داج چلنجر SRT هلکت ردای 2020 محصول پرچمدار احساسبرانگیزی است اما از برخی جهات این خودرو نمیتواند حفرهی ایجاد شده پس از ترک بازار توسط وایپر را پر کند. با اینکه وایپر از سال 2017 دیگر تولید نمیشود اما داج بهطور عجیبی برخی نمونههای این خودرو را در سال 2019 به فروش رسانده و بنابراین شاید برخی نمونههای صفرکیلومتر این خودرو را بتوان در انبار نمایندگیها پیدا کرد. پنجمین و آخرین نسل وایپر از سال 2013 تا 2017 تولید شد و در این بازه زمانی برخی نسخههای سفارشی از این خودرو معرفی شد.
یکی از این خودروهای سفارشی با نام وایپر GTC ACR Time Attack شناخته میشود و اخیراً در لیست حراجی برت جکسون پدیدار شده است. این خودرو طی حراجی آنلاین به فروش خواهد رسید و به خاطر شرایط و نایاب بودنش میتواند با مبلغ قابلتوجهی به فروش برود.
ACR که مخفف کلمه آمریکن کلاب ریسینگ است پیست محورترین نسخه از وایپر بوده است. این خودرو همچنان از پیشرانه 10 سیلندر 8.4 لیتری 645 اسب بخاری حاضر در دیگر مدلهای وایپر استفاده میکند اما به بال عقب بزرگ و اسپلیتر جلو برای بهبود داون فورس مجهز شده است. برخلاف اکثر خودروهای پیست محور مدرن، وایپر ACR از گیربکس 6 سرعته دستی سنتی استفاده کرده و نیروی پیشرانه فقط به چرخ های عقب منتقل میشود.
مدلهای ACR کمیاب هستند اما این یکی که از نوع GTC Time Attack است تنها به تعداد 10 دستگاه تولید شده و خودرویی که میبینید یکی از این ده تاست. خودروی یاد شده پنجمین مدل تولیدی بوده و از رنگ بدنه نارنجی لورید با کابین مشابه و چرم مشکی سود میبرد.
اگر کمیاب بودن خودرو برای توجیه قیمت بالای آن کافی نیست پس باید نگاهی به پشت آمپرهای آن داشته باشید که کارکرد حدود 200 کیلومتر را نشان میدهد؛ بنابراین با یک خودروی صفرکیلومتر که حتی پلاستیک روی صندلیها جدا نشده روبرو هستیم.