رم 1500 مدل 2026 با موتور 5.7 لیتری همی V8 بازمیگردد. مدیرعامل رم با اعتراف به اشتباه بودن حذف موتور همی، خبر از بازگشت این پیشرانه در قالب آپشن سفارشی 1,200 دلاری داده است.
رم 1500 با موتور همی V8 دوباره به صحنه بازگشته و برای مدل 2026 از تابستان 2025 به فروش میرسد. البته این موتور بهصورت استاندارد ارائه نخواهد شد اما برای طرفدارانی که به هشت سیلندر علاقهمند هستند، با پرداخت تا 1,200 دلار بهعنوان آپشن قابل انتخاب است. تیم کونیسکیس، مدیرعامل برند رم، میگوید:
همه اشتباه میکنند، اما نحوه برخورد با آن شخصیت شما را تعریف میکند. رم با حذف همی اشتباه کرد و حالا آن را اصلاح کردیم.
این برند برای مدل 2025 سراغ پیشرانههای شش سیلندر رفت که با استقبال مشتریان مواجه نشد.
موتور 5.7 لیتری V8 همان 395 اسب بخار قدرت و 555 نیوتن متر گشتاور قبلی را تولید میکند. این موتور از سیستم هیبریدی خفیف eTorque بهره میبرد و برای اکثر تیپهای رم 1500 قابل سفارش خواهد بود. هزینه سفارش موتور V8 بسته به تیپ متفاوت است. در تیپهای لیمیتد و لانگ هورن که بهصورت استاندارد با نسخهٔ قویتر موتور توربوشارژ 3 لیتری شش سیلندر خطی هورکین عرضه میشوند، سفارش V8 رایگان است اما در سایر تیپها که از نسخه ضعیفتر موتور هوریکین استفاده میکنند، این آپشن 1,200 دلار هزینه دارد. رم همی ظرفیت بار 800 کیلوگرم و توانایی یدککشی حداکثر 5200 کیلوگرم را ارائه میدهد. یک نشان جدید با تصویر سر قوچ روی بلوک همی نیز روی گلگیرهای جلوی این پیکاپها نصب میشود.
رم از همان روز بازگشت کونیسکیس به این برند در دسامبر 2024 شروع به بررسی امکان نصب موتور V8 در پیکاپ جدید کرد. بااینحال، زمانبندی اولیه نشان میداد که بازگشت همی 18 ماه طول میکشد. یکی از چالشها، معماری الکتریکی جدید رم 1500 مدل 2025 بود که برای مدلهای تمام الکتریکی REV و هیبریدی بردافزای رمچارجر طراحی شده و همی برای آن پلتفرم در نظر گرفته نشده بود. کونیسکیس تیمی ویژه با نام رمز F15 تشکیل داد که با رهبری دریل اسمیت، رئیس سابق مهندسی SRT، این زمان را به شش ماه کاهش داد.
کونیسکیس در آوریل 2025 اعلام کرد که رم در 18 ماه آینده 25 محصول جدید معرفی خواهد کرد و بازگشت همی تنها آغاز کار است. یک پیکاپ میان سایز در راه است اما طرفداران مدل TRX باید منتظر تأیید رسمی از رم بمانند. وقتی رم 1500 RHO معرفی شد، این شرکت تأکید کرد که این مدل جایگزین TRX نیست. در حال حاضر، نام TRX کنار گذاشته شده اما ارائهٔ موتور سوپرشارژ 6.2 لیتری V8 هلکت در مدل 2026 دوج دورانگو هلکت ادامه خواهد داشت. امیدواریم اسمیت و تیمش بتوانند جادوی خود را برای بازگرداندن این موتور به رم 1500 به کار ببرند. شاید همین حالا روی این پروژه کار میکنند.