معرفی رم رمپیج مدل 2025، پیکاپ جمع‌وجور برای رقابت با فورد ماوریک

شنبه 19 آبان 1403 - 05:30
مطالعه 4 دقیقه
ram-rampage-big-horn-2.2-td-2025 (1)
رم رمپیج یک پیکاپ کامپکت است که روی پلت‌فرم یکپارچهٔ جیپ کامپس ساخته شده و در برزیل برای بازار آمریکای جنوبی تولید می‌شود.
تبلیغات

هرچند آمریکای شمالی بزرگ‌ترین بازار پیکاپ در کل جهان محسوب می‌شود ولی هنوز هم پیکاپ‌هایی هستند که در این کشور عرضه نمی‌شوند. یکی از این پیکاپ‌ها، رم رمپیج است که سال گذشته برای عرضه در بازار آمریکای جنوبی معرفی شد و حالا به‌روزرسانی قابل‌توجهی را تجربه کرده است. مهم‌ترین تغییر رمپیج مدل 2025، جایگزینی پیشرانهٔ 2 لیتری توربودیزل قدیمی با یک نمونهٔ 2.2 لیتری جدید است که 200 اسب بخار قدرت و 450 نیوتن متر گشتاور دارد. این اعداد 30 اسب بخار و 70 نیوتن متر از موتور قبلی بیشتر هستند.

این پیکاپ کامپکت که ساختاری یکپارچه دارد، از همان گیربکس 9 سرعتهٔ اتوماتیک قبلی استفاده می‌کند ولی حالا برای کاهش مصرف سوخت، ضرایب این گیربکس 14 درصد طولانی‌تر شده است. با این پیشرانهٔ دیزلی جدید، رمپیج در هر صد کیلومتر در شهر 9.4 لیتر و در بزرگراه 7.5 لیتر گازوئیل مصرف می‌کند. این پیکاپ دیزلی همچنین در کمتر از 10 ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد. موتور 2.2 لیتری دیزلی برای تمام تیپ‌های رمپیج قابل انتخاب خواهد بود به‌جز نسخهٔ R/T که با پیشرانهٔ 2 لیتری بنزینی هوریکین تولید می‌شود. این موتور بنزینی با 272 اسب بخار قدرت و 400 نیوتن متر گشتاور، رمپیج را به قوی‌ترین و سریع‌ترین پیکاپ آمریکای جنوبی تبدیل می‌کند.

رم همچنین برای مدل 2025، نسخهٔ بیگ هورن پیکاپ رمپیج را هم در برزیل عرضه خواهد کرد که تیپ پایه محسوب می‌شود و با پیشرانهٔ دیزلی به فروش می‌رسد. تا پیش‌ازاین، نسخهٔ بیگ هورن در کارخانهٔ پرنامبوکوی برزیل فقط برای بازارهای صادراتی تولید می‌شد. قیمت این تیپ فعلاً اعلام نشده ولی قطعاً ارزان‌تر از تیپ پایهٔ قبلی یعنی ربل خواهد بود که در برزیل با قیمت 45 هزار دلار به فروش می‌رسد. تمام تیپ‌های رمپیج در برزیل به‌صورت استاندارد با گیربکس 9 سرعتهٔ اتوماتیک ZF و سامانهٔ چهارچرخ محرک عرضه می‌شوند.

رمپیج روی پلت‌فرم Small Wide 4-4 LWB ساخته شده که با جیپ کامپس، آلفارومئو توناله و دوج هورنت مشترک است. هنوز مشخص نیست که این پیکاپ در بازار ایالات‌متحده هم عرضه خواهد شد یا نه. حدود یک سال پیش، معاون ارشد اتحادیهٔ کارگران خودروسازی آمریکای شمالی اعلام کرد که یک پیکاپ میان سایز در کارخانهٔ استلانتیس در ایلینوی ساخته خواهد شد ولی سخنگوی رم از هرگونه اظهارنظری در این رابطه خودداری کرده است. علاوه بر این، استلانتیس اخیراً گفته است برنامهٔ بازگشایی کارخانهٔ مذکور را به تعویق خواهد انداخت.

درهرحال، رمپیج تنها پیکاپ رم نیست که در آمریکای شمالی عرضه نمی‌شود. این شرکت پیکاپ دیگری بنام رم 1200 را هم تولید می‌کند که نسخهٔ ری‌بج شدهٔ پژو لندترک و فیات تیتانو محسوب می‌شود و بر اساس چانگان F70 ساخته شده است. رم 1000 بر اساس فیات تورو و رم 700 بر اساس فیات استرادا هم دیگر پیکاپ‌های رم هستند که برای آمریکای جنوبی در نظر گرفته شده‌اند.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.