رئیس داج: تیم SRT برای زنده ماندن باید تغییر کند
در ماه فوریه برخی رسانهها مدعی شدند استلانتیس بخش SRT را تعطیل خواهد کرد. تیم کانیسکیس رئیس داج و مدیرعامل موقت برند کرایسلر با رد این اخبار امیدهای جدیدی به طرفداران داده است. او گفته بدون بازنگری در کارها راهی برای ادامه SRT وجود نخواهد داشت.
او به اتوویک گفته است:
تیمی که روی پروژههایی همچون TRX، روبیکان 392، چارجر و چلنجر کار کردهاند در بخشهای مختلفی مشغول به کار میشوند. برای مثال گروه TRX با مهندسان رم کار خواهد کرد، گروه روبیکان 392 همکار مهندسان رانگلر خواهد شد و بقیه نیز به همین ترتیب.
خودروسازان در حال حاضر و حتی چندین دهه پیش توانستهاند از یک مدل پایه به عنوان نقطه شروع توسعه مدلهای دیگر استفاده کنند. پس از این مرحله تیمهایی همچون SRT اوضاع را در دست گرفته و نسخه پرفورمنس از مدل پایه را تولید میکنند.
کانیسکیس میگوید این استراتژی در بازار خودروهای الکتریکی جواب نمیدهد زیرا فضای زیادی برای اصلاح قوای محرکه الکتریکی وجود ندارد. این مدیر ارشد میافزاید:
با همهگیر شدن خودروهای الکتریکی ادامه کار SRT بسیار بسیار سخت خواهد شد زیرا جای کار زیادی در بخشهایی همچون باتری، قدرت، سلولها و مرکز ثقل وجود ندارد.
شایان ذکر است علیرغم بازنگری در SRT، برندینگ این بخش همچنان وجود خواهد داشت. در آینده این سه حرف روی محصولات پرفورمنس داج، رم و جیپ بکار خواهد رفت.
SRT در زمینه خودروهای درونسوز واقعاً کارهای جذابی انجام داده است. برای مثال داج دورانگو SRT هلکت در ابتدا قرار بود به تعداد محدودی تولید شود اما استقبال به حدی زیاد بود که تولید این شاسیبلند 710 اسب بخاری ادامه یافت.