دوج جوانترین خریداران صنعت خودروسازی را دارد
در سال 2019 دوج اعلام کرد که چلنجر جوانترین خریداران را در بین ماسل کارها دارد و حالا به نظر میرسد از آن زمان تاکنون جوانهای بیشتری به سمت این برند آمریکایی جذب شدهاند زیرا گزارش جدیدی به نقل از دوج اعلام کرده است که این شرکت جوانترین خریداران را در کل صنعت خودروسازی دارد. به گفتهٔ رئیس فروش دوج «مت مکآلیر»، بیش از 60 درصد از خریداران این شرکت متولد دههٔ 80 میلادی به بعد هستند. این موضوع موجب افزایش تنوع خریداران دوج هم شده است بهگونهای که به گفتهٔ مکآلیر، این شرکت رتبهٔ دوم را در بین خریداران آسیایی، اسپانیاییتبار و آفریقاییتبار دارد.
هرچند دوج سبد محصولت بزرگی ندارد اما برای همین محصولات اندک نسخههای متنوعی ارائه میکند. این شرکت پیشرانههای V6 کارآمد را در کنار هشت سیلندرهای قدرتمند ارائه میکند و از این طریق تعداد کم محصولات خود را جبران میکند. به گفتهٔ مکآلیر، فروش امسال دوج در حال پیشی گرفتن از فروش سال 2019 است. آمار فروش سال 2020 به دلیل اینکه تحت تأثیر شیوع بیماری کرونا قرار داشت چندان در نظر گرفته نمیشود اما فروش امسال هم ممکن است به خاطر کمبود چیپها کاهش یابد.
آنطور که مکآلیر گفته است، دوج صرفاً مدلهای قدرتمند SRT و هلکت را تبلیغ میکند و مدلهای V6 را از تبلیغات خود حذف کرده است اما بااینوجود، بیش از نیمی از خودروهایی فروختهشدهٔ دوج به موتور V6 مجهز هستند. البته این برند جذاب آمریکایی بیشتر به خاطر پیشرانههای V8 قدرتمند و مدلهایی مثل چارجر و چلنجر هلکت شناخته میشود و به همین دلیل وقتی نام دوج میآید، کمتر کسی به یاد موتور شش سیلندر میافتد؛ بنابراین، سرنوشت دوج در دههٔ آینده میتواند جالب باشد زیرا این شرکت برنامههایی برای الکتریکیسازی دارد که مطمئناً نقطهٔ مقابل محصولات کنونی خواهد بود.