تصاویر رسمی جدیدترین نسخه وانت بزرگ دوج رم HD مدل 2025 منتشر شد
آزمایشهای نسل تازه وانت سطحبالا و سنگین رم هِویدیوتی (HD) به فاز نهایی خود رسیده است؛ در همین راستا برند دوج تصمیم گرفته تا از تصاویر رسمی آن بدون پوشش جاسوسی رونمایی کند و به خریداران آینده خود، محصول تازهاش را نشان دهد. از آنجا که درهرصورت یک نسخه از این خودرو را برای تست و آزمایشهای میدانی نهایی به خیابانها فرستاده و شکار دوربین عکاسان میشد، دوج ترجیح داد که خودش تصاویری مرتب و درجه یک از این خودرو را منتشر کند.
همانگونه که از تصاویر هویدا و مشخص است، رمهای 2500 و 3500 جدید به جلوپنجرهای تازه مزین میشوند که چراغهای هر طرف را از حالت تکی به دوگانه تبدیل میکند. هواکش بزرگ رم هم در این نسل تغییر کرده است که در کنار آینهبغلها و چراغها بهروزشده عقب، چهرهای متمایز به این خودرو میبخشد. بهصورت نمیتوان این دگرگونیهای تازه را انقلابی تصور کرد اما طراحان رم موفق شدهاند از المانهای گذشته بهخوبی استفاده کنند و محصولی زیبا را بسازند که با القا همان احساس آشنا، برای سال جدید آماده شده است.
شرکت دوج هنوز اطلاعات زیادی را درباره وانت سنگینوزن و رده بالای خود منتشر نکرده است اما مدیرعامل آن، «کریس فوئل»، پیشتر اعلام کرده بود که وانتها رم از آخرین فناوریهای بهکاررفته در رم رم 1500 جدید بهرهمند خواهد شد. بهاینترتیب میتوان انتظار داشت که رم 2500 و 3500 هم به نمایشگر 14.5 اینچی مرکزی و نمایشگر 12 اینچی روبهروی راننده تازه مجهز شوند.
گمانهزنی بر آن است که رم سنگینوزن جدید از شارژر دوگانه و بیسیم تلفنهمراه نیز بهرهمند شود که با نمایشگر جدید 10.25 اینچی روبهروی سرنشین جلو، پکیج اطلاعات-سرگرمی آن را کامل میکند. برند رم مانند سایر برندهای مطرح بازار آمریکا در زمینه تولید وانت بهدنبال جذب مشتریان بیشتر است پس تعجب نمیکنیم اگر رم 2500 و 3500 هم به سیستمهایی کمکراننده برای رانندگی بدون دخالت دست مجهز شود.
مدل کنونی رم از یک موتور 6.7 لیتری توربودیزل 6 سیلندر کامینز سود میبرد که توان تولید 275 اسب بخار قدرت و 1,151 نیوتن متر گشتاور را دارد. نسخه دیگر همین موتور که پرچمدار موتورهای رم کنونی به شمار میرود هم 426 اسب بخار قدرت و 1,456 نیوتن متر گشتاور دارد. مشخصا این ارقام برای یک وانت مدرن هم کافی به نظر میرسند اما فوئل در یک بیانیه رسمی اعلام کرد که پیشرانه نسل جدید رم HD با تکیهبر فناوری شرکت همکار و تولیدکننده موتورهای درونسوز، «کامینز»، بهبود پیدا خواهد کرد.
شایعات مبنیبر آن هستند که امکان حذف موتور دوم وجود دارد و رم تنها با یک گزینه موتور و یک جعبهدنده 8 سرعتی خودکار به دست مشتریان خواهد رسید؛ هر چند این خبر هنوز بهصورت رسمی تایید نشده و احتمالا در زمان معرفی نهایی محصول مشخص خواهد شد. خروجی و نسخه موتور جدید رم هر چه باشد مرکز توجه سازنده قرار خواهد گرفت و احتمالا با تکیهبر کیفیت بالاتر و بهبودهای فنی قولداده شده توسط دوج پردهبرداری خواهد شد. نظر شما درباره نسل تازه رم 2500 و 3500 چیست؟ آیا این مدل آمادگی رویایی با فورد سری F سوپردیوتی را دارد؟