رم TRX با پیشرانهٔ ضعیف‌تر هم عرضه خواهد شد؟

شنبه 1 شهریور 1399 - 12:30
مطالعه 2 دقیقه
Ram-1500_TRX-2021-1600-04
پس از معرفی پیکاپ قدرتمند رم TRX، حالا حدس و گمان‌هایی مبنی بر احتمال ارائهٔ پیشرانهٔ ضعیف‌تر برای آن مطرح شده است. این پیکاپ آفرود هم‌اکنون با...
تبلیغات

پس از معرفی پیکاپ قدرتمند رم TRX، حالا حدس و گمان‌هایی مبنی بر احتمال ارائهٔ پیشرانهٔ ضعیف‌تر برای آن مطرح شده است. این پیکاپ آفرود هم‌اکنون با پیشرانهٔ 6.2 لیتری V8 سوپرشارژ هلکت معرفی شده که 702 اسب بخار قدرت و 880 نیوتن متر گشتاور دارد؛ اما قیمت پایهٔ TRX از 70 هزار دلار آغاز می‌شود که به میزان قابل‌توجهی گران‌تر از فورد رپتور با قیمت پایهٔ 53 هزار دلاری است. به همین دلیل، اتومبیل مگزین در مورد احتمال ارائهٔ یک TRX ارزان‌تر بدون پیشرانهٔ سوپرشارژ از رم سؤال پرسیده و پاسخ شرکت به این سؤال به‌طور قطعی منفی نبوده است. به همین دلیل این نشریه احتمال عرضهٔ رم TRX با موتور ضعیف‌تر را مطرح کرده است.

دوج هم‌اکنون پیشرانه‌های هشت سیلندر کم‌قدرت‌تری دارد که می‌تواند از آن‌ها در نسخهٔ ارزان‌تر رم TRX استفاده کند. به‌عنوان‌مثال، پیشرانهٔ 6.4 لیتری V8 تنفس طبیعی که در نسخه‌های SRT 392 چلنجر و چارجر مورداستفاده قرار می‌گیرد می‌تواند گزینهٔ ایده‌آلی باشد. این موتور با 485 اسب بخار قدرت و 645 نیوتن متر گشتاور برای رقابت با فورد رپتور کنونی که به موتور 3.5 لیتری V6 توئین توربو با 450 اسب بخار قدرت و 690 نیوتن متر گشتاور مجهز است نیز کافی خواهد بود.

رئیس بخش تراک و آفرود گروه موتورترند دراین‌باره می‌گوید:

من مطمئناً می‌توانم پیش‌بینی کنم که TRX با پیشرانهٔ V8 تنفس طبیعی با قیمتی مناسب‌تر برای عموم مردم ساخته خواهد شد تا با قیمت پایۀ رپتور مطابقت داشته باشد. اگر رم از موتور 392 استفاده کند، همچنان اسب بخاری رقابتی خواهد داشت و چیزی که فورد فاقد آن است را هم به خریداران ارائه می‌کند یعنی صدای جذاب V8 زیر پدال گاز

اما با همهٔ این‌ها آیا نهایتاً شاهد رم TRX با یک پیشرانهٔ ضعیف‌تر و قیمت ارزان‌تر خواهیم بود؟ فقط صبر کردن می‌تواند پاسخ این سؤال را مشخص کند.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.