دوج چلنجر SRT سوپر استوک با 885 اسب بخار قدرت؛ قاتل دیمن!
پس از یک و نیم سال انتظار سرانجام کیتهای ارتقای دایرکت کانکشن موپار برای مدلهای هلکت ردای عرضه شد. این کیتها باعث میشوند قدرت دوج چلنجر SRT به ارقام قابلتوجهی برسد.
یکی از طرفداران برند دوج هر سه کیت دایرکت کانکشن را برای دوج چلنجر SRT سوپر استوک خود سفارش داده و به خروجی احساسبرانگیزی رسیده است. این خودرو از همان پیشرانه 8 سیلندر 6.2 لیتری سوپرشارژردار بکار رفته در دوج چلنجر SRT دیمن استفاده میکند. اگرچه قدرت و گشتاور دیمن با سوخت اکتان 91 به ترتیب به 808 اسب بخار و 972 نیوتون متر میرسید اما قدرت و گشتاور مدل سوپر استوک برابر با 807 اسب بخار و 958 نیوتون متر خواهد بود. البته در صورت فعالسازی حالت اکتان بالا که باعث میشود از سوخت اکتان 100 استفاده کرد قدرت دیمن به 840 اسب بخار و گشتاور آن به 1044 نیوتون متر خواهد رسید.
کیت مرحله 2 دایرکت کانکشن برای هلکت ردای میتواند قدرت مدل سوپر استوک را افزایش دهد. درست همانند همان کاری که کنترلر اکتان بالای دایرکت کانکشن برای دیمن انجام میدهد، با استفاده از حالت اکتان بالای جدید که باعث میشود بتوان از سوختان اکتان 100 استفاده کرد قدرت مدل سوپر استوک نیز افزایش خواهد یافت. در واقع با استفاده از کیت مرحله 2 خروجی پیشرانه مدل سوپر استوک به رقم احساسبرانگیز 885 اسب بخار و گشتاور آن به 1067 نیوتون متر میرسد. چنین قدرتی حتی از خروجی دیمن نیز بیشتر است و باعث میشود سوپر استوک از نظر پرفورمنس گزینهای ایده آل باشد.
کیتهای موردبحث شامل بخشها و قطعات گوناگونی هستند و با سفارش هریک بخش ویژهای از پیشرانه و خودرو ارتقا مییابد. برای مثال در کیت مقدماتی شاهد ترموستات با دمای پایین، کالیبراسیون آلایندگی برای تمامی ایالتها و... هستیم. همین کالیبراسیون باعث افزایش 5 اسب بخار قدرت پیشرانه میشود. در کیت مرحله اول نیز با فعالسازی حالت اکتان بالا قدرت پیشرانه افزایش خواهد یافت. کیت مرحله 2 نیز شامل پولی پیشرانه هلفانت و کد کلیدی برای نصب تجهیزات لازم است. در این حالت قدرت به 885 اسب بخار میرسد.