معرفی پیکاپ خیابانی رم، هیولای سوپرشارژ با ۶۵۰ اسب بخار قدرت
در دورانی که بازار پیکاپهای قدرتمند در تسخیر غولهای آفرود قرار دارد، رم با معرفی یک هیولای خیابانی جدید، معادلات را بر هم زده است. این پیکاپ اسپرت که محصول همکاری موپار و فاکس فکتوری است، با قدرت ۶۵۰ اسب بخار، تمام تمرکز خود را روی درهمنوردیدن آسفالت گذاشته و پاسخی قاطع به سلطهٔ وانتهای آفرودی محسوب میشود. این پیکاپ که بر پایهٔ مدل رم ۱۵۰۰ بیگ هورن ساخته شده، از یک پیشرانهٔ ۵.۷ لیتری همی V8 بهره میبرد که به لطف یک سوپرشارژر توئین اسکرو از برند ویپل، توانایی تولید این قدرت عظیم را دارد. خریداران میتوانند این هیولا را بهصورت دیفرانسیل عقب یا چهارچرخ متحرک سفارش دهند تا بهترین چسبندگی ممکن را روی آسفالت تجربه کنند.
برای مهار این قدرت، مهندسان تغییرات گستردهای در بخش فنی اعمال کردهاند. ضریب دیفرانسیل عقب ۳.۹۲ و لاستیکهای غولپیکر ۳۰۵، شتابگیریهای انفجاری را تضمین میکنند. سیستم اگزوز جدید نیز وظیفه دارد تا هر بار فشردن پدال گاز، سمفونی هیجانانگیزی از غرش موتور را به گوش برساند. وظیفه انتقال قدرت نیز بر عهده یک گیربکس اتوماتیک گذاشته شده است؛ اما این پیکاپ فقط برای سرعت ساخته نشده و کارایی خود را نیز حفظ کرده است. با وجود تمرکز بر عملکرد خیابانی، این خودرو همچنان ظرفیت یدککشی فوقالعادهٔ ۵۱۳۰ کیلوگرم و ظرفیت حمل بار حدود ۸۶۰ کیلوگرم را دارد.
سیستم تعلیق که با همکاری شرکت رایدتک توسعه یافته، ارتفاع خودرو را در جلو ۷.۵ سانتیمتر و در عقب ۱۴ سانتیمتر کاهش داده تا ظاهری تهاجمی و چسبیده به زمین داشته باشد. استفاده از طبقهای لولهای، بازوهای کششی و کمکفنرهای پیچشی، به فرمانپذیری دقیقتر و کاهش پرش چرخها در هنگام شتابگیریهای سنگین کمک شایانی کرده است.
در داخل کابین، دوختهای سفارشی و لوگوهای موپار حس و حال اسپرت را تقویت میکنند. این پیکاپ در رنگهای مشکی، نقرهای، سفید، دو طیف خاکستری و آبی قابل سفارش است. قیمت پایه برای این هیولای خیابانی از ۸۹٬۹۹۵ دلار آغاز میشود و با افزودن آپشنهایی مانند صندلیهای چرمی و سیستم چهارچرخ محرک، به نزدیک ۹۵ هزار دلار میرسد. پیکاپ جدید رم ثابت میکند که هنوز هم عطش زیادی برای وانتهای اسپرت خیابانی وجود دارد؛ خودروهایی که سریع، جسور و درعینحال برای رانندگی روزمره بسیار کاربردیتر از هیولاهای آفرودی مانند رم TRX یا فورد رپتور هستند.