پیشرانهٔ هلکت دوج به پایان عمر خود نزدیک میشود
پیشرانهٔ جذاب هلکت نقش مهمی در موفقیت دوج داشته است و به همین دلیل این شرکت اکثر محصولات خود را به این موتور 6.2 لیتری سوپرشارژ قدرتمند مجهز کرده است. بااینحال، مدیرعامل دوج «تیم کونیسکیس» در مصاحبهای گفته است که این پیشرانهٔ V8 به پایان عمر خود نزدیک میشود. البته وی افزوده است که این موضوع به خاطر کمبود تقاضا برای هلکت نیست زیرا این شرکت در پنج سال گذشته بیش از 50 هزار خودروی هلکت به فروش رسانده است. به گفتهٔ کونیسکیس، این فروش فراتر از انتظارات اولیهٔ دوج بوده است. چنین فروشی با توجه قیمت پایهٔ 60 هزار دلاری چلنجر هلکت بسیار چشمگیر به نظر میرسد درحالیکه حتی قیمت پایهٔ 81 هزار دلاری دورانگو هلکت نیز مانع از فروش سریع آن نشد.
بااینحال، هرچند موتور هلکت سرانجام از خط تولید کنار خواهد رفت اما به گفتهٔ کونیسکیس، پرفورمنس مدلهای هلکت همچنان باقی خواهد ماند. وی دراینباره گفته است:
کل صنعت خودرو از الکتریکیسازی استفاده میکند و مردم دیوانه هم به سمت الکتریسیته میروند که اکنون از لحاظ قیمت در دسترس عموم قرار گرفته است
به گفتهٔ مدیرعامل دوج، این اولین بار نیست که قوانین، خودروهای عضلانی را تهدید میکنند زیرا در دههٔ 70 میلادی هم به خاطر ترکیبی از عوامل مختلف مثل قوانین آلایندگی، افزایش قیمت سوخت، افزایش استانداردهای ایمنی و افزایش ناگهانی نرخ بیمه، ماسل کارها نابود شدند.
حال کونیسکیس نگران است که تاریخ تکرار شود زیرا دهها سال طول کشید تا ماسل کارها به شرایط اولیهٔ خود بازگردند و به مدلهای پرفورمنس بالایی تبدیل شوند که امروزه میشناسیم. بااینحال، دوج هم در آینده مدلهای الکتریکیشده خواهد داشت و کونیسکیس از این موضوع بسیار هیجانزده است زیرا اعتقاد دارد که این تکنولوژی موجب کارآمدتر شدن و زنده ماندن ماسل کارها خواهد شد.