معرفی چارجر سوپر بی، دومین مدل ویژه برای خداحافظی با ماسلکارهای دوج
دومین مدل از هفت نسخه ویژهای که دوج برای خداحافظی با چلنجر و چارجر تدارک دیده معرفی شده است. این خودرو چارجر سوپر بی است یعنی نامی که آخرین بار آن را در سال 2014 در خانوادهٔ چارجر دیدیم. به گفتهٔ دوج، سوپر بی جدید بالاترین سطح پرفورمنسی را ارائه میکند که تاکنون در سوپر بی دیده شده است زیرا در این نسخه جدید، قدرت پیشرانهٔ V8 نسخهٔ اسکات پک بهصورت استاندارد در کنار لاستیکهای درگ جادهای قرار گرفته است.
برای یادآوری، چارجر اسکات پک به پیشرانهٔ 6.4 لیتری V8 تنفس طبیعی مجهز است که 485 اسب بخار قدرت دارد و این نیرو را از طریق یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک به چرخهای عقب تحویل میدهد. سوپر بی جدید هم فقط در نسخهٔ اسکات پک ارائه میشود. هرچند این خودرو هیچ تغییری را در پیشرانه تجربه نکرده اما به تجهیزاتی برای بهبود پرفورمنس در پیست درگ مجهز شده است. در سوپر بی اسکات پک معمولی، لاستیکهای 275 روی رینگهای 20 اینچی قرار میگیرند اما اسکات پک وایدبادی به رینگهای کوچکتر 18 اینچی با لاستیکهای پهنتر 315 مجهز است.
علاوه بر این، سیستم تعلیق تطبیقی چارجر نیز در این نسخه به یک حالت درگ مجهز شده و مثل همهٔ ماسل کارهای سنتی، به کاپوت خودرو هم پینها و دریچههای کاربردی اضافه شده است. سر اگزوزهای مشکی در عقب و کالیپرهای ترمز قرمزرنگ برمبو هم از دیگر ویژگیهای ظاهری سوپر بی جدید هستند. البته مطمئناً یک چارجر ویژه بدون گرافیک و نشانهای خاص روی بدنه کامل نخواهد بود و به همین دلیل، دوج برای این خودرو نشان زنبور روی جلوپنجره و گلگیرهای جلو، گرافیک زنبور روی کاپوت و برچسب حاوی نوشتهٔ SUPER BEE روی گلگیر عقب را در نظر گرفته است.
با حرکت به داخل خودرو هم میتوان نشانهای سوپر بی را روی پشتی صندلیها و صفحه آمپر دید. مثل نسخهٔ ویژهٔ چلنجر شیکداون، از چارجر سوپر بی هم تنها 1000 دستگاه ساخته خواهد شد که شامل 500 دستگاه اسکات پک با رنگ آبی B5 و 500 دستگاه اسکات پک وایدبادی با رنگ بنفش Crazy میشود. قیمت این چارجر ویژه زمانی که پذیرش سفارشات خرید آن در اواخر پاییز آغاز شود اعلام خواهد شد. ازاینپس، دوج هر چهارشنبه یک نسخهٔ ویژه از سری Last Call برای چارجر یا چلنجر معرفی خواهد کرد تا زمانی که تعداد آنها به شش نمونه برسد. هفتمین و آخرین نسخهٔ این سری هم در نمایشگاه سما 2022 رونمایی خواهد شد.