انتخاب پیکاپ سال 2025 موتورترند

دوشنبه 26 آذر 1403 - 08:30
مطالعه 8 دقیقه
MotorTrend-2025-14
در رقابت انتخاب پیکاپ سال 2025 موتورترند شاهد حضور ترکیبی از وانت‌های بنزینی و الکتریکی هستیم که برای تصاحب کالیپر طلایی باهم مبارزه می‌کنند.
تبلیغات

پس از معرفی خودرو و شاسی‌بلند سال 2025 موتورترند، حالا نوبت به انتخاب پیکاپ سال رسیده است. رقابت پیکاپ امسال با حضور نماینده‌هایی از شورلت، فورد، جی‌ام‌سی، تویوتا، تسلا، رم و حتی مرسدس بنز، یکی از متنوع‌ترین رقابت‌ها طی سال‌های اخیر بوده است. یکی دیگر از ویژگی‌های رقابت پیکاپ سال 2025 موتورترند، حضور پررنگ پیکاپ‌های الکتریکی چه از خودروسازان قدیمی و چه برندهای نوپا مثل ریویان است. در رقابت‌های انتخاب خودروی سال موتورترند، برخلاف مقایسه‌های معمول، خودروها نسبت به یکدیگر قیاس نمی‌شوند بلکه هر شرکت‌کننده برای دستیابی به جایزهٔ کالیپر طلایی طبق شش معیار کلیدی شامل پیشرفت در طراحی، برتری مهندسی، عملکرد، ارزش، ایمنی و مصرف سوخت ارزیابی می‌شوند. در ادامه ابتدا با شرکت‌کنندگان رقابت امسال بر اساس حروف الفبای انگلیسی و سپس برندهٔ جایزهٔ کالیپر طلایی آشنا خواهیم شد.

کپی لینک

شرکت‌کنندگان رقابت پیکاپ سال 2024 موتورترند

شورلت سیلورادو EV

سیلورادو EV در نسخهٔ RST با اعداد قابل‌توجهی به میدان آمده است. شعاع حرکتی 700 کیلومتری، باطری 205 کیلووات ساعتی، شارژ سریع DC و قوای محرکهٔ دو موتوره که 754 اسب بخار قدرت و 1065 نیوتن متر گشتاور را به چرخ‌های 24 اینچی تحویل می‌دهد. برخلاف فورد F150 لایتنینگ، این پیکاپ شورلت صرفاً یک سیلورادوی الکتریکی نیست بلکه پیکاپی الکتریکی است که از ابتدا با استفاده از معماری اولتیوم جنرال موتورز ساخته شده است. سیستم فرمان گیری چرخ‌های عقب، سیستم تعلیق بادی در هر چهارچرخ و دیوارهٔ بازشوی بین کابین و اتاق بار هم از دیگر ویژگی‌های قابل‌توجه سیلورادو EV هستند.

فورد رنجر

نسل جدید فورد رنجر در قیاس با دیگر شرکت‌کنندگان شانس بیشتری برای پیروزی داشت زیرا این پیکاپ میان سایز قبلاً در یک آزمایش مقایسه‌ای توانست تویوتا تاکوما و پیکاپ سال 2024 موتورترند یعنی شورلت کلرادو را مغلوب کند. البته اعتصاب کارگران خودروسازی آمریکا در سال 2023 باعث شد رنجر از حضور در رقابت سال گذشته باز بماند اما حالا پیکاپ میان سایز فورد باقدرت وارد میدان رقابت شده و یکی از شانس‌های اصلی کسب کالیپر طلایی محسوب می‌شد.

جی‌ام‌سی سی‌یرا EV

در سال 2022 پیکاپ جنجالی جی‌ام‌سی هامر EV تمام توجهات را به خود جلب کرد و تا مرحلهٔ فینال رقابت پیکاپ سال 2022 موتورترند پیش رفت. پیکاپ‌های کمی تاکنون توانسته‌اند به‌اندازهٔ هامر EV جلب‌توجه کنند و حالا دومین محصول جی‌ام‌سی در بازار پیکاپ‌های الکتریکی یعنی سی‌یرا EV راهی بازار شده است. ازآنجایی‌که پلت‌فرم سی‌یرا EV با هامر EV و سیلورادو EV مشترک است، طراحان جی‌ام‌سی تلاش زیادی کرده‌اند تا ظاهری منحصربه‌فرد برای این پیکاپ تدارک ببینند. بااین‌حال، چیزی که واقعاً سی‌یرا EV را متمایز می‌کند، داخل است. کابین این پیکاپ نه‌تنها از سیلورادو EV متفاوت است بلکه بسیار لوکس‌تر به نظر می‌رسد.

مرسدس بنز اسپرینتر

در رقابت پیکاپ سال طبیعتاً انتظار دیدن پیکاپ‌ها را داریم ولی ون‌های فول سایز هم می‌توانند به همان اندازه کاربردی باشند. به همین دلیل، در رقابت امسال ون باری مرسدس بنز eSprinter 2500 هم حضور دارد. این ون نسخهٔ الکتریکی قانع‌کننده‌ای برای مشاغلی است که به دنبال ناوگانی پاک‌تر از اسپرینتر 2500 دیزلی هستند. در بین شرکت‌کنندگان هیجان‌انگیزتری که برای دستیابی به جایزهٔ کالیپر طلایی رقابت می‌کنند مثل رم RHO آفرودی یا تسلا سایبرتراک آخرالزمانی، ممکن است این جعبهٔ بارکش آلمانی چندان جلب‌توجه نکند ولی پس از آزمایش‌ها، مشخص شد اسپرینتر در هر دو نسخهٔ دیزلی و الکتریکی فرمان بسیار دقیق و پاسخگویی دارد و حتی با وجود فاصلهٔ محوری 4.3 متری، نسبتاً چابک است.

ریویان R1T

در سال 2022، مدت‌زمان زیادی را صرف آزمایش ریویان R1T کردیم و با دو پروتوتایپ مسیرهای ناهموار زیادی را پیمودیم. اندکی بعد، این خودرو موفق به کسب جایزهٔ عنوان پیکاپ سال 2022 شد. حال سه سال بعد، ریویان نسخهٔ جدیدی از R1T را به بازار فرستاده که به سه موتور الکتریکی کاملاً جدید، سیستم تعلیق بازتنظیم شده و معماری الکتریکی انقلابی مجهز است که کاهش وزن، کاهش کابل‌کشی و کاهش زمان پاسخگویی همهٔ سیستم‌های پردازندهٔ پیکاپ را به دنبال دارد.

تسلا سایبرتراک

درحالی‌که خیلی‌ها ممکن است سایبرتراک را خودرویی احمقانه بدانند، برخی دیگر آن را به‌عنوان پیشروی تکنولوژی توصیف می‌کنند؛ اما آیا چیزی که به‌وضوح با زیر پا گذاشتن تمام اصول طراحی شده آیا با توجه به معیارهای پیکاپ سال موتورترند می‌تواند موفق شود؟ به‌نوعی بله. این پیکاپ در بخش پیشرفت در طراحی امتیاز زیادی کسب می‌کند زیرا چه سایبرتراک را دوست داشته باشید و چه از آن متنفر باشید، این خودرو کاملاً متفاوت از هر پیکاپ دیگری به نظر می‌رسد که در حال حاضر در بازار می‌بینیم.

تویوتا تاکوما

دو دهه از زمانی که تویوتا تاکوما از پیکاپی کامپکت به میان سایز تبدیل شد می‌گذرد. این دگرگونی در سال 2005 صورت گرفت و جوایز زیادی را برای تاکوما به ارمغان آورد که یکی از آن‌ها جایزهٔ پیکاپ سال موتورترند بود. تاکوما حالا وارد چهارمین نسل خود شده و بار دیگر با اوج رسیده است. نسل جدید پیکاپ میان سایز تویوتا بیشترین امتیاز خود را در بخش پیشرفت در طراحی کسب می‌کند زیرا تاکوما در بیرون و داخل چیزی را ارائه می‌کند که می‌تواند بهترین طراحی در بین تمام پیکاپ‌های میان سایز بازار لقب گیرد.

کپی لینک

رم 1500، پیکاپ سال 2025 موتورترند

هر سه برندهٔ رقابت‌های خودرو، شاسی‌بلند و پیکاپ امسال موتورترند غیرمنتظره بودند زیرا هر سه خودرو تحت‌الشعاع شرکت‌کنندگان چشمگیرتر، جذاب‌تر یا جنجالی‌تر قرار داشتند. در رقابت پیکاپ سال، دیگر فینالیست‌ها شورلت سیلورادو EV، تسلا سایبرتراک، فورد رنجر و تویوتا تاکوما بودند اما در طول آزمایش‌ها، به‌تدریج مشکلات این رقبا مشخص شد و درخشش رم 1500 بیشتر خود را نشان داد. البته رم 1500 قبلاً دو بار برندهٔ جایزهٔ پیکاپ سال موتورترند شده ولی این بار با تیپ‌های متنوع، پیشرانهٔ شش سیلندر توربوشارژ جدید و تکنولوژی‌های بیشتر از قبل بازگشته است.

در حال حاضر، رم 1500 در 10 مدل مختلف به بازار عرضه می‌شود که بین ارزان‌ترین و گران‌ترین آن‌ها 47 هزار دلار اختلاف قیمت وجود دارد. از این 10 مدل، رم سه مدل کاملاً متفاوت شامل وارلوک، RHO و تنگستن را برای این رقابت فرستاد. خبر مهم در مورد رم 1500 جدید حذف پیشرانهٔ V8 است. دو تیپ تنگستن و RHO با نسخهٔ قوی‌تر پیشرانهٔ شش سیلندر خطی توئین توربوی هوریکین ارائه می‌شوند که 540 اسب بخار قدرت دارد درحالی‌که تیپ‌های دیگر مثل وارلوک از نسخهٔ ضعیف‌تر این موتور با 420 اسب بخار قدرت استفاده می‌کنند.

از بین این سه مدل، وارلوک نسخه‌ای اقتصادی محسوب می‌شود ولی نه‌تنها از متریال باکیفیت و سواری نرمی بهره می‌برد بلکه نشان داد که قدرت پایین‌تر موتور هوریکین هنوز هم برای حمل بارهای سنگین کافی خواهد بود. مدل RHO قرار است جایگزینی برای TRX باشد که با توجه به قدرت و غرش آن موتور V8 سوپرشارژ، کار سختی پیش رو دارد ولی موتور هوریکین با وزن کمتر، در نسخهٔ قوی‌تر به‌خوبی با این پیکاپ هماهنگ است و بهتر قدرت خود را به زمین منتقل می‌کند. در تیپ تنگستن نیز ویژگی‌هایی مثل صندلی‌های چرمی با ماساژور، سیستم صوتی قدرتمند و سیستم تعلیق بادی، داوران را تحت تأثیر قرار دادند.

کپی لینک

مشخصات فنی

رم 1500 وارلوک

رم 1500 تنگستن

پیشرانه

3.0 لیتری I6 توئین توربو

قدرت

420 اسب بخار

540 اسب بخار

گشتاور

635 نیوتن متر

705 نیوتن متر

گیربکس

8 سرعته اتوماتیک

محور محرک

چهارچرخ

فاصلهٔ محوری

3,673 میلی‌متر

طول

5,903 میلی‌متر

عرض

2,062 میلی‌متر

وزن خالص

2578 کیلوگرم

2703 کیلوگرم

ظرفیت بار

640 کیلوگرم

475 کیلوگرم

ظرفیت یدک کشی

3580 کیلوگرم

5170 کیلوگرم

شتاب صفر تا 96

5.2 ثانیه

4.4 ثانیه

مسافت 400 متر

14.0 ثانیه

13.0 ثانیه

توقف از 96

42.3 متر

40.5 متر

مصرف سوخت

12.4 لیتر ترکیبی

13.8 لیتر ترکیبی

قیمت پایه

56,255 دلار

89,070 دلار

قیمت تست‌شده

59,430 دلار

90,505 دلار

 

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.