معرفی رم 1500 مدل 2025، خداحافظی با پیشرانه V8 همی و مدل TRX
فیسلیفت رم 1500 با پیشرانهٔ 3 لیتری شش سیلندر توئین توربو، تیپ لوکس جدید تنگستن، نسخهٔ الکتریکی ژنراتوری رمشارژر و مدل آفرودی جدید RHO بجای TRX به بازار خواهند آمد.
رم نسخهٔ بروز شدهٔ پیکاپ 1500 را برای مدل 2025 با پیشرانه جدید، طراحی بروز شده و کابین پیشرفتهتر معرفی کرده است. در این پیکاپ جدید پیشرانهٔ 5.7 لیتری V8 همی حذف شده و جای آن را موتور جدید 3 لیتری شش سیلندر خطی توئین توربوی هوریکین گرفته است که در دو سطح قدرت ارائه میشود. این پیشرانه از بلوک آلومینیومی، میللنگ فولادی و شاتونهای فولادی فورجکاری شده بهره میبرد. نسخهٔ استاندارد این پیشرانه 420 اسب بخار قدرت و 635 نیوتن متر گشتاور تولید میکند درحالیکه این اعداد در نسخهٔ قویتر به 540 اسب بخار و 705 نیوتن متر میرسند.
پیشرانهٔ 3.6 لیتری V6 تنفس طبیعی پنتااستار همچنان ارائه میشود و انتقال نیروی هر سه پیشرانه توسط یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک صورت میگیرد. رم 1500 جدید در نمونهٔ مجهز به نسخهٔ قویتر پیشرانهٔ هوریکین، در عقب از اکسل جدید گشتاور بالا بهره میبرد. این پیکاپ بهصورت دیفرانسیل عقب یا و دیفرانسیل قابل خریداری است و دیفرانسیل لغزش محدود و قفل دیفرانسیل الکترونیکی عقب هم برای آن قابل سفارش خواهد بود. حداکثر ظرفیت یدک کشی این پیکاپ به 5250 کیلوگرم و حداکثر ظرفیت بار آن 1050 کیلوگرم خواهد بود.
رم 1500 مدل 2025 در بیرون تغییراتی جزئی را تجربه کرده که صرفاً در جلوپنجرهٔ بزرگتر، چراغهای جلوی LED و چراغهای عقب جدید خلاصه میشود. در داخل نیز رم تکنولوژیها و کیفیت متریال را افزایش داده است. حالا علاوه بر صفحه آمپر دیجیتالی 12.3 اینچی و نمایشگر اطلاعاتی-سرگرمی 14.5 اینچی مرکزی، یک صفحهنمایش 10.25 اینچی هم برای سرنشین جلو در نظر گرفته شده است. هدآپ دیسپلی، شارژر بیسیم دوتایی و آینهٔ دید عقب دیجیتالی هم از دیگر ویژگیهای داخلی این پیکاپ جدید هستند.
تیپ لوکس تنگستن
رم به خانوادهٔ پیکاپ فول سایز خود تیپ جدیدی بنام تنگستن را اضافه کرده است. این تیپ لوکسی است که در صدر خانوادهٔ رم قرار میگیرد و پاسخی به جیامسی سییرا دنالی و فورد F150 لیمیتد خواهد بود. تیپ تنگستن در داخل از ویژگیهایی مثل تودوزی چرمی، پلاکی فلزی روی کنسول میانی با نام تیپ و شماره وین خودرو، گرمکن، تهویه، ماساژور، حافظه و تنظیم برقی 24 جهتهٔ صندلیهای جلو، پشتسریهای قابل تنظیم برقی و سیستم صوتی Klipsch Reference با 23 بلندگو و سابووفر 12 اینچی بهره میبرد. این تیپ برای نسخهٔ تمام الکتریکی پیکاپ رم REV هم ارائه میشود.
نسخهٔ الکتریکی جدید رمشارژر با ژنراتور بنزینی
دیگر رم REV تنها عضو الکتریکی خانوادهٔ پیکاپهای این برند نخواهد بود زیرا رم حالا مدل جدیدی بنام رمشارژر را معرفی کرده است. البته این یک نسخهٔ تمام الکتریکی نیست زیرا از یک پیشرانهٔ 3.6 لیتری V6 بهعنوان ژنراتور برای شارژ باطریها و افزایش برد استفاده میکند. بااینحال، این پیشرانه هیچ اتصالی به چرخها ندارد و صرفاً باطریهای 95 کیلووات ساعتی را شارژ میکند. به گفتهٔ رم، برد این نسخه با شارژ کامل باطری و باک 100 لیتری پر بنزین، به 1110 کیلومتر خواهد رسید. برد تمام الکتریکی رمشارژر هم حدود 235 کیلومتر خواهد بود.
این پیکاپ به دو موتور الکتریکی مجهز است که یکی با 335 اسب بخار قدرت در جلو و دیگری با 319 اسب بخار قدرت در عقب قرار دارد. مجموع خروجی این سیستم 663 اسب بخار قدرت و 834 نیوتن متر گشتاور است که پیکاپ را ظرف تنها 4.4 ثانیه از صفر به سرعت 96 کیلومتر بر ساعت میرساند. ظرفیت یدک کشی رمشارژر 6350 کیلوگرم و ظرفیت بار آن 1190 کیلوگرم خواهد بود. در این مدل راننده میتواند از پیشرانهٔ بنزینی و انرژی باطری بهطور همزمان برای ارائهٔ حداکثر توان استفاده کند.
باطریهای رمشارژر بین ریلهای شاسی در زیر کف پیکاپ قرار دارند و به لطف قابلیت شارژ سریع 145 کیلوواتی، با 10 دقیقه شارژ 80 کیلومتر به برد اضافه میشود. ظاهر این مدل الکتریکی ژنراتوری ترکیبی از رم بنزینی و رم تمام الکتریکی REV است. در جلوی پیکاپ شاهد جلوپنجرهٔ متمایز و لوگوی جدید رم هستیم درحالیکه در عقب از چراغهای نسخهٔ الکتریکی استفاده شده است.
جایگزینی TRX با مدل جدید RHO
رم چندی پیش با معرفی TRX فاینال ادیشن، خبر از کنار گذاشتن این پیکاپ سوپرشارژ قدرتمند داد و حالا جایگزینی بنام RHO را برای آن معرفی کرده است. این مدل به نسخهٔ 540 اسب بخاری پیشرانهٔ 3 لیتری شش سیلندر خطی هوریکین مجهز است که هرچند بهاندازهٔ موتور 702 اسب بخاری TRX قدرت ندارد اما RHO باید به همان اندازه توانمند باشد. این نسخه در خانوادهٔ رم بالاتر از مدل آفرودی ربل قرار خواهد گرفت. رم فعلاً جزئیات بیشتری در مورد RHO اعلام نکرده است.
تولید رم 1500 جدید در سهماههٔ اول سال آینده آغاز میشود اما نسخهٔ RHO در سهماههٔ سوم و رمشارژر در سهماههٔ چهارم روی خط تولید خواهند رفت.