رم ۱۵۰۰ مدل ۲۰۲۶ با موتور ۵.۷ لیتری همی V8 بازمیگردد. مدیرعامل رم با اعتراف به اشتباه بودن حذف موتور همی، خبر از بازگشت این پیشرانه در قالب آپشن سفارشی ۱,۲۰۰ دلاری داده است.
رم ۱۵۰۰ با موتور همی V8 دوباره به صحنه بازگشته و برای مدل ۲۰۲۶ از تابستان ۲۰۲۵ به فروش میرسد. البته این موتور بهصورت استاندارد ارائه نخواهد شد اما برای طرفدارانی که به هشت سیلندر علاقهمند هستند، با پرداخت تا ۱,۲۰۰ دلار بهعنوان آپشن قابل انتخاب است. تیم کونیسکیس، مدیرعامل برند رم، میگوید:
همه اشتباه میکنند، اما نحوه برخورد با آن شخصیت شما را تعریف میکند. رم با حذف همی اشتباه کرد و حالا آن را اصلاح کردیم.
این برند برای مدل ۲۰۲۵ سراغ پیشرانههای شش سیلندر رفت که با استقبال مشتریان مواجه نشد.
موتور ۵.۷ لیتری V8 همان ۳۹۵ اسب بخار قدرت و ۵۵۵ نیوتن متر گشتاور قبلی را تولید میکند. این موتور از سیستم هیبریدی خفیف eTorque بهره میبرد و برای اکثر تیپهای رم ۱۵۰۰ قابل سفارش خواهد بود. هزینه سفارش موتور V8 بسته به تیپ متفاوت است. در تیپهای لیمیتد و لانگ هورن که بهصورت استاندارد با نسخهٔ قویتر موتور توربوشارژ ۳ لیتری شش سیلندر خطی هورکین عرضه میشوند، سفارش V8 رایگان است اما در سایر تیپها که از نسخه ضعیفتر موتور هوریکین استفاده میکنند، این آپشن ۱,۲۰۰ دلار هزینه دارد. رم همی ظرفیت بار ۸۰۰ کیلوگرم و توانایی یدککشی حداکثر ۵۲۰۰ کیلوگرم را ارائه میدهد. یک نشان جدید با تصویر سر قوچ روی بلوک همی نیز روی گلگیرهای جلوی این پیکاپها نصب میشود.
رم از همان روز بازگشت کونیسکیس به این برند در دسامبر ۲۰۲۴ شروع به بررسی امکان نصب موتور V8 در پیکاپ جدید کرد. بااینحال، زمانبندی اولیه نشان میداد که بازگشت همی ۱۸ ماه طول میکشد. یکی از چالشها، معماری الکتریکی جدید رم ۱۵۰۰ مدل ۲۰۲۵ بود که برای مدلهای تمام الکتریکی REV و هیبریدی بردافزای رمچارجر طراحی شده و همی برای آن پلتفرم در نظر گرفته نشده بود. کونیسکیس تیمی ویژه با نام رمز F15 تشکیل داد که با رهبری دریل اسمیت، رئیس سابق مهندسی SRT، این زمان را به شش ماه کاهش داد.
کونیسکیس در آوریل ۲۰۲۵ اعلام کرد که رم در ۱۸ ماه آینده ۲۵ محصول جدید معرفی خواهد کرد و بازگشت همی تنها آغاز کار است. یک پیکاپ میان سایز در راه است اما طرفداران مدل TRX باید منتظر تأیید رسمی از رم بمانند. وقتی رم ۱۵۰۰ RHO معرفی شد، این شرکت تأکید کرد که این مدل جایگزین TRX نیست. در حال حاضر، نام TRX کنار گذاشته شده اما ارائهٔ موتور سوپرشارژ ۶.۲ لیتری V8 هلکت در مدل ۲۰۲۶ دوج دورانگو هلکت ادامه خواهد داشت. امیدواریم اسمیت و تیمش بتوانند جادوی خود را برای بازگرداندن این موتور به رم ۱۵۰۰ به کار ببرند. شاید همین حالا روی این پروژه کار میکنند.
(Ali(chevynova
۱۶ خرداد ۱۴۰۴اره
همینه
موتور ۸ سیلندر پوشراد
حالا اگه بشه روش کاربراتور هم بست که عالیه
بابا مرحبا موتور ۸ کاربراتوری
بابا مرحبا دلکو پلاتینی
بابا مرحبا دیسک و صفحه دوج کرونت ۱۹۶۸
علی کریمی
۱۶ خرداد ۱۴۰۴طراحییش بد است. عملکردش در حد چینی های 1.5 لیتریه. استحلاک موتورش هم بالاست.
(Ali(chevynova
۱۶ خرداد ۱۴۰۴تموم شد؟
اهمیت نداره
عشقست موتور ۸ امریکایی
علی کریمی
۱۶ خرداد ۱۴۰۴رینگ هاش هم بد است
رامین کریمی
۱۶ خرداد ۱۴۰۴دیگه چه خبر😊
رامین
۱۶ خرداد ۱۴۰۴الان از کجا متوجه شدید
(اصطحلاک )موتورش هم بالاست😂😂
KOP
۱۶ خرداد ۱۴۰۴هموطن تو که ادعات میشه فنی هستی ، کاربرات روی موتور همی ببندن؟ در سال 2025 ؟!
استاندارد های آلایندگی و کاهش توانایی موتور و … به کنار. امکان فنی اش که نیست . اما چرا باید همچین اشتباهی آرزوی تو باشه؟
مثل اینه که بجای کمباین و تراکتور ، از چهارپایان و دست برای کاشت و برداشت توی این دوره زمونه استفاده کرد.
(Ali(chevynova
۱۶ خرداد ۱۴۰۴اره چرا که نه
به من ارتباط نداره که تو خبر نداری میشه رو این موتور کاربرات بست و یه کارکرد خوب ازش گرفت
اینم که همش تکرار میکنید تو ۲۰۲۶ و کاربرات کلا نخ نما شده دیگه، تو همین ۲۰۲۶ همچنان رسومات ۱۰۰۰ سال پیش اجرا میشه و کاربراتی که کلا ۳۰ ساله کنار گذاشته شده همچین قدیمی حساب نمیشه
Taha Ayoobi
۱۶ خرداد ۱۴۰۴چقدر دلم میسوزه برای کسایی که نمیفهمن علی شوی چی میگه، بعد با اوج روشنفکری بهش میگن کاربراتور قدیمیه.
yektachafi
۱۶ خرداد ۱۴۰۴کاش برندای آمریکایی بفهمن که لااقل اونا هیچوقت نباید v8 اونم همی رو کنار بزارن
BlackWing
۱۶ خرداد ۱۴۰۴به به عجب خبری 👍🏼
یه نخاله مثل کارلوس تاوارس باعث شد اینهمه پسرفت تو زیرمجموعه های استلانتیس بوجود بیاد ، حالا همشون کامبک میزنن
BlackWing
۱۶ خرداد ۱۴۰۴یه سری شایعه و اخبار راجع به برگشت وایپر با موتور ۱۰ سیلندر ، برگشت TRX جدید ( به زودی ) با موتور ۷۹۷ اسبی ، برگشت باراکودا به عنوان داج باراکودا و موتور همی سوپرشارژ ، برگشت چلنجر جدید با موتور V8 و… تو همه جای اینترنت هست.
( پدال راجع به وایپر گفته بود)
یه مقاله راجع به برگشت احتمالی باراکودا و چلنجر اگه میشه بزارین 🙏🏼
M4A1
۱۶ خرداد ۱۴۰۴ولی من میگم کاش اول به کرایسلر برسن بعد دوج.دوج فقط با برگشت همی آمارش میره بالا اما کرایسلر چی کرایسلر بود همی رو به این جایگاه رسوند این حقش نیست
froG-driVer
۱۶ خرداد ۱۴۰۴دنیا به کرایسلر ۳۰۰ بهم بدهکاره
F22RAPTOR
۱۶ خرداد ۱۴۰۴چه خبر خوبی سر صبح
net
۱۶ خرداد ۱۴۰۴اگر سقف سانروف تا ردیف دوم صندلی داشت و دو اگزوز دایره ای و رینگ رنگ خاکستری بودند قشنگتر میشد. چراغ باریک جلو خوبه اگر زیر نوک چراغ جلو مسطح بود و اطراف جلوپنجره و بالای چراغ جلو و زیر نوک چراغ جلو زه نداشت و اطراف شیشه دربها زه خاکستری داشت قشنگتر میشد. چراغ عقب قرمز زرشکی خوبه اگر خط سفید وسطش نیود قشنگتر میشد. شیشه کشویی در قسمت وسط شیشه عقب وانت های لوکس فول سایز امریکایی الکی و بد هست و این شیشه کشویی چهره وانت رو از عقب بد میکنه
net
۱۶ خرداد ۱۴۰۴قبلا در وانت های فول سایز لوکس امریکایی یه اگزوز دایره ای در سمت راست بود ولی جدیدا وانت های فول سایز لوکس امریکایی از دو اگزوز دایره ای در سمت چپ و راست استفاده می کنند که زیباتر شده
Arshia m3csl
۱۶ خرداد ۱۴۰۴به به چه پیک آپ خفنی
واقعا آرزومه یک بار پیک آپ امریکایی سوار بشم و حسش رو تجربه کنم
خیلی باحالن پیگ آپ های آمریکایی مخصوصا نسخه های تقویت شده افرودشون مثل رپتور و رم trx
حتی تویوتا هم پیگ آپ های فول سایز سبک امریکایی توندراش جالبه توندرا TRD هم تجربه باحالیه احتمالا
الان تو کشور های عربی همسایه ما این پیک آپ هارو سوارن شیخ های عرب و دارن ازشون لذت میبرن
Yaghoob
۱۶ خرداد ۱۴۰۴اگه قرار بر چهار سیلندر بودن باشه که کره ای ها و پژو هستن.
آمریکایی باید وی 8 باشه.
خداروشکر همه دارن میفهمند حذف نسخه های حجیم اشتباه بوده
سوشیانت
۱۶ خرداد ۱۴۰۴نباید هیبرید خفیف میذاشتن
KOP
۱۶ خرداد ۱۴۰۴چرا؟ چه مشکلی ایجاد میکنه؟
شهاب
۱۶ خرداد ۱۴۰۴سوشی ناراحت میشه
یانکی من هم فرزند کسی هستم
۱۶ خرداد ۱۴۰۴بسیار کار پسندیده ای بود بازگشت وی ۸ همی.نکته مثبت اینه که الان در کنار وی ۸ همی چند گزینه دیگه هم اضافه شده و انواع خواسته ها رو پوشش میده.کاری که فورد هم انجام میده.شما اف۱۵۰ رو میتونید از وی۶ با حجم ۲.۷ سفارش بدید تا ۵.۲ و راس همه اینا ۷.۳ گودزیلا.برقی هیبرید هم هست.الان رم نسخه وی۶ پایه با ۳۰۵ اسب داره و همینجور تا بالا میشه وی ۸ با ۴۰۰ اسب سفارش داد ۶ سیلندر خطی با ۴۲۰ اسب در ردهای بالا نسخه rho با ۶ خطی و قدرت محشره ۵۴۰ اسب و بزودی تیرکس با همی و قدرت احتمالا ۷۲۷ اسب.بزودی برقی و بر افزا هم میاد و این باعث میشه دوباره تو فروش به صورت انفجاری پیشرفت کنه.وجود انجین دوست داشتنی هوریکین اونم با ۵۴۰ اسب خیلی خوبه به شرطی که گزینهای همی هم باشه ولی همه دیدن اگر همی وی۸ حذف بشه چجوری ضربه میخورن
Taha Ayoobi
۱۶ خرداد ۱۴۰۴آخ جانم به این خبر
ماشالا ، بی نظیره.
https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2025/06/2026-ram-1500-hemi-symbol-of-protest-badge.jpg
چقدر حال کردم با این لوگو
معلومه برنامه های بزرگی دارن