چرا پیشرانه ۶ سیلندر هوریکین گزینه مناسبی برای دوج چارجر جدید است؟

شنبه 30 دی 1402 - 13:35
مطالعه 3 دقیقه
Engine-1
پیشرانهٔ شش سیلندر خطی توئین توربوی هوریکین قدرتی بیش از موتورهای V8 همی را با مصرف سوخت کمتر ارائه می‌کند و می‌تواند از سیستم هیبریدی هم بهره‌مند...
تبلیغات

پیشرانهٔ شش سیلندر خطی توئین توربوی هوریکین قدرتی بیش از موتورهای V8 همی را با مصرف سوخت کمتر ارائه می‌کند و می‌تواند از سیستم هیبریدی هم بهره‌مند شود.

دوج چند روز پیش تصاویری از نسخهٔ تولیدی نسل جدید چارجر را در فیس‌بوک منتشر کرد. واکنش‌ها به این تصاویر متفاوت بود و درحالی‌که برخی ظاهر آینده‌نگر خودرو را پسندیدند، برخی دیگر آرزوی وجود یک موتور V8 را زیر کاپوت داشتند. بااین‌حال، متأسفانه این آرزو محقق نخواهد شد زیرا گروه کرایسلر در حال کنار گذاشتن پیشرانه‌های V8 همی قدیمی خود است و قصد توسعهٔ موتور هشت سیلندر جدیدی را ندارد. طبق گزارش‌ها، چارجر جدید با پیشرانهٔ شش سیلندر خطی توئین توربوی جدید گروه کرایسلر به بازار خواهد آمد که هوریکین نام دارد. بااین‌حال، موتور هوریکین هم می‌تواند گزینهٔ مناسبی برای ماسل کارهایی مثل چارجر و چلنجر جدید باشد.

کپی لینک

خداحافظی V8 همی، سلام I6 هوریکین

تغییر مسیر صنعت خودروسازی جهان به سمت الکتریکی‌سازی و کاهش تولید گازهای گلخانه‌ای، پیشرانه‌های خودروها را کوچک کرده است. به همین دلیل، گروه کرایسلر یا بهتر بگوییم، استلانتیس، چند وقت پیش پیشرانهٔ شش سیلندر خطی توئین توربوی هوریکین را برای جایگزینی با پیشرانه‌های V8 خود معرفی کرد. این پیشرانه در دو نسخهٔ خروجی استاندارد یا SO و خروجی بالا یا HO ارائه می‌شود و وعدهٔ مصرف سوخت بهتر و آلایندگی کمتر و درعین‌حال، سطح قدرتی مشابه V8 را داده است. نسخهٔ خروجی استاندارد 420 اسب بخار قدرت و 635 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند درحالی‌که این اعداد در نسخهٔ خروجی بالا به 510 اسب بخار قدرت و 680 نیوتن متر گشتاور می‌رسد. به گفتهٔ استلانتیس، موتور هوریکین برای الکتریکی‌سازی در خودروهای هیبریدی آینده طراحی شده است.

بنابراین، اگر این پیشرانه در سینهٔ چارجر قرار گیرد، می‌تواند به‌صورت هیبریدی یا پلاگین‌هیبریدی، قدرت بیشتر، شتاب سریع‌تر و مصرف سوخت کمتری را ارائه کند. برای مقایسه، چارجر و چلنجر قبلی با پیشرانه‌های 5.7 لیتری V8 با 372 اسب بخار قدرت و 6.4 لیتری V8 با 485 اسب بخار قدرت عرضه می‌شدند که موتور هوریکین از هردوی آن‌ها قوی‌تر است و با کمک سیستم هیبریدی حتی می‌تواند به قلمروی هلکت هم وارد شود. علاوه بر این، به گفتهٔ استلانتیس، نسخهٔ قوی‌تری از موتور هوریکین هم در دست توسعه است و هنوز نهایت توان این پیشرانه ارائه نشده است. به گفتهٔ دوج، نسل بعدی چارجر در اواخر سال 2024 برای فروش به بازار عرضه خواهد شد و طی ماه‌های آینده باید اطلاعات بیشتری در مورد آن منتشر شود.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.