به نظر میرسد پروژه تولید قدرتمندترین نسخه از دوج چارجر دیتونای جدید یعنی مدل SRT بنشی پیش از رسیدن به خط تولید برای همیشه لغو شده است. این مدل که قرار بود با معماری ۸۰۰ ولتی خود پرچمدار پرفورمنس در دنیای خودروهای برقی باشد، قربانی تغییر استراتژیهای کلان شرکت مادر، یعنی استلانتیس شده است. منابعی از زنجیره تأمین قطعات ادعا کردهاند که دوج این پروژه را بهطور کامل کنار گذاشته است. این تصمیم در راستای رویکرد جدید استلانتیس است که طی شش ماه گذشته، به شکل محسوسی از اهداف تمام الکتریکی خود فاصله گرفته و تمرکز خود را دوباره روی پیشرانههای درونسوز و بهخصوص موتورهای قدرتمند V8 همی معطوف کرده است. البته سخنگوی این شرکت از تأیید یا تکذیب مستقیم این خبر خودداری کرده و طی بیانیهای کلی گفته است:
استلانتیس به ارزیابی مجدد استراتژی محصولات خود برای همسویی با تقاضای مصرفکنندگان ادامه میدهد. برنامه ما تضمین میکند که طیف وسیعی از خودروها را با گزینههای پیشرانه انعطافپذیر به مشتریان ارائه دهیم که به بهترین شکل نیازهای آنها را برآورده کند. با توجه به خبری که در ماه ژوئیه مبنی بر بازگرداندن بخش پرفورمنس و نمادین SRT توسط استلانتیس اعلام شد، طبیعتاً ما در حال بازنگری برنامه برای خودروهای آینده SRT نیز هستیم.
این چرخش استراتژیک احتمالاً با تغییر و تسهیل قوانین آلایندگی سازمان حفاظت از محیطزیست آمریکا بیارتباط نیست؛ قوانینی که دیگر خودروسازان را مجبور به پرداخت جریمههای سنگین برای تولید خودروهای پرمصرف نمیکند. پیشازاین نیز پروژههای دیگری مانند پیکاپ تمام برقی رم REV و جیپ گلادیاتور پلاگینهیبریدی 4xe لغو شده بودند. با حذف بنشی، به نظر میرسد تمرکز اصلی دوج روی نسخه بنزینی چارجر سیکسپک با پیشرانه هوریکین قرار گرفته و حتی زمزمههای بازگشت یک چارجر V8 قدرتمند نیز حالا بیش از هر زمان دیگری محتمل به نظر میرسد.