسیار توانمند، کاملاً مجهز شده است. هردو پیکاپ روی لاستیک‌های بزرگ آل‌ترین با ارتفاعی نزدیک به ۹۰ سانتیمتر قرار گرفته‌اند که به لطف کمک‌فنرهای تطبیقی می‌توانند بیشتر از ۳۰ سانتی‌متر بالا و پایین شوند؛ اما تفاوت اصلی در سیستم تعلیق عقب خودروها است یعنی جایی که رم با تعلیق چند اتصالی و کمک‌فنرهای پیچشی در برابر فنرهای شمش سنتی رپتور قرار می‌گیرد. هرچند هردو پیکاپ در ظاهر شبیه نسخه‌های معمولی خود هستند اما محورهای عریض‌تر و بدنه‌های تهاجمی موجب می‌شود در جاده‌ها هیچ‌گاه با دیگر نسخه‌های فورد F150 و رم ۱۵۰۰ اشتباه گرفته نشوند.

پیشرانهٔ بزرگ و بدنهٔ دو کابین اختصاصیِ TRX، آن‌را به پیکاپی گران با قیمت پایهٔ ۷۱,۷۹۰ دلار تبدیل کرده است اما باید به یاد داشت که این رقم برای قوی‌ترین پیکاپ کارخانه‌ای دنیا مطالبه می‌شود. آپشن‌های اضافه نیز قیمت نمونهٔ مورد آزمایش ما را به ۸۹,۶۵۶ دلار افزایش داده‌اند که نزدیک به ۸ هزار دلار آن به خاطر ویژگی‌های لوکس و رفاهی تجهیزات سطح ۲ رم است. از سوی دیگر، قیمت رپتور از ۵۵,۱۵۰ دلار در نسخهٔ یک‌ونیم کابین آغاز می‌شود. ما از فورد خواستیم نسخهٔ بزرگ‌تر دو کابین را در اختیار ما قرار دهد که قیمت آن از ۵۸,۱۳۵ دلار شروع می‌شود اما در دسترس نبود. به همین دلیل، یک رپتور دو کابین سوپر کرو با ۱۵,۶۵۵ دلار آپشن (شامل ناوبری، دوربین ۳۶۰ درجه، سیستم صوتی B&O و…) و قیمت کلی ۷۳,۷۹۰ دلار را اجاره کردیم.

رقابت ما از پیست آزمایشی آغاز شد و سپس از طریق بزرگراه‌ها به سمت غرب و تپه‌های ساحلی مرتفع پارک ایالتی میشیگان راهی شدیم. این فضایی عمومی است که در آن می‌توان این دایناسورها را آزاد کرد. ما هردو پیکاپ را آزادانه در محیطی که برای آن طراحی شده‌اند یعنی ۴۵۰ هزار هکتار تپه و شن و ماسه بررسی کردیم. در پایان این نبرد سخت، یکی از آن‌ها تاج پادشاهی بهترین پیکاپ آفرودی تولیدی دنیا را بر سر خواهد گذاشت پس بیایید مبارزه را آغاز کنیم.

مقام دوم: فورد رپتور

ویژگی‌های مثبت: بسیار توانمند در آفرود، بسیار سریع، قیمت پایهٔ جذاب

ویژگی‌های منفی: پیشرانهٔ V6 بی‌روح، هندلینگ سست، کابین قدیمی

حکم کلی: F150 خشن فورد باید به باشگاه ورزش بازگردد

نسل کنونی رپتور هنوز هم خودرویی شکست‌ناپذیر احساس می‌شود. این ماشین با ۲,۱۹۲ میلی‌متر فاصله میان محورهای خود، روی جاده مثل یک هجده چرخ به نظر می‌رسد اما بااین‌وجود در آزمایش ما ظرف ۵.۳ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت رسید که برای هر پیکاپی سریع محسوب می‌شود. بااین‌حال رپتور در مسابقهٔ درگ در برابر رم سوپرشارژ امیدی به پیروزی نخواهد داشت. در حالت درجا، اگر یک TRX در کنار فورد باشد به‌سختی می‌تواند فهمید که پیشرانهٔ رپتور روشن است ولی در پیکاپ فورد سروصدای بیشتری به کابین وارد می‌شود. طی آزمایش ما، در داخل فورد ۸۳ و در داخل رم ۸۰ دسی‌بل صدا ثبت شد.

هرچند هردو پیکاپ در هر مسیری سواری راحتی دارند اما هندلینگ رپتور بی‌دقت‌تر و شلخته‌تر احساس می‌شود. کمک‌فنرهای تطبیقی فاکس ریسینگ که در مدل ۲۰۱۹ به این پیکاپ اضافه شدند به‌خوبی لاستیک‌های ۳۴.۴ اینچی آل‌ترین گودریچ که به تعلیقی با فضای نوسان زیاد (۳۳۰ میلی‌متر در جلو و ۳۵۳ میلی‌متر در عقب) متصل شده‌اند را مدیریت می‌کنند اما حتی وقتی این کمک‌فنرها در سفت‌ترین حالت خود باشند هم رپتور در پیچ‌ها به چپ و راست خم می‌شود، تکان می‌خورد و همیشه احساس ناپایداری دارد. لاستیک‌های عریض خودرو نیز در آزمایش شتاب جانبی تنها ۰.۷۲ جی چسبندگی را به ثبت رساندند و احتمالاً عامل کلیدی احساس مبهم و تصنعی فرمان هم همین لاستیک‌ها هستند. علاوه بر این، دست‌اندازهای بزرگ نیز لرزش‌هایی را هم در شاسی و هم در محور عقب ایجاد می‌کنند.

رپتور در تپه‌های شنی اما عملکرد کمی بهتری داشت. به لطف دیفرانسیل عقب قفل شونده، دیفرانسیل جلوی لغزش محدود تورسن سفارشی و مجموعه‌ای از سیستم‌های شاسی و قوای محرکه با حالت‌های رانندگی باجا و ماسه/گِل، رپتور در سرعت‌های بالا چابک‌تر از رم است. در همین حال، عملکرد پیکاپ فورد هنگام پرش هم بهتر و متعادل‌تر است و هنگام فرود آمدن از برخورد قسمت‌های زیرین بدنه با سطح مسیر جلوگیری می‌کند؛ اما بااین‌حال رپتور برای اینکه بتواند حریف TRX شود به‌سختی تقلا می‌کند. ۶۹۰ نیوتن متر گشتاور موتور V6 فورد موجی است که موجب می‌شود گیربکس ۱۰ سرعتهٔ اتوماتیک آن گاهی گیج شود و برای حفظ موتور در نقطهٔ مناسب دائماً دنبال دنده بگردد.

رپتور در شن‌ها و ماسه‌های نرم هم با مشکلاتی مواجه شد زیرا بازی زیاد محور عقب از کشش خودرو در تپه‌های شنی می‌کاست و هنگامی‌که چرخ‌ها برای بالا رفتن چنگ می‌زدند، موتور نمی‌توانست آن‌ها را به‌اندازه‌ای که نیاز است بچرخاند. رپتور چند بار هم بین دنده‌های مختلف گیربکس گرفتار شد و قدرت خود را از دست داد درحالی‌که TRX از همان تپه با قدرت غرش‌کنان بالا می‌رفت. به‌طورکلی، میدانیم که بسیاری از مالکان هرگز این پیکاپ‌ها را تحت‌فشار سخت قرار نمی‌دهند و رپتور برای استفاده‌های معمول هنوز خودروی قابل و توانمندی است اما هر سلطنتی باید روزی پایان یابد.

مقام اول: رم TRX

ویژگی‌های مثبت: قدرت و صدای مست‌کنندهٔ V8، سیستم تعلیق بسیار قابل‌انعطاف، وجود یک رم ۱۵۰۰ در هستهٔ آن

ویژگی‌های منفی: ابعادی حتی بزرگ‌تر از رپتور، بسیار تشنهٔ بنزین، نداشتن حالت محرک عقب

حکم کلی: سریع‌ترین و قوی‌ترین پیکاپ تولیدی تاریخ

TRX حتی در حضور رپتور هم خودرویی افراطی است. رم ۵۱ میلی‌متر بلندتر و ۴۳ میلی‌متر عریض‌تر از فورد است و لاستیک‌های گودیر رانگلر آن‌هم عریض‌تر و بلندتر از لاستیک‌های فورد هستند. البته این دایناسور دیترویتی با ۳۱۱۵ کیلوگرم وزن، نزدیک به ۴۰۰ کیلوگرم از رپتور سنگین‌تر است ولی ما گلایه‌ای دراین‌باره نداریم زیرا شاسی تقویت‌شدهٔ آن به‌اندازهٔ کافی مستحکم هست تا بتواند به‌راحتی این کوه آهنین را تحمل کند. قطعهٔ اصلی TRX نیروگاه V8 هلکت آن است که با کمک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک وظیفه سنگین ZF این وزن سنگین را جابجا می‌کند. با فعال کردن لانچ کنترل، این رم غول‌پیکر به‌واقع مثل یک موشک ظرف ۳.۷ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد یعنی سریع‌تر از تویوتا سوپرا شش سیلندر که نصف رم وزن دارد.

رم TRX در یک‌چهارم مایل هم با ثبت زمان ۱۲.۳ ثانیه آن‌قدر سریع است که رپتور حتی نمی‌تواند به آن نزدیک شود. غرش موتور V8 بزرگ این پیکاپ نیز به همان اندازهٔ پرفورمنس چشمگیر است. از غرغر سوپرشارژر گرفته تا نعرهٔ تخت گاز، TRX از قدرت مست است. البته مصرف سوخت این موتور هم به همان اندازه وحشتناک است به‌گونه‌ای که ما در گشت‌وگذارهای عمدتاً بزرگراهی خود به‌طور متوسط رقم ۲۶ لیتر در هر صد کیلومتر را ثبت کردیم. اینکه TRX بخش عمده‌ای از راحتی داخلی و پالایش جاده‌ای رم ۱۵۰۰ را حفظ کرده شوکه کننده است. دلیل اصلی این موضوع سیستم تعلیق تمام فنر پیچشی خودرو است که فضای نوسان آن با رپتور یکسان است اما از کمک‌فنرهای تطبیقی Bilstei استفاده می‌کند که سواری بهتری را ارائه می‌کنند.

این کمک‌فنرها در حالت معمولی خود کمی سفت‌تر از کمک‌فنرهای رپتور هستند که این سفتی در حالت اسپرت بیشتر هم می‌شود اما همین موضوع کنترل بهتر بدنه در پیچ‌ها را به همراه دارد. در حالت باجا اما کمک‌فنرها به میزان قابل‌توجهی نرم می‌شوند تا ناهمواری‌های بزرگ را جذب کنند. TRX همچنین فرمان دقیق‌تر و ترمزهای بهتری هم دارد به‌گونه‌ای که از سرعت ۱۱۰ کیلومتر بر ساعت در ۵۷.۶ متر متوقف می‌شود درحالی‌که این رقم در رپتور ۵۹.۴ متر است. لانچ سریع با TRX نیاز به تنظیم پدال گاز دارد تا چرخ‌ها هرزگردی نکنند و در شن فرو نروند اما به‌محض آغاز حرکت پیکاپ، گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک همهٔ ۸۸۰ نیوتن متر گشتاور موتور همی را با سرعت و نرمی چشمگیری مدیریت می‌کند. به لطف این نیرو و مدیریت، TRX در شن و ماسه ظرف ۸.۸ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت رسید و به حداکثر سرعت ۱۴۵ کیلومتر بر ساعت دست یافت درحالی‌که رپتور این کار را در ۱۱.۳ ثانیه انجام داد و هرگز به آن سرعت نزدیک نشد.

TRX از تپه‌های بشدت شیب‌دار به‌سرعت بالا می‌رفت و از هر چهار لاستیک گودریچ خود ماسه‌ها را به هوا می‌پاشید و برخلاف رقیب، هیچ‌کدام از محورهای آن بازی ناخوشایندی نداشتند. با همهٔ این‌ها، انتقاداتی هم به رم وارد است که البته بسیار اندک هستند. یکی از انتقادات این است که کاش می‌شد TRX را مثل رپتور در حالت محرک عقب قرار داد اما در این خودرو صرفاً حالت‌های ۴WD اتو، ۴WD سبک و ۴WD سنگین وجود دارد. همچنین هرچند کابین رم تکنولوژی پیشرفته‌تر و طراحی بهتری نسبت به F150 دارد اما استفاده از برخی کنترل‌ها مثل پدال‌های تعویض دندهٔ پشت فرمان و دکمه‌های حالات رانندگی روی داشبورد خیلی آسان نیست و پاسخگویی کافی را ندارند؛ اما اگر از این موارد جزئی چشم‌پوشی کنیم، TRX تلاشی خشن و کاملاً توانمند بر اساس بهترین پیکاپ نیم تنی بازار است و بنابراین هرگز قیمت بالای آن‌را زیر سؤال نمی‌بریم. رم ایدهٔ پیکاپ آفرودیِ دیوانه‌وار را به سطح بالاتری ارتقاء داده و همین موضوع موجب می‌شود TRX پادشاه جدید این قلمرو باشد.

مشخصات فنی

رم TRX فورد رپتور
پیشرانه ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ ۳.۵ لیتری V6 توئین توربو
قدرت ۷۰۲ اسب بخار ۴۵۰ اسب بخار
گشتاور ۸۸۰ نیوتن متر ۶۹۰ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک ۱۰ سرعته اتوماتیک
محور محرک چهارچرخ عقب یا چهارچرخ
شتاب صفر تا ۹۶ ۳.۷ ثانیه ۵.۳ ثانیه
مسافت ۴۰۰ متر ۱۲.۳ ثانیه ۱۴.۰ ثانیه
حداکثر سرعت ۱۹۰ کیلومتر/ساعت ۱۷۰ کیلومتر/ساعت
شتاب جانبی ۰.۷۰ جی ۰.۷۲ جی
مصرف سوخت ۱۹.۶ لیتر ترکیبی ۱۴.۷ لیتر ترکیبی
فاصلهٔ محوری ۳,۶۸۵ میلی‌متر ۳,۷۰۸ میلی‌متر
طول ۵,۹۱۵ میلی‌متر ۵,۸۹۰ میلی‌متر
عرض ۲,۲۳۵ میلی‌متر ۲,۱۹۲ میلی‌متر
ارتفاع ۲,۰۵۵ میلی‌متر ۱,۹۹۴ میلی‌متر
وزن خالص ۳۱۱۵ کیلوگرم ۲۷۲۰ کیلوگرم
قیمت پایه ۷۱,۷۹۰ دلار ۵۸,۱۳۵ دلار
قیمت تست‌شده ۸۹,۵۶۵ دلار ۷۳,۷۹۰ دلار

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۶ رای
منبع
Car&Driver

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳۴ دیدگاه‌ها

  1. " Swedish Arrogant Tiger "

    ۵ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (1894 ديدگاه)

    موتور رم TRX خیلی وسوسه کننده ست.
    ولی من همچنان رپتور رو ترجیح میدم خیلی
    خشن تر و خاص تره. همچنین به نظر میرسه
    تو آفرود هم دست بالا رو نسبت به رم داشته باشه.

    موافقم 51
    مخالفم 49
    1. Hadi

      ۵ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (2200 ديدگاه)

      رم TRX:لایک
      رپتور: دیسلایک

      موافقم 178
      مخالفم 47
    2. Hadi

      ۵ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (2200 ديدگاه)

      فقط اون رم…
      قوچ ها پرواز میکنند…

      موافقم 65
      مخالفم 6
    3. M.A.S

      ۵ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (810 ديدگاه)

      البته اینجوری که من فهمیدم کشش داج بیشتر بوده
      مشکلش همون عدم حالت دیفرانسیل عقبه که خیلیم تو پیکاپ به چشم نمیاد

      موافقم 8
      مخالفم 0
    4. TRX

      ۵ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (317 ديدگاه)

      سقف ‌پانوروماش اوج خشن بودنشو نشون میده!
      رپتور مثل قهرمان بکسیه که سالهاست قهرمانه ولی یک جوون کم نام و نشون از یه محله ی پایین شهر بدون خودنمایی میاد و شکستش میده!

      موافقم 14
      مخالفم 7
  2. امین

    ۵ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (438 ديدگاه)

    چقدر این رم خوبه

    موافقم 39
    مخالفم 4
  3. Amin-MC20

    ۵ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (2098 ديدگاه)

    خیلی با رم حال کردم

    موافقم 29
    مخالفم 6
  4. RezaRs

    ۵ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (1613 ديدگاه)

    من براش رم trx بودم اما اون هایلوکس دوست داشت?

    موافقم 72
    مخالفم 3
    1. TRX

      ۵ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (317 ديدگاه)

      بازم خوبه بعضیا به آریسان راضی ان?

      موافقم 21
      مخالفم 1
  5. محمد

    ۵ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (804 ديدگاه)

    کاش ظرفیت بکسل و بار هر دو رو مینوشتین

    موافقم 14
    مخالفم 2
  6. Mohammad

    ۵ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (25 ديدگاه)

    دو تا عشق???

    موافقم 21
    مخالفم 2
  7. شاپور

    ۵ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (291 ديدگاه)

    تراک های آمریکائی یاغی های هستند که در جنگ باهم رحم ندارند. این جمله منو دیونه کرد

    موافقم 38
    مخالفم 2
  8. Sina

    ۵ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (2427 ديدگاه)

    دوباره از اون مطالب بی نظیر و فوق العاده ی پدال!!
    و همچنین دو دایناسور با عظمت به نام رپتور و TRX
    دو تا ماشین بی نظیر و عالی
    از بهترین ماشین هایی که الان ساخته میشه.
    موتور TRX و سرعت خوبش
    رپتور زیبا و آفرود عالی
    من اگه بودم هر دو تا رو میخریدم

    موافقم 27
    مخالفم 4
  9. Ali_x76

    ۵ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (1203 ديدگاه)

    این کلاس تازه جذاب شده
    قبلا یه شرکتی، فورد F-250 رو تیون کرده بود و اسم مگا رپتور روش گذاشت.
    و حالا من دارم به F-350 هوی دیوتی، محور عقب با چرخ های دوبل و موتور ماستنگ GT500 روش فکر می‌کنم :)))
    با یه کیت لیفت مشتی، لاستیک های ۳۷ اینچی بسیار پهن و گلگیر و کاپوت پف کرده

    موافقم 14
    مخالفم 3
  10. MOPAR ALONE

    ۵ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (35 ديدگاه)

    هردوعالی هستن من خودم عاشق تیرکس هستم و میگم واقعا رقیب نداره از همه لحاظ ولی بنظرم برای آفرود رپتور بهتره چون رم تیرکس زیادی برای آفرود لوکسه رم بیشتر بدرد صحرا نوردی تو کویر و بالا پایین پریدن میخورهر چند توانایی آفرودش از رپتور بهتره ولی در آخر من انتخابم تیرکس هستش

    موافقم 5
    مخالفم 8
  11. z

    ۵ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (256 ديدگاه)

    منتظر سیلورادو zrx باشیم
    رقابت فوق العاده بین این سه هیولا

    موافقم 16
    مخالفم 4
  12. کوشا

    ۵ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (220 ديدگاه)

    عقلم رپتور.. قلبم TRX…!

    موافقم 18
    مخالفم 3
  13. Elmiraj

    ۵ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (3088 ديدگاه)

    رپتور برای رقابت با این تیرکس جوان و خشمگین زیادی پیر شده و نیاز به تغییر نسل اساسی داره که خوشبختانه به طرز دیوانه‌واری فورد در حال نصب قدرتمندترین کایوت خود بر نسل جدید آن هست ، به علاوه ظاهر تهاجمی تر و کلی تکنولوژی جدید که مطمئنا بهتر از این غول کرایسلر خواهد بود .
    رقابت تازه داره شروع میشه و جنرال‌موتورز هم بیکار ننشسته….

    موافقم 26
    مخالفم 2
    1. M.A.S

      ۵ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (810 ديدگاه)

      خب برای داج هم کاری نداره که
      انجین ردای رو رو این میزاره

      موافقم 9
      مخالفم 0
  14. امیر

    ۵ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (2956 ديدگاه)

    دوج و رم در چندسال اخیر نشون دادن اگه قرار باشه به کلاسی با قدرت ورود کنن، خیلی راحت رقبا رو کنار میزارن
    همونطور که دیمن سرآمد ماسل هاست، رم trx هم در حال حاظر سرآمد تمام پیکاپ های دنیاس
    اصلا نیازی به مشحصات فنی نیست، همینکه کابین جفتشونو باهم مقابسه کنین، متوجه میشید با چه چیزی طرف هستین
    منتظر ورود کردن گرند واگونیر به کلاس اس یو وی لوکس باشید!!!!

    موافقم 23
    مخالفم 1
    1. R@min

      ۵ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (919 ديدگاه)

      البته ورود کرده و همگان عشق کردن

      موافقم 5
      مخالفم 1
    2. M.A.S

      ۵ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (810 ديدگاه)

      دیمن سر امد خودروهای دنیا تو شتابه

      موافقم 8
      مخالفم 2
      1. R

        ۵ آبان ۱۳۹۹
        سوابق: (1019 ديدگاه)

        بوگاتی چنتودیجی با ۹.۶ سرآمدتره

        موافقم 1
        مخالفم 6
  15. Omid622

    ۵ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (39 ديدگاه)

    واقعا تن و بدن انسان رو از دور هم میلرزونه چه برسه به اینکه سوار این ماشین ها شد کلا قواعد پیکاپ بودن رو جوری دیگه از نو تعریف کردن

    موافقم 16
    مخالفم 1
  16. Carbonado Aventador

    ۵ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (4461 ديدگاه)

    در حالت استاندارد کارخونه ای رم تیرکس بهتره..
    .
    ولی اگه ولوسی رپتور هنسی رو بیاریم وسط قضیه فرق میکنه?

    موافقم 12
    مخالفم 1
    1. M.A.S

      ۵ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (810 ديدگاه)

      خب مدل شیش چرخ همون هنسی از TRX رو با انجین هلفنت جلوی ولوسیراپتور بزار

      موافقم 2
      مخالفم 1
  17. pooriya.bmw.germany

    ۵ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (584 ديدگاه)

    آمریکا حاکم بلامنازع کلاس پیکاپ و اس یو وی هست تاکید میکنم اس یو وی نه کراس آور

    واقعاً پیکاپ ها و اس یو وی های آمریکایی با روح روان آدم بازی میکنن

    تبریک به آمریکایی بازا
    با احترام کامل به سلطان جی کلاس

    رقابت سالم به این میگن و منفعت نهایی مشتری می‌بره
    پادشاه کلاس خودت باشی یهو از یه جای می‌خوری اگه مغرور بشی

    من موندم لندکروزر چطوری میخواد با این اس یو وی ها و پیکاپ های آمریکایی رقابت کنه!!!

    موافقم 25
    مخالفم 1
  18. میثم

    ۵ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (3524 ديدگاه)

    سوزوندن 26 لیتر بنزین در صد کیلومتر پدر زمین و موجوداتشو درمیاره

    موافقم 14
    مخالفم 7
  19. مهدی

    ۵ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (1161 ديدگاه)

    خیلی انتخابشون سخته

    موافقم 7
    مخالفم 1
  20. JDM

    ۵ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (307 ديدگاه)

    جفتشون فوق العاده ان
    ولی بنظرم نمونه جدیدتر فورد باید با TRX رقابت کنه
    اف 150 مجهز به موتور 5 لیتری با توان 725 اسب بخار در حال تست هست

    موافقم 8
    مخالفم 1
  21. R@min

    ۵ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (919 ديدگاه)

    TRX با صدی 26 لیتر ?? گور بابای همه چی داج عشقه ?? فورد باید یه جواب دندون شکن بده که البته کار آسونی نیست

    موافقم 9
    مخالفم 0
  22. TRX

    ۵ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (317 ديدگاه)

    فکر میکنم الان فهمیده باشید دلیل این عشق سه ساله ی من به این ماشین چیه
    من اگر این ماشین یه روزی بخرم پشتش مینویسم
    با بای رپتور!

    موافقم 5
    مخالفم 0
  23. Mf1

    ۶ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (477 ديدگاه)

    عالیه trx ولی بنظرم بهترین پیکاپ تاریخ trx 2017 هستش هنوز که طراحیش بهترینه

    موافقم 4
    مخالفم 0
  24. یاس ی

    ۶ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (1019 ديدگاه)

    توی جدول مشخصات فنی هردو هیولا را نوشتین هشت سرعته در حالیکه رپتور 10 سرعته هستش.
    اگه اینا تراک هستن بقیه چی هستن ؟؟؟؟ واقعا که هیولان.

    موافقم 2
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا