درگ جذاب چارجر هلکت جیل‌بریک، کادیلاک CT5-V بلک‌وینگ و لکسوس IS500

شنبه 18 تیر 1401 - 08:30
مطالعه 4 دقیقه
Cars-1
همه میدانیم که سدان‌های پرفورمنس هشت سیلندر خودروهای رو به انقراضی هستند و رفته‌رفته از تعداد آن‌ها در بازار کاسته می‌شود. بااین‌حال، مردان تراتل...
تبلیغات

همه میدانیم که سدان‌های پرفورمنس هشت سیلندر خودروهای رو به انقراضی هستند و رفته‌رفته از تعداد آن‌ها در بازار کاسته می‌شود. بااین‌حال، مردان تراتل هاوس در جدیدترین ویدئوی خود سه نمونه از این خودروهای قدرتمند را گرد هم جمع کرده‌اند تا نبرد جذابی را بین آن‌ها ترتیب دهند. در این ویدئو اما علاوه بر دو مجری همیشگی تراتل هاوس، کریس هریس هم به‌عنوان مهمان ویژه حضور دارد که به افزایش جذابیت رقابت اضافه می‌کند. پیش از تماشای این ویدئو اما بهتر است ابتدا با شرکت‌کنندگان آشنا شویم.

بررسی را با قدرتمندترین خودروی جمع یعنی دوج چارجر هلکت ردآی وایدبادی جیل‌بریک آغاز می‌کنیم. پشت این نام طولانی، همان پیشرانهٔ 6.2 لیتری V8 سوپرشارژ هلکت قرار گرفته که البته قدرت آن در نسخهٔ جیل‌بریک با 10 واحد افزایش از 797 به 807 اسب بخار رسیده درحالی‌که گشتاور بدون تغییر باقیمانده و همچنان 960 نیوتن متر است. تمام این نیروی عظیم از طریق یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود.

خودروی بعدی هم یک سدان پرفورمنس آمریکایی سوپرشارژ دیگر یعنی کادیلاک CT5-V بلک‌وینگ است. این خودرو که از زمان عرضه تحسین‌های زیادی را برانگیخته است، مثل هلکت از یک پیشرانهٔ 6.2 لیتری V8 سوپرشارژ استفاده می‌کند اما خروجی این موتور با 668 اسب بخار قدرت و 895 نیوتن متر گشتاور، بسیار کمتر است. همچنین انتقال نیرو هم در اینجا برخلاف دو رقیب دیگر توسط یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی صورت می‌گیرد تا بلک‌وینگ به آخرین سدان پرفورمنس گیربکس دستی بازار تبدیل شود.

و نهایتاً به ضعیف‌ترین عضو جمع، یعنی لکسس IS500 F Sport Performance می‌رسیم که در سینهٔ خود یک پیشرانهٔ 5 لیتری V8 تنفس طبیعی دارد. این موتور 472 اسب بخار قدرت و 535 نیوتن متر گشتاور را از طریق یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک به چرخ‌های عقب تحویل می‌دهد. این سدان ژاپنی با 1800 کیلوگرم وزن، سبک‌ترین خودروی این رقابت محسوب می‌شود اما آیا این برای جبران اختلاف قدرت چشمگیر با رقبای آمریکایی کافی است؟

با آغاز درگ، همان‌طور که انتظار می‌رفت، لکسس به خاطر قدرت بسیار کمتر در برابر غول‌های سوپرشارژ هیچ حرفی برای گفتن ندارد و کاملاً عقب می‌افتد. از سوی دیگر، کادیلاک به لطف لانچ بهتر در ابتدا جلو می‌افتد اما دوج با رانندگی کریس هریس خیلی زود با استفاده از قدرت بیشتر خود از رقیب هم‌وطن پیشی می‌گیرد. البته قطعاً استفادهٔ کادیلاک از گیربکس دستی در این نتیجه نقش دارد و اگر بلک‌وینگ با گیربکس 10 سرعتهٔ اتوماتیک در این رقابت حضور داشت خیلی بهتر عمل می‌کرد.

درهرحال، پس از این درگ که با پیروزی چارجر به پایان می‌رسد، یک درگ رولینگ برگزار می‌شود که تغییری در نتیجه ایجاد نمی‌کند و بازهم دوج اول، کادیلاک دوم و لکسس آخر می‌شوند. پس از این درگ‌ها، خودروها راهی پیست تراتل هاوس می‌شوند و در پایان برای تایم زنی، یک راننده پشت هر سهٔ آن‌ها می‌نشیند. در اینجا نتیجه متفاوت می‌شود و بلک‌وینگ که تا دندان برای پیست مسلح شده، جیل‌بریک را مغلوب می‌کند اما IS500 بازهم نمی‌تواند جایگاهی بهتر از آخر کسب کند.

کپی لینک

مشخصات فنی

 

هلکت جیل‌بریک

CT5-V بلک‌وینگ

لکسس IS500

پیشرانه

6.2 لیتری V8 سوپرشارژ

6.2 لیتری V8 سوپرشارژ

5.0 لیتری V8

قدرت

807 اسب بخار

668 اسب بخار

472 اسب بخار

گشتاور

960 نیوتن متر

895 نیوتن متر

535 نیوتن متر

گیربکس

8 سرعته اتوماتیک

6 سرعته دستی

8 سرعته اتوماتیک

محور محرک

عقب

عقب

عقب

وزن

2110 کیلوگرم

1855 کیلوگرم

1800 کیلوگرم

قیمت

89,190 دلار

85,390 دلار

57,925 دلار

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.