فروش چلنجر چهاردهساله همچنان بیشتر از موستانگ و کامارو!
هرچند پیشینهٔ دوج چلنجر به سال 2008 بازمیگردد و پیشرانههای آن متعلق به دوران دایناسورها هستند اما برای دومین سال متوالی پرفروشترین ماسل کار بازار آمریکا لقب گرفته است. این موفقیت ازآنجهت قابلتوجه است که رقبای چلنجر یعنی موستانگ و کامارو هردو بسیار مدرن هستند زیرا نسل ششم ماسل کار فورد در سال 2015 به بازار آمد و شورلت هم یک سال بعد نسل ششم کامارو را به بازار فرستاد. همچنین هردو خودرو از آن زمان تاکنون بهروزرسانیهایی را هم تجربه کردهاند.
از سوی دیگر اما ظاهر و پیشرانههای سنتی چلنجر تأثیر زیادی در موفقیت آن داشتهاند زیرا در بین این سه ماسل کار، دوج تنها خودرویی است که همچنان ظاهری کاملاً کلاسیک دارد و سراغ موتور چهار سیلندر نرفته است. به همین دلایل، چلنجر در سال 2022 موفق به فروش 55,060 دستگاه شده و بالاتر از موستانگ با 47,566 دستگاه قرار گرفته درحالیکه کامارو با فروش تنها 24,652 دستگاه بسیار عقبتر است. البته جالب اینکه در بین سه خودروی مذکور، کامارو بیشترین افزایش فروش را نسبت به سال 2021 داشته و فروش آن 12 درصد بیشتر شده است درحالیکه فروش موستانگ از 52,414 دستگاه در سال 2021 کاهشی 9 درصدی را تجربه کرده است.
البته مقداری از این کاهش فروش احتمالاً به خاطر انتظار خریداران برای عرضهٔ نسل جدید موستانگ به بازار است. در همین حال، چلنجر نیز رشد فروش جزئی 1.3 درصدی را تجربه کرده است. هرچند این خودرو و برادر چهاردر آن یعنی چارجر هردو افزایش فروش داشتهاند اما فروش سومین محصول دوج یعنی دورانگو 12 درصد کمتر شده است. تا اواخر امسال، دوج آخرین مدل از سری نسخههای ویژهٔ موسوم به «آخرین تماس» را معرفی خواهد کرد تا با چلنجر و چارجر کنونی خداحافظی کند و ماسل کارهای الکتریکی را به بازار بفرستد.