دوج

معرفی رم 1500 مدل ۲۰۲۶ و بازگشت پیشرانه V8 همی

رم ۱۵۰۰ مدل ۲۰۲۶ با موتور ۵.۷ لیتری همی V8 بازمی‌گردد. مدیرعامل رم با اعتراف به اشتباه بودن حذف موتور همی، خبر از بازگشت این پیشرانه در قالب آپشن سفارشی ۱,۲۰۰ دلاری داده است.

رم ۱۵۰۰ با موتور همی V8 دوباره به صحنه بازگشته و برای مدل ۲۰۲۶ از تابستان ۲۰۲۵ به فروش می‌رسد. البته این موتور به‌صورت استاندارد ارائه نخواهد شد اما برای طرفدارانی که به هشت سیلندر علاقه‌مند هستند، با پرداخت تا ۱,۲۰۰ دلار به‌عنوان آپشن قابل انتخاب است. تیم کونیسکیس، مدیرعامل برند رم، می‌گوید:

همه اشتباه می‌کنند، اما نحوه برخورد با آن شخصیت شما را تعریف می‌کند. رم با حذف همی اشتباه کرد و حالا آن را اصلاح کردیم.

این برند برای مدل ۲۰۲۵ سراغ پیشرانه‌های شش سیلندر رفت که با استقبال مشتریان مواجه نشد.

موتور ۵.۷ لیتری V8 همان ۳۹۵ اسب بخار قدرت و ۵۵۵ نیوتن متر گشتاور قبلی را تولید می‌کند. این موتور از سیستم هیبریدی خفیف eTorque بهره می‌برد و برای اکثر تیپ‌های رم ۱۵۰۰ قابل سفارش خواهد بود. هزینه سفارش موتور V8 بسته به تیپ متفاوت است. در تیپ‌های لیمیتد و لانگ هورن که به‌صورت استاندارد با نسخهٔ قوی‌تر موتور توربوشارژ ۳ لیتری شش سیلندر خطی هورکین عرضه می‌شوند، سفارش V8 رایگان است اما در سایر تیپ‌ها که از نسخه ضعیف‌تر موتور هوریکین استفاده می‌کنند، این آپشن ۱,۲۰۰ دلار هزینه دارد. رم همی ظرفیت بار ۸۰۰ کیلوگرم و توانایی یدک‌کشی حداکثر ۵۲۰۰ کیلوگرم را ارائه می‌دهد. یک نشان جدید با تصویر سر قوچ روی بلوک همی نیز روی گلگیرهای جلوی این پیکاپ‌ها نصب می‌شود.

رم از همان روز بازگشت کونیسکیس به این برند در دسامبر ۲۰۲۴ شروع به بررسی امکان نصب موتور V8 در پیکاپ جدید کرد. بااین‌حال، زمان‌بندی اولیه نشان می‌داد که بازگشت همی ۱۸ ماه طول می‌کشد. یکی از چالش‌ها، معماری الکتریکی جدید رم ۱۵۰۰ مدل ۲۰۲۵ بود که برای مدل‌های تمام الکتریکی REV و هیبریدی بردافزای رم‌چارجر طراحی شده و همی برای آن پلتفرم در نظر گرفته نشده بود. کونیسکیس تیمی ویژه با نام رمز F15 تشکیل داد که با رهبری دریل اسمیت، رئیس سابق مهندسی SRT، این زمان را به شش ماه کاهش داد.

کونیسکیس در آوریل ۲۰۲۵ اعلام کرد که رم در ۱۸ ماه آینده ۲۵ محصول جدید معرفی خواهد کرد و بازگشت همی تنها آغاز کار است. یک پیکاپ میان سایز در راه است اما طرفداران مدل TRX باید منتظر تأیید رسمی از رم بمانند. وقتی رم ۱۵۰۰ RHO معرفی شد، این شرکت تأکید کرد که این مدل جایگزین TRX نیست. در حال حاضر، نام TRX کنار گذاشته شده اما ارائهٔ موتور سوپرشارژ ۶.۲ لیتری V8 هلکت در مدل ۲۰۲۶ دوج دورانگو هلکت ادامه خواهد داشت. امیدواریم اسمیت و تیمش بتوانند جادوی خود را برای بازگرداندن این موتور به رم ۱۵۰۰ به کار ببرند. شاید همین حالا روی این پروژه کار می‌کنند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲۶ رای
منبع
motor1

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۴ دیدگاه‌ها

  1. (Ali(chevynova

    ۱۶ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (7814 ديدگاه)

    اره
    همینه
    موتور ۸ سیلندر پوشراد
    حالا اگه بشه روش کاربراتور هم بست که عالیه

    بابا مرحبا موتور ۸ کاربراتوری
    بابا مرحبا دلکو پلاتینی
    بابا مرحبا دیسک و صفحه دوج کرونت ۱۹۶۸

    موافقم 24
    مخالفم 52
    1. علی کریمی

      ۱۶ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (6 ديدگاه)

      طراحییش بد است. عملکردش در حد چینی های 1.5 لیتریه. استحلاک موتورش هم بالاست.

      موافقم 7
      مخالفم 39
      1. (Ali(chevynova

        ۱۶ خرداد ۱۴۰۴
        سوابق: (7814 ديدگاه)

        تموم شد؟
        اهمیت نداره
        عشقست موتور ۸ امریکایی

        موافقم 23
        مخالفم 9
        1. علی کریمی

          ۱۶ خرداد ۱۴۰۴
          سوابق: (6 ديدگاه)

          رینگ هاش هم بد است

          موافقم 1
          مخالفم 8
      2. رامین کریمی

        ۱۶ خرداد ۱۴۰۴
        سوابق: (330 ديدگاه)

        دیگه چه خبر😊

        موافقم 4
        مخالفم 6
      3. رامین

        ۱۶ خرداد ۱۴۰۴
        سوابق: (330 ديدگاه)

        الان از کجا متوجه شدید
        (اصطحلاک )موتورش هم بالاست😂😂

    2. KOP

      ۱۶ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (89 ديدگاه)

      هموطن تو که ادعات میشه فنی هستی ، کاربرات روی موتور همی ببندن؟ در سال 2025 ؟!
      استاندارد های آلایندگی و کاهش توانایی موتور و … به کنار. امکان فنی اش که نیست . اما چرا باید همچین اشتباهی آرزوی تو باشه؟
      مثل اینه که بجای کمباین و تراکتور ، از چهارپایان و دست برای کاشت و برداشت توی این دوره زمونه استفاده کرد.

      موافقم 4
      مخالفم 3
      1. (Ali(chevynova

        ۱۶ خرداد ۱۴۰۴
        سوابق: (7814 ديدگاه)

        اره چرا که نه
        به من ارتباط نداره که تو خبر نداری میشه رو این موتور کاربرات بست و یه کارکرد خوب ازش گرفت
        اینم که همش تکرار میکنید تو ۲۰۲۶ و کاربرات کلا نخ نما شده دیگه، تو همین ۲۰۲۶ همچنان رسومات ۱۰۰۰ سال پیش اجرا میشه و کاربراتی که کلا ۳۰ ساله کنار گذاشته شده همچین قدیمی حساب نمیشه

        موافقم 3
        مخالفم 4
        1. Taha Ayoobi

          ۱۶ خرداد ۱۴۰۴
          سوابق: (6391 ديدگاه)

          چقدر دلم میسوزه برای کسایی که نمیفهمن علی شوی چی میگه، بعد با اوج روشنفکری بهش میگن کاربراتور قدیمیه.

          موافقم 1
          مخالفم 1
  2. yektachafi

    ۱۶ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (142 ديدگاه)

    کاش برندای آمریکایی بفهمن که لااقل اونا هیچوقت نباید v8 اونم همی رو کنار بزارن

    موافقم 52
    مخالفم 4
  3. BlackWing

    ۱۶ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (1524 ديدگاه)

    به به عجب خبری 👍🏼
    یه نخاله مثل کارلوس تاوارس باعث شد اینهمه پسرفت تو زیرمجموعه های استلانتیس بوجود بیاد ، حالا همشون کامبک میزنن

    موافقم 47
    مخالفم 5
  4. BlackWing

    ۱۶ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (1524 ديدگاه)

    یه سری شایعه و اخبار راجع به برگشت وایپر با موتور ۱۰ سیلندر ، برگشت TRX جدید ( به زودی ) با موتور ۷۹۷ اسبی ، برگشت باراکودا به عنوان داج باراکودا و موتور همی سوپرشارژ ، برگشت چلنجر جدید با موتور V8 و… تو همه جای اینترنت هست.
    ( پدال راجع به وایپر گفته بود)

    یه مقاله راجع به برگشت احتمالی باراکودا و چلنجر اگه میشه بزارین 🙏🏼

    موافقم 35
    مخالفم 3
    1. M4A1

      ۱۶ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (22 ديدگاه)

      ولی من میگم کاش اول به کرایسلر برسن بعد دوج.دوج فقط با برگشت همی آمارش میره بالا اما کرایسلر چی کرایسلر بود همی رو به این جایگاه رسوند این حقش نیست

      موافقم 10
      1. froG-driVer

        ۱۶ خرداد ۱۴۰۴
        سوابق: (1224 ديدگاه)

        دنیا به کرایسلر ۳۰۰ بهم بدهکاره

        موافقم 6
        مخالفم 1
  5. F22RAPTOR

    ۱۶ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (2698 ديدگاه)

    چه خبر خوبی سر صبح

    موافقم 26
    مخالفم 3
  6. net

    ۱۶ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (3918 ديدگاه)

    اگر سقف سانروف تا ردیف دوم صندلی داشت و دو اگزوز دایره ای و رینگ رنگ خاکستری بودند قشنگتر میشد. چراغ باریک جلو خوبه اگر زیر نوک چراغ جلو مسطح بود و اطراف جلوپنجره و بالای چراغ جلو و زیر نوک چراغ جلو زه نداشت و اطراف شیشه دربها زه خاکستری داشت قشنگتر میشد. چراغ عقب قرمز زرشکی خوبه اگر خط سفید وسطش نیود قشنگتر میشد. شیشه کشویی در قسمت وسط شیشه عقب وانت های لوکس فول سایز امریکایی الکی و بد هست و این شیشه کشویی چهره وانت رو از عقب بد میکنه

    موافقم 3
    مخالفم 7
    1. net

      ۱۶ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (3918 ديدگاه)

      قبلا در وانت های فول سایز لوکس امریکایی یه اگزوز دایره ای در سمت راست بود ولی جدیدا وانت های فول سایز لوکس امریکایی از دو اگزوز دایره ای در سمت چپ و راست استفاده می کنند که زیباتر شده

  7. Arshia m3csl

    ۱۶ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (1229 ديدگاه)

    به به چه پیک آپ خفنی
    واقعا آرزومه یک بار پیک آپ امریکایی سوار بشم و حسش رو تجربه کنم
    خیلی باحالن پیگ آپ های آمریکایی مخصوصا نسخه های تقویت شده افرودشون مثل رپتور و رم trx
    حتی تویوتا هم پیگ آپ های فول سایز سبک امریکایی توندراش جالبه توندرا TRD هم تجربه باحالیه احتمالا
    الان تو کشور های عربی همسایه ما این پیک آپ هارو سوارن شیخ های عرب و دارن ازشون لذت میبرن

    موافقم 25
    مخالفم 1
  8. Yaghoob

    ۱۶ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (622 ديدگاه)

    اگه قرار بر چهار سیلندر بودن باشه که کره ای ها و پژو هستن.
    آمریکایی باید وی 8 باشه.
    خداروشکر همه دارن می‌فهمند حذف نسخه های حجیم اشتباه بوده

    موافقم 26
    مخالفم 3
  9. سوشیانت

    ۱۶ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (190 ديدگاه)

    نباید هیبرید خفیف میذاشتن

    موافقم 2
    مخالفم 8
    1. KOP

      ۱۶ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (89 ديدگاه)

      چرا؟ چه مشکلی ایجاد میکنه؟

      موافقم 2
      مخالفم 2
      1. شهاب

        ۱۶ خرداد ۱۴۰۴
        سوابق: (6 ديدگاه)

        سوشی ناراحت میشه

        موافقم 4
        مخالفم 1
  10. یانکی من هم فرزند کسی هستم

    ۱۶ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (590 ديدگاه)

    بسیار کار پسندیده ای بود بازگشت وی ۸ همی.نکته مثبت اینه که الان در کنار وی ۸ همی چند گزینه دیگه هم اضافه شده و انواع خواسته ها رو پوشش میده.کاری که فورد هم انجام میده.شما اف۱۵۰ رو میتونید از وی۶ با حجم ۲.۷ سفارش بدید تا ۵.۲ و راس همه اینا ۷.۳ گودزیلا.برقی هیبرید هم هست.الان رم نسخه وی۶ پایه با ۳۰۵ اسب داره و همینجور تا بالا میشه وی ۸ با ۴۰۰ اسب سفارش داد ۶ سیلندر خطی با ۴۲۰ اسب در ردهای بالا نسخه rho با ۶ خطی و قدرت محشره ۵۴۰ اسب و بزودی تیرکس با همی و قدرت احتمالا ۷۲۷ اسب.بزودی برقی و بر افزا هم میاد و این باعث میشه دوباره تو فروش به صورت انفجاری پیشرفت کنه.وجود انجین دوست داشتنی هوریکین اونم با ۵۴۰ اسب خیلی خوبه به شرطی که گزینه‌ای همی هم باشه ولی همه دیدن اگر همی وی۸ حذف بشه چجوری ضربه میخورن

    موافقم 3
    مخالفم 1
  11. Taha Ayoobi

    ۱۶ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (6391 ديدگاه)

    آخ جانم به این خبر
    ماشالا ، بی نظیره.

    https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2025/06/2026-ram-1500-hemi-symbol-of-protest-badge.jpg
    چقدر حال کردم با این لوگو
    معلومه برنامه های بزرگی دارن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا