نبرد رم TRX با 1400 اسب بخار و لامبورگینی هوراکان در درگ با نتیجهای عجیب!
رم TRX با پیشرانهٔ 6.2 لیتری V8 سوپرشارژ و 702 اسب بخار قدرت، بهخودیخود پیکاپ بسیار قدرتمندی است ولی این هیولای 1400 اسب بخاری برای کسانی ساخته شده که از این هم بیشتر میخواهند. برای بیرون کشیدن چنین نیروی ویرانگری از موتور هلکت، در کنار سوپرشارژ استاندارد، دو توربوشارژر هم اضافه شده است. چنین ترکیب عجیبی علاوه بر تولید قدرت ویرانگر، گشتاور 1400 نیوتن متری را هم به ارمغان میآورد.
در سمت مقابل، خودرویی کاملاً متفاوت قرار دارد. لامبورگینی هوراکان استراتو که نسخهای مخصوص مسیرهای ناهموار است، از پیشرانهٔ 5.2 لیتری V10 تنفس طبیعی استفاده میکند که با 610 اسب بخار قدرت 565 نیوتن متر گشتاور، کمتر از نصف موتور تقویتشدهٔ TRX خروجی دارد ولی وزن استراتو هم نصف رقیب غولپیکر آمریکایی است. این ماشین همچنین از گیربکس هفت سرعته دوکلاچه بهره میبرد که قدرت را به هر چهارچرخ منتقل میکند اما آیا اینها برای به چالش کشیدن رم قدرتمند کافی است؟
در مسابقه اول، رم کمی قوانین را زیر پا گذاشت و با یک استارت رولینگ حرکت کرد. البته این تقصیر راننده نبود چون ترمزها نمیتوانستند این قدرت عظیم را در محدوده ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ rpm مهار کنند. به همین دلیل، مسابقه دوباره برگزار شد و این بار رم اسبهایش را بهتر کنترل کرد ولی لامبورگینی بازهم حرفی برای گفتن نداشت. پسازاین ماجرا، چند مسابقه رولینگ از سرعت ۳۰ کیلومتر بر ساعت برگزار شد. رقابت در این حالت نزدیکتر بود اما پیکاپ هر بار زودتر از خط پایان عبور کرد. رم TRX در ۳.۱ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت رسید و مسافت ۴۰۰ متر را در ۱۰.۷ ثانیه طی کرد درحالیکه لامبورگینی این کارها را به ترتیب در 3.3 و 11 ثانیه انجام داد.
پخش از رسانه