معرفی رم RHO، جایگزین TRX با پیشرانه 6 سیلندر 540 اسب بخار

پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403 - 13:55
مطالعه 5 دقیقه
2025-ram-1500-rho-front-3-4
رم RHO به پیشرانهٔ 3 لیتری توئین توربوی هوریکین مجهز است و با قیمت پایهٔ 72 هزار دلار در صدر خانوادهٔ پیکاپ‌های رم 1500 قرار می‌گیرد.
تبلیغات

با کنار رفتن رم TRX، سازندهٔ آمریکایی حالا مدل جدیدی بنام RHO را معرفی کرده است. البته این پیکاپ جایگزین مستقیم TRX نخواهد بود زیرا قدرت و قیمت کمتری دارد اما در صدر خانوادهٔ پیکاپ‌های رم و بالاتر از مدل‌های ربل و پاور واگن قرار خواهد گرفت. زیر کاپوت RHO قوی‌ترین نسخهٔ پیشرانهٔ 3 لیتری شش سیلندر خطی توئین توربوی هوریکین قرار گرفته است که 540 اسب بخار قدرت و 705 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند و به یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک متصل است.

به لطف این نیرو، پیکاپ جدید رم ظرف 4.6 ثانیه از صفر به سرعت 96 کیلومتر بر ساعت می‌رسد، 400 متر را در 13.1 ثانیه طی می‌کند و به حداکثر سرعت 190 کیلومتر بر ساعت دست میابد اما سرعت تنها نقطهٔ قوت RHO نیست. زیر گلگیرهای عظیم این پیکاپ کمک‌فنرهای پرفورمنس تطبیقی بلیشتین بلک هاوک e2 پنهان شده است یعنی همان نمونه‌هایی که در TRX استفاده می‌شد. البته این کمک‌فنرها برای RHO از نو تنظیم شده‌اند زیرا پیشرانهٔ هوریکین حدود 70 کیلوگرم از موتور V8 هلکت سبک‌تر است. این پیکاپ همچنین از بازوهای کنترلی آلومینیومی بالا و پایین، تنظیم مجدد نرخ نوسان فنرها و دیگر ارتقاءها هم بهره می‌برد و 5 سانتی‌متر فاصله بیشتری از زمین نسبت به دیگر نسخه‌های رم 1500 دارد.

پشت گیربکس RHO یک گیربکس کمکی فول تایم بورگ‌وارنر با قطعات داخلی ارتقاءیافته برای دوام بیشتر و ضریب سنگین قرار گرفته است و در عقب شاهد یک اکسل دانا 60 با دیفرانسیل الکترونیکی هستیم. مهندسان همچنین میزان تراول اکسل عقب را با 2.5 سانتی‌متر افزایش به 35.5 سانتی‌متر رسانده‌اند. در بخش پیشرانه نیز این پیکاپ به سیستم القای هوای جریان بالا با فیلتر هوای استوانه‌ای مجهز شده که برای تمیز کردن به‌راحتی در دسترس خواهد بود. تخلیهٔ دود هم از طریق یک سیستم اگزوز جدید با دو لوله و سر اگزوزهای 127 میلی‌متری صورت می‌گیرد.

RHO به خاطر فلاپ‌های گلگیر برجسته، 20 سانتی‌متر عریض‌تر از رم 1500 معمولی است. این فلاپ‌ها افزایش 15 سانتی‌متری فاصلهٔ عرضی چرخ‌ها با رینگ‌های 18 اینچی و لاستیک‌های 35 اینچی را پوشش می‌دهند. رم همچنین برای این پیکاپ کاپوت و جلوپنجرهٔ منحصربه‌فرد با جریان هوای بیشتر را در نظر گرفته است. سپرهای فولادی، قلاب‌های بکسل بزرگ و صفحات محافظ هم تکمیل‌کنندهٔ ویژگی‌های بیرونی پیکاپ آفرودی جدید رم هستند.

هرچند RHO در بیرون خشن به نظر می‌رسد اما در داخل فضای لوکس و راحتی را فراهم می‌کند. صندلی‌های چرمی جلو به تنظیم برقی 12 جهته، گرم‌کن، تهویه و ماساژور مجهز هستند و یک پلاک سفارشی حاوی شماره وین و تصویر کرگدن روی کنسول مرکزی نصب شده است. این پیکاپ همچنین از سه صفحه‌نمایش شامل صفحه آمپر دیجیتالی 12.3 اینچی، نمایشگر اطلاعاتی-سرگرمی 14.5 اینچی با نسل پنجم سیستم Uconnect و نمایشگر 10.25 سرنشین جلو بهره می‌برد.

RHO با اینکه برای پرش از روی تپه‌های شنی طراحی شده اما هنوز هم می‌تواند تا 3.8 تن را یدک بکشد و تا 690 کیلوگرم را حمل کند. این پیکاپ 30 سانتی‌متر از زمین فاصله دارد و می‌تواند در عمق 80 سانتی‌متری آب حرکت کند. قیمت این پیکاپ از 72 هزار دلار آغاز می‌شود و هم‌اکنون امکان سفارش آن وجود دارد. رم RHO در سه‌ماههٔ سوم سال جاری به دست خریداران خواهد رسید.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.