آیا دوج دیمن 170 بهترین خودروی عضلانی تاریخ است؟
واضح است که دوج دیمن 170 قویترین و سریعترین خودروی عضلانی کارخانهای لقب گرفته است. همچنین این هیولا یکی از بهترین هدایای دوج به طرفداران جهت خداحافظی خاطرهانگیز با خانواده چلنجر محسوب میشود، خودرویی که ماه قبل بهصورت رسمی راهی موزه شد. همین اتفاق برای چارجر چهار در و شورولت کامارو هم رخ داده است.
تقریباً یک سال از زمان معرفی دوج چلنجر SRT دیمن 170 میگذرد و مردم هنوز هم درباره آن به گفتوگو میپردازند. تنها نگاهی سریع به مشخصات فنی این خودرو کافی است که بفهمیم با چه چیزی روبرو هستیم. پیشرانه 8 سیلندر 6.2 لیتری سوپرشارژردار تقریباً جدید دیمن 170 قدرت 1025 اسب بخاری تولید میکند که بیشتر از قدرت بوگاتی ویرون است. گشتاور خودرو هم به 1280 نیوتون متر میرسد هرچند برای دستیابی به چنین قدرت و گشتاوری باید از سوخت E85 استفاده کرد. در صورت استفاده از سوخت E10 قدرت پیشرانه به 900 اسب بخار و گشتاور به 1097 نیوتون متر کاهش خواهد یافت.
دوج ادعا میکند دیمن 170 تنها در عرض 1.66 ثانیه از سکون به سرعت 96 کیلومتر در ساعت میرسد و بنابراین آن را میتوان پرشتابترین خودروی تاریخ دانست. از آنجایی که دیمن در خط درگ متولد شده به همین خاطر خودرویی 8 ثانیهای است و مسافت 400 متر را در 8.91 ثانیه و با سرعت 243.28 کیلومتر در ساعت طی میکند. واضح است که دیمن 170 خودروی آرزوی بسیاری از افراد خواهد بود و دوج با ساختنش ثابت کرد برای شکستن شتاب 2 ثانیه نیازی به خرید خودروهای برقی پرقدرت نیست.
تنها 3300 دستگاه از دوج چلنجر SRT دیمن 170 تولید شده و 3 هزار دستگاه به آمریکا و باقی به کانادا اختصاص داشتهاند. سقف تولید محدود باعث شده این خودرو گزینهای ایده آل برای کلکسیونرها باشد. قیمت دیمن 170 زیر 100 هزار دلار است اما اخیراً برخی نمونههای آن با 2 تا 4 برابر قیمت اصلی برای فروش عرضه شدهاند. قطعاً دیمن 170 ارزش چنین مبلغی را دارد و حتی برخی افراد با پرداخت 3 برابر مبلغ اولیه برای خرید آن مشکلی نخواهند داشت. اگر میخواهید بدانید تجربه سواری با این خودرو چگونه است میتوانید ویدئوی زیر را از دید راننده مشاهده کنید. پس از بررسی ویدئو لطفاً به این پرسش پاسخ دهید: آیا دوج دیمن 170 بهترین خودروی عضلانی تاریخ است؟