درگ نیسان Z با موستانگ و چلنجر، آیا سامورایی حریف ماسلکارها میشود؟
رویارویی کوپههای اسپرت ژاپنی با ماسل کارهای آمریکایی رقابتی سنتی است و حالا با عرضهٔ جدیدترین کوپهٔ پرفورمنس ژاپنی به بازار دوباره میتوانیم این جدال دیدنی را تجربه کنیم؛ بنابراین، حالا تراتل هاوس یک نیسان Z را در برابر فورد موستانگ GT و دوج چلنجر اسکات پک قرار داده است. هر سه خودرو حداقل 400 اسب بخار قدرت دارند، همگی از گیربکسهای دستی استفاده میکند و نیرو در همه به چرخهای عقب منتقل میشود؛ بنابراین، هیچکدام از این سه خودرو برتری قابلتوجهی ندارد و باید شاهد رقابت برابری باشیم.
پیشرانهٔ 3 لیتری V6 توئین توربوی نیسان 400 اسب بخار قدرت و 475 نیوتن متر گشتاور تولید میکند و وزن آن 1581 کیلوگرم است. زیر کاپوت موستانگ GT یک موتور 5 لیتری V8 تنفس طبیعی با 450 اسب بخار قدرت و 555 نیوتن متر گشتاور پنهان شده که باید وزن 1691 کیلوگرمی را جابجا کند؛ و درنهایت چلنجر اسکات پک هم از یک موتور 6.4 لیتری V8 تنفس طبیعی استفاده میکند که با 475 اسب بخار قدرت و 645 نیوتن متر گشتاور از همه قویتر است اما از سوی دیگر، وزن 1915 کیلوگرمی هم آن را به سنگینترین عضو گروه تبدیل میکند.
در مسابقهٔ درگ، Z در ابتدا جلو افتاد اما رقبای آمریکایی بهسرعت اختلاف را جبران کردند و در پایان موستانگ با اختلافی بسیار جزئی نسبت به چلنجر پیروز شد درحالیکه نیسان تقریباً بهاندازهٔ طول یک خودرو عقبتر بود. در مسابقهٔ رولینگ اما داستان کمی متفاوت است. این بار Z توانست مدت بیشتری پیشتاز بماند اما درنهایت مغلوب موستانگ شد درحالیکه چلنجر نتوانست مثل قبل دوم شود و در پس رقیب ژاپنی قرار گرفت.
مقایسه مشخصات فنی
| موستانگ GT | چلنجر اسکات پک | نیسان Z |
پیشرانه | 5 لیتری V8 | 6.4 لیتری V8 | 3 لیتری V6 توئین توربو |
قدرت | 450 اسب بخار | 475 اسب بخار | 400 اسب بخار |
گشتاور | 555 نیوتن متر | 645 نیوتن متر | 475 نیوتن متر |
گیربکس | 6 سرعته دستی | 6 سرعته دستی | 6 سرعته دستی |
محور محرک | عقب | عقب | عقب |
وزن | 1691 کیلوگرم | 1915 کیلوگرم | 1581 کیلوگرم |
قیمت | 39,440 دلار | 51,015 دلار | 46,650 دلار |