معرفی دوج چارجر بنزینی با ۵۵۰ اسب بخار و شتاب ۳.۹ ثانیه
دوج چارجر بنزینی که با نام سیکس پک شناخته میشود، بهطور کامل معرفی شده است. همانطور که میدانستیم، این خودرو به پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی توئین توربوی هوریکین مجهز است که در دو سطح قدرت با نامهای خروجی استاندارد یا SO و خروجی بالا یا HO ارائه میشود. هردو مدل بهصورت استاندارد به سامانهٔ چهارچرخ محرک مجهز هستند اما امکان انتقال تمام نیرو به چرخهای عقب در صورت خواست راننده هم وجود دارد. قیمت چارجر سیکسپک در نسخهٔ پایهٔ R/T از ۵۱,۹۹۰ دلار شروع میشود که در نسخهٔ سدان ۲ هزار دلار به این رقم اضافه خواهد شد.
نسخهٔ قویتر اسکات پک هم ۵ هزار دلار گرانتر است و در نسخهٔ کوپه ۵۶,۹۹۰ و در نسخهٔ سدان ۵۸,۹۹۰ دلار قیمت دارد. این در حالی است که قیمت چارجر دیتونا الکتریکی در نسخهٔ اسکات پک از ۶۱,۹۹۰ دلار شروع میشود. چارجر سیکسپک اسکات پک از نسخهٔ HO موتور هوریکین استفاده میکند که میللنگ، پیستونها و شاتونهای فورجکاری شده مجهز است و ۵۵۰ اسب بخار قدرت و ۷۲۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت این نسخه ۳.۹ ثانیه و تایم ۴۰۰ متر آن ۱۲.۲ ثانیه اعلام شده است. اسکات پک ۲۱۸۵ کیلوگرم وزن دارد که هرچند وزن زیادی است ولی حدود ۵۰۰ کیلوگرم از اسکات پک الکتریکی سبکتر است.
مدل پایه R/T از نسخهٔ SO این موتور استفاده میکند که فاقد برخی از اجزای فورجکاری شده است و با فشار توربوی کمتر کار میکند اما همچنان ۴۲۰ اسب بخار قدرت و ۶۳۵ نیوتن متر گشتاور دارد. هردو نسخه به گیربکس هشت سرعته اتوماتیک مجهز هستند و هردو بهصورت استاندارد از امکاناتی مثل دیفرانسیل لغزش محدود عقب، لانچ کنترل، اگزوز فعال و نرمافزار پرفورمنس پیج برخوردار هستند که معیارهای پرفورمنس را در سیستم اطلاعاتی-سرگرمی نمایش میدهد. مدلهای اسکات پک همچنین به کالیپرهای ترمز جلوی شش پیستونه برمبو و رینگهای ۲۰ اینچی مجهز هستند.
هرچند چارجر سیکسپک از نظر ظاهری تا حد زیادی مشابه نسخه الکتریکی به نظر میرسد اما تفاوتهای قابلتوجهی وجود دارد. R-Wing جلوی خودرو که بهعنوان گذرگاه هوا عمل میکرد حذف شده و جای آن را یک جلوپنجره سنتی برای تأمین خنککننده اضافی موردنیاز پیشرانه گرفته است. همچنین تعلیق چند اتصالی فورجکاری شده متفاوتی در جلو و تعلیق چهار اتصالی مستقل در عقب وجود دارد. دوج وعدهٔ بهبود ۲۵ درصدی نسبت به نسل قبلی اسکات پک در تعادل هندلینگ را داده که کمفرمانی را بهطور قابلتوجهی کاهش میدهد و حسی پایدارتر در پیچها ارائه میکند.
پذیرش سفارشان خرید برای چارجر سیکسپک اسکات پک کوپه چند روز دیگر آغاز میشود و در نیمهٔ دوم سال جاری به خریداران تحویل داده خواهد شد اما کسانی که خواهان نسخهٔ ارزانتر R/T یا نسخهٔ سدان هستند باید تا نیمهٔ اول سال آینده صبر کنند. دوج همچنین برای کسانی که به شش سیلندر راضی نمیشوند خبر خوبی دارد. وقتی در نشست رسانهای از مدیرعامل دوج پرسیده شد که آیا یک موتور V8 هلکت زیر کاپوت چارجر جا میشود، او به خبرنگاران گفت:
تعجب نکنید اگر جا شود. زیبایی این پلتفرم در این است. ما به یک فناوری یا یک قوای محرکه متعهد نشدیم. از ابتدا سرمایهگذاری زیادی روی این پلتفرم انجام شد تا بتواند با گذشت زمان تکامل یابد و با تقاضای مصرفکننده و تغییرات سیاستهای نظارتی انعطافپذیر باشد.