دوج

دوج وایپر توئین توربو با قدرت 2500 اسب بخار، هیولای به یاد ماندنی!

شاید دوج وایپر در موزه قرار داشته باشد اما هنوز هم محبوبیت بالایی بین ماشین بازها دارد، ماشین بازهایی که دنبال قدرت و گشتاور فوق‌العاده زیاد هستند! برای مثال این وایپر را در نظر بگیرید. خودروی موردبحث محصول شرکتی با نام NthMoto است که تجربه بالایی در زمینه ارتقای وایپر و تولید پکیج‌های توئین توربو برای این خودروی آمریکایی دارد. این شرکت در تولید وایپر موردبحث سنگ تمام گذاشته و حالا شاهد وایپری هستیم که در داینو قدرت ۲۵۷۱ اسب بخاری و گشتاور ۲۷۲۳ نیوتون متری تولید می‌کند!

این ارقام دیوانه کننده به لطف استفاده از پیشرانه ۱۰ سیلندر ۹ لیتری آلومینیومی با سیلندر منحصربه‌فرد، سیستم روغن‌کاری خشک و طیف متنوع بهبودهای داخلی به دست می‌آید. وایپر این شرکت همچنین از یک جفت توربوی بزرگ سود می‌برد و قدرتش به ترکیب خروجی بوگاتی شیرون و فراری SF90 استراداله می‌رسد. در این داینو می‌بینیم که قدرت ۱۵۰۰ اسب بخاری در زمان استفاده از سوخت با اکتان ۹۳ به چرخ های عقب فرستاده می‌شود اما زمانی که از سوخت مسابقه‌ای با اکتان ۱۱۷ استفاده شود قدرت ۲۵۷۱ اسبی یاد شده به دست خواهد آمد. واضح است که چنین قدرت و گشتاوری باعث ثبت شتاب گیری دیوانه‌واری خواهند شد. NthMoto در زمان تست خیابانی این خودرو شتاب ۹۶ تا ۲۰۹ کیلومتر در ساعت ۳ ثانیه‌ای و شتاب ۱۶۰ تا ۲۴۱ کیلومتر در ساعت ۲.۱ ثانیه‌ای را ثبت کرده است.

همکار این پیشرانه فوق‌العاده گیربکس سکونشئال خواهد بود که جایگزین گیربکس ۶ سرعته دستی استوک می‌شود. نکته جالب اینکه وایپر موردبحث سریع‌ترین یا قوی‌ترین وایپر تولیدی توسط NthMoto نیست. اوایل سال جاری بود که یکی از وایپرهای تولیدی این کمپانی مسافت ۴۰۰ متر را در ۶.۹ ثانیه و با سرعت ۳۳۸.۴ کیلومتر در ساعت طی کرد و رکورد جدیدی را برای وایپر بر جای گذاشت.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۹ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳۶ دیدگاه‌ها

  1. viper2

    ۱۵ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1144 ديدگاه)

    بعضی وقتا فقط باید تعظیم کرد .

    موافقم 55
    مخالفم 15
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۱۵ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (10179 ديدگاه)

      توجه کردید با دیدن هر ماشینی یاد کسی یا جایی یا چیزی میوفتیم ؟!
      من با دیدن این خودرو ، یاد ریچارد هموند میوفتم !
      با دیدن لکسوس LFA ، یاد جرمی کلارکسون میوفتم !

      موافقم 21
      مخالفم 18
      1. دکتر استاپ

        ۱۵ خرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (257 ديدگاه)

        منم با دیدن ۱۲ تا لکسوس با هم یاد ۰۰۹۸ میفتم😐

        موافقم 31
        مخالفم 11
        1. NAVID۰۰۹۸

          ۱۵ خرداد ۱۴۰۱
          سوابق: (10179 ديدگاه)

          چه ربطی داشت با ۱۲ تا لکسوس ؟!

          موافقم 22
          مخالفم 4
        2. دکتر استاپ

          ۱۵ خرداد ۱۴۰۱
          سوابق: (257 ديدگاه)

          قدیمای سایت یادشونه
          یادته ادعا کردی ۱۲ تا لکسوس دارم؟

          موافقم 35
          مخالفم 6
        3. NAVID۰۰۹۸

          ۱۵ خرداد ۱۴۰۱
          سوابق: (10179 ديدگاه)

          دکتر استاپ

          گفتی ادعا کردم ۱۲ تا لکسوس دارم !

          ۱- اگر چنین ادعایی کردم ، برای همیشه از پدال میروم و لطفاً لینک مقاله را بگذارید تا همه ببینند در کدام مقاله چنین گفتم !

          ۲- وقتی تهمت میزنی ، پدال باید جوابگو باشد و شخصی چون شما را که هدفت تخریب کامنت دیگری دارد را مجازات کند !

          ۳- اگر پدال بگذارد هر کسی بیاد تخریب کند کامنت دیگران را با هر هدف شومی ، قسمت کامنت‌ها میشود قانون جنگل که مثل اینکه شده !

          خودِ مدیرِ لکسوس هم نمیگه ۱۲تا لکسوس داره ، بعد تو ادعا میکنی من قبلاً گفتم ۱۲تا لکسوس داشتم و شِر گفتنت را به من نصبت میدهی 😂!!!

          موافقم 18
          مخالفم 7
        4. محمد

          ۱۵ خرداد ۱۴۰۱
          سوابق: (1485 ديدگاه)

          میگن دروغگو کم حافظست😂😂😂😂😂 داداش یادت رفته بذار بهت بگم علاوه بر ۱۲ تا لکسوس یه کارآفرین نمونه هم بودی و همزمان چندتا رشته دانشگاهی باهم خوندی و علاوه بر اون دستی تو طراحی خودرو هم داشتی و اکثر ماشین های روز رو در اروپا تست کردی ، آها یه پراید مدل ۹۰ بسیار داغان هم برای سال های قبل از میلیاردر شدنت به مدت چند سال داشتی😂

          موافقم 25
          مخالفم 5
        5. دکتر استاپ

          ۱۵ خرداد ۱۴۰۱
          سوابق: (257 ديدگاه)

          نوید جان دروغگو خیلی خیلی کم حافظست
          خدارو شکر من حافظم خیلی خیلی خیلی قویه
          خیلی خیلی چیزام یادم مونده خیلی چیزا…

          موافقم 14
          مخالفم 3
        6. دکتر استاپ

          ۱۵ خرداد ۱۴۰۱
          سوابق: (257 ديدگاه)

          راستی نوید خداحافظی نکن
          چون بارها خداحافظی کردی
          ولی صبحش تو پدال زیر کامنت اول ریپ میزدی بیشتر لایک بخوری
          انگار اینجا سردبیر بهت ناهار میده 😂😂😂

          موافقم 22
          مخالفم 3
        7. NAVID۰۰۹۸

          ۱۵ خرداد ۱۴۰۱
          سوابق: (10179 ديدگاه)

          چقدر سردبیر پدال بدبخته که شما را کاربر خودش میدونه !

          در مورد کارآفرینی باید بگم با افتخار هستم و البته به بدبختهایی چون شما بها هم نمیدهم چه برسه تعامل کنم !

          در مکرد پراید هم بگم که با افتخار داشتمش و امروز به چنین جایگاهی رسیدم !

          مشکل از پدال هست و نه شما !

          موافقم 3
          مخالفم 10
      2. امیرمحمد

        ۲۷ خرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (134 ديدگاه)

        من هر ماشینی رو که دوست دارم میبینم یاد ریچارد هموند میوفتم😐

        موافقم 2
        مخالفم 0
    2. دکتر استاپ

      ۱۵ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (257 ديدگاه)

      موقع دنده دادن چرخای جلوش بلند شد
      روحیه ماشین بازیم ارضا شد🔥

      موافقم 21
      مخالفم 13
    3. Jdm باز

      ۱۵ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (1062 ديدگاه)

      میدونم که تو ته دلت دوست داری تنفس طبیعی و یا حداکثر سوپرشارژر باشه 😜😜

      موافقم 19
      مخالفم 3
      1. viper2

        ۱۵ خرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (1144 ديدگاه)

        کاملا درست حدس زدی 😀🥂🤝
        اصلا امریکایی فنا و امریکایی بازا بیشتر به تنفس طبیعی علاقه مند هستن . چون حجم زیاد موتور دقیقا توی تنفس طبیعی به کار میاد . وگرنه این ماشین پلاستیکی و اینا هستن ۱.۵ لیتر توربو . نمیدونم ۲ لیتر توربو . یهو میبینی رو موتور ۴ سیویک توربو انداخت اندازه چلنجر قدرت گرفت . ولی مهم تنفس طبیعی هست . همه که با کمپروسر قوی میشن .

        موافقم 10
        مخالفم 12
        1. seyedjavad.mercedesbenz

          ۱۵ خرداد ۱۴۰۱
          سوابق: (527 ديدگاه)

          هر کر یه سلیقه ای داره و سلیقش محترمه ولی دلیل نمیشه که سلیقه بقیه رو هیت کنه ، همون موتور سیویک چندین سال خرج توسعش شدل و کلی طرح شکست خورده داشته تا به این حد از پرفورمنس رسیده ، شخصا نظرم اینه : هر ماشین باید نسبت به شخصیت و اسمش چیزی که زیر کاپوتشه رو قرار داد ، یه هایپرکار ۴ سیلندر یه هاچبک کوچیک ۱۲ سیلندر ، یه سدان متوسط ۱۶ سیلندر ، ترکیبای نامتعارفن از نظر من پس نظر من به طور خلاصه : حجم و انجین و توربو و سوپر و … : به میزان لازم :)))

          موافقم 13
          مخالفم 1
        2. viper2

          ۱۵ خرداد ۱۴۰۱
          سوابق: (1144 ديدگاه)

          بله خب شما درست میگید ولی من سیویک رو مثال زدم

          موافقم 4
          مخالفم 4
      2. دکتر استاپ

        ۱۵ خرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (257 ديدگاه)

        @jmd
        دقیقا😂😂😂
        مرگ بر توربو شارژ و دنده اتوماتیک/کیت اگزوز و همچنینGDI
        ماشین باید ۸ سیلند باشه با دنده دستی
        غرش موتورش نذاره صدا به صدا برسه

        موافقم 9
        مخالفم 13
        1. viper2

          ۱۵ خرداد ۱۴۰۱
          سوابق: (1144 ديدگاه)

          فقط هشت سیلندر پوشراد حجم هم بالای ۵۷۰۰ . البته اگر تو امریکا باشی بالای ۱۰ هزار سی سی .‌تنفس طبیعی . همیشه امپر روی دور بالای ۴۰۰۰ هزار .
          این تعریف دشمن اسفالت بود . من با اسفالت دشمنی دارم .زندش نمیذارم . 💪💪💪😋😋

          موافقم 14
          مخالفم 9
        2. hssn

          ۱۵ خرداد ۱۴۰۱
          سوابق: (477 ديدگاه)

          وایپر جان ، عزیز دل آسفالت ترسید حالا لطف کن ایموجیات رو بردار تا آسفالت جر نخورده ، از خنده البته
          این چه سطحیه که سایت دچارش شده…

          موافقم 33
          مخالفم 4
        3. HamiD

          ۱۵ خرداد ۱۴۰۱
          سوابق: (2442 ديدگاه)

          @hssn
          صد رحمت به اینستا …

          موافقم 13
          مخالفم 1
        4. viper2

          ۱۵ خرداد ۱۴۰۱
          سوابق: (1144 ديدگاه)

          hssn
          من مشکلی با بحث فنی ندارم .شما شروع کن . بیا بحث فنی کنیم هم ما یاد بگیریم هم شما .

          موافقم 4
          مخالفم 8
    4. کافر مقدس

      ۱۵ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (1635 ديدگاه)

      وایپر از اولم همینجوری بود . اعصاب نداشت کلا

      پدال تیتر میکنه دوج. هشتگ میزنه داج :))

      موافقم 27
      مخالفم 6
    5. viper2

      ۱۵ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (1144 ديدگاه)

      دوستان دقت کنید حجم این پیشرانه ۹ لیتر هست . به چیز جالبی که توی موتور های امریکا بیشتر هست همین افرایش حجمه . مثلا شما موتور ۵۷۰۰ سی سی به راحتی با خرید یک پک استروکر و یکمی تراشکاری میرسونید به ۶۲۰۰ سی سی یا حتی میرسونید به ۷۰۰۰ سی سی . یا مثلا موتور ۷۵۰۰ سی سی (۴۵۴) میرسونید به ۹۳۰۰ سی سی حتی توی نسخه های bow tie میرسونید به ۱۱ هزار سی سی خیلی جالبه که اینقدر فلز پایین نقطه مرگ گذاشتن که شما بتونید همینجوری تراش بدید .
      توی ماشین های المانی و ژاپنی هم شما میتونید این کار رو انجام بدین ولی مقدارش خیلی کمتر هست یعنی مثلا موتور s54 ب ام و ۳۲۰۰ هست شما حداکثر بتونید حجمش رو به ۳۵۰۰ برسونید . به همین دلیل هست تیونر ها اکثرا میرن سراغ موتور های امریکایی .

      موافقم 9
      مخالفم 5
    6. SRT

      ۱۵ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (606 ديدگاه)

      Legends never die

      موافقم 6
      مخالفم 1
  2. TML BN

    ۱۵ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1058 ديدگاه)

    دوج واقعا بی انصافی که این اسطوره به راحتی از بیبن بردی و دل خیلی ها رو شکستی

    موافقم 29
    مخالفم 6
    1. Humer

      ۱۵ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (299 ديدگاه)

      دقیقا باید مثل کوروت موتور میانیش می کرد
      به به 😋

      موافقم 7
      مخالفم 5
  3. Jdm باز

    ۱۵ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1062 ديدگاه)

    دوج چرا این اسطوره زیبا و جذاب رو از ما گرفتی؟؟؟
    واقعا عالیه این ماشین
    فقط صداش 😍🔥🔥

    موافقم 15
    مخالفم 5
  4. یوسف

    ۱۵ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (937 ديدگاه)

    عشق ابدی🤗🤗🤗🤗

    موافقم 11
    مخالفم 5
  5. javadhy

    ۱۵ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (331 ديدگاه)

    دنیای خودرو بین این همه اسباب بازی الکتریکی به این نیاز داره

    موافقم 26
    مخالفم 1
  6. امیر

    ۱۵ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (2956 ديدگاه)

    وحشی ترین سوپر اسپرت !
    الانکه فک‌میکنم، همون بهتر که در این عصر الکتریکی نیست و به ۱۰ سیلندر اعجوبش دست نبردن
    همین الان هم بعد گذشت ۵ سال ارزش بالایی داره و قیمت های بسیار عجیب!

    موافقم 22
    مخالفم 4
  7. Aboalfazl demon

    ۱۵ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (519 ديدگاه)

    وایپر تنها خودرویی هستش که برای تیونش تا ۳۰۰۰ اسب بخار
    هیچ نیازی به تغییرات ظاهری نداره

    موافقم 16
    مخالفم 1
  8. AMIN (M.A.S)

    ۱۵ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (815 ديدگاه)

    ممنون که پوشش دادید
    اسم اینو گذاشتن کراتوس خیلی خفنه و ظاهرا سرچرخ 3000اسب قدرت داره
    یه وایپر مشکی دیگه هم هست 3200HP قدرت داره و موفق شده بود 6.98 ثانیه تایم بزنه رانندشم یه پسر18 ساله بود
    NTH MOTO یه وایپر GTS 2002 دیگه هم درست کرده اسمشو گذاشته جاگرنات
    اون 3100HP قدرت داره ولی به جای سکوئنشیال به TH400وصله
    یک چهارم مایلو تو 6.68 ثانیه باسرعت220MPH زده!!!!!!!
    این وایپرای عجیب در کل زیادن سرچ بزنید موارد زیادی میبینید
    ولی با این تیونا هندلینگ شگفت انگیز وایپر از دست میره
    ای کاش داج نسل پنجمشو با قدرت حدود 750 اسبی میداد خیلی راحتم میتونست اینکارو بکنه
    اونجوری دیگه تاپ اسپید ACR زیر 300تا نبود و میشد رکوردای خارق العاده تریم بزنه

    افسوس که دیگه نیست
    اما تو دنیایی که قراره اینده یه عالمه عشق و علاقه با یه توییت وچند تا درگ بی ربط واسه دیده شدن نابود شه تو بخواب افعی
    خوب بخوابی…

    موافقم 11
    مخالفم 1
    1. viper2

      ۱۵ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (1144 ديدگاه)

      وایپر به راحتی اگه یه سر سیلندر همی بذارن براش به ۷۵۰ اسب میرسه یکمم ای سی یو رو تغییر بدن رکورد میزنه فقط بحث هزینه ساخت هست . چون خود خط تولید هزینه داره و اینکه الان باید وایپر خیلی با کیفیت تر از قبل باشه وگرنه فروشی نداره . حیف واقعا حیف . فیات فکری کن!

      موافقم 1
      مخالفم 6
    2. R@m!n

      ۱۵ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (2243 ديدگاه)

      اگر می خواستن وایپرو تو پیست سریع تر کنن باید پلتفرم سبک تری می ساختن که اینا همش هزینه هست. قدرت وایپر ACR کافی بود برای درو کردن پیست ها.

      موافقم 2
      مخالفم 1
  9. مهردادکمال

    ۱۵ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1813 ديدگاه)

    یاد وایپر بخیر

    موافقم 6
    مخالفم 1
  10. مسعود

    ۱۵ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (512 ديدگاه)

    شبیه گلوله شلیک شد :|

    موافقم 4
    مخالفم 2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا