تأیید رسمی تولید دوج چارجر جدید با پیشرانه V8 همی
مت مکآلیر، مدیرعامل دوج، عملاً آنچه را پیشتر گمانهزنی میشد، تأیید کرده است. این خودروساز آمریکایی بار دیگر به تولید خودروهای بنزینی تمایل نشان داده و بازگشت چارجر با موتور همی V8 کاملاً در برنامههای این شرکت قرار دارد. هرچند مکآلیر بهصورت مستقیم شایعات بازگشت V8 را تأیید نکرد اما بهوضوح به آن اشاره داشت. در جریان یک کنفرانس خبری، هنگامیکه از او پرسیده شد آیا موتور هلکت V8 در محفظه موتور چارجر جای میگیرد، او پاسخ داد:
تعجب نکنید اگر جا شود. ویژگی برجسته پلتفرم جدید ما انعطافپذیری آن است. ما از ابتدا خود را به یک فناوری یا پیشرانه خاص محدود نکردیم. این پلتفرم از آغاز بهگونهای طراحی شده که بتواند با گذشت زمان تکامل یابد و با نیازهای بازار و تغییرات قوانین هماهنگ شود.
با روی کار آمدن دولت جدید در آمریکا و حذف تمامی مقررات و نظارتهای سازمان حفاظت محیطزیست، خودروسازان اکنون آزادی عمل بیشتری برای بازگشت به موتورهای بنزینی پرمصرف بدون نگرانی از جریمه دارند. برند همکار دوج، یعنی رم پیشتر این مسیر را دنبال کرده و بازگشت موتور همی به پیکاپ رم ۱۵۰۰ را اعلام کرده است. مکآلیر دراینباره اظهار داشت:
با تغییر دولت، کاملاً آشکار است که ما به سمت تولید پیشرانههای احتراق داخلی حرکت کردهایم؛ اما این به معنای چشمپوشی از قدرت، عملکرد و هیجانی که خودروهای الکتریکی ارائه میدهند، نیست.
هرچند دوج رسماً برنامهای برای کنار گذاشتن چارجر دیتونا الکتریکی اعلام نکرده اما گزارشات غیررسمی به خاتمهٔ تولید این خودرو تا سال ۲۰۲۶ اشاره کردهاند. همچنین فروش پایین این مدل باعث شده تا دوج توسعه چارجر سیکسپک با پیشرانهٔ شش سیلندر خطی را تسریع کند.
این خودرو که قرار بود در سال ۲۰۲۶ عرضه شود، اکنون از سهماهه چهارم سال ۲۰۲۵ راهی نمایندگیهای فروش خواهد شد. قیمت پایه این مدل حدود ۵۲ هزار دلار است که ۱۰ هزار دلار ارزانتر از مدل الکتریکی است. هنوز مشخص نیست قیمت چارجر با موتور V8 چه میزان خواهد بود، اما با توجه به اینکه موتور V8 در رم ۱۵۰۰ مدل ۲۰۲۶ تنها با ۱,۲۰۰ دلار هزینه اضافی عرضه میشود، انتظار تفاوت قیمت قابلتوجهی نداریم. درباره زمان عرضه چارجر با موتور همی نیز به نظر میرسد زودتر از انتظار رخ دهد. مدیران استلانتیس، شرکت مادر دوج، شاهد تقاضای چشمگیر برای رم با موتور همی بودهاند و بهاحتمالزیاد قصد دارند از این فرصت در سایر برندهای خود بهره ببرند.