نسخه نهایی دوج چلنجر احتمالاً 909 اسب بخار قدرت خواهد داشت
اوایل این ماه، موپار اینسایدر (Mopar Insiders) اعلام کرد که به مناسبت پایان تولید دوج چلنجر، نسخهٔ ویژهای از این خودرو ارائه خواهد شد. طبق گفتهها، این نسخه میتواند با سوخت E85 کار کند. در آن زمان تنها چیزی که در مورد قدرت این چلنجر ویژه میدانستیم این بود که از دیمن قدرت بیشتری خواهد داشت. برای یادآوری، پیشرانهٔ دیمن با بنزین معمولی 808 اسب بخار قدرت تولید میکند اما در صورت استفاده از بنزین اکتان 100، این رقم به 840 اسب بخار افزایش میابد. برای پی بردن به قدرت دقیق نسخهٔ نهایی چلنجر اما موپار اینسایدر از منبعی قابلاعتماد در استلانتیس پرسیده است که باید انتظار چه قدرتی را داشته باشیم؟ این رسانه رقم 909 اسب بخار را مطرح میکند و گویا حدس آن درست بوده و منبع مذکور این عدد را تأیید کرده است.
دلیل مطرح کردن 909 اسب بخار این است که چلنجر هلکت اولیه در سال 2015 با 707 اسب بخار و سپس دیمن در سال 2018 با 808 اسب بخار معرفی شدند. البته بهتازگی دوج نسخهٔ جدید جیلبریک را هم برای چارجر و چلنجر ارائه کرده است که 807 اسب بخار قدرت دارند اما این رقم به میزان قابلتوجهی از دیمن با بنزین اکتان 100 کمتر است؛ بنابراین، قدرت 909 اسب بخاری در نسخهٔ نهایی چلنجر کاملاً منطقی خواهد بود. همچنین این رقم هنوز هم وارد قلمروی پیشرانهٔ هلفانت که 1000 اسب بخار قدرت دارد و بهصورت موتور جعبهای عرضه میشود نخواهد شد (موتور جعبهای به پیشرانهای کاملاً مونتاژ شده اطلاق میشود که بهطور کامل و آمادهٔ استفاده توسط سازنده به فروش میرسد).
اما علاوه بر این چلنجر ویژه که قرار است با سوخت E85 کار کند و قدرت ویرانگری داشته باشد، در ماههای آینده دو شگفتی دیگر هم از دوج خواهیم دید که یکی از آنها کراساوور کامپکت هورنت خواهد بود. این خودرو بر اساس آلفارومئو توناله ساخته شده و در ماه آگوست معرفی خواهد شد اما پیش از آن، کانسپت ماسل کار الکتریکی دوج را خواهیم دید که به گفتهٔ رئیس این برند، قبل از هورنت معرفی میشود.