معرفی دوج چارجر موپار بنزینی، تزریق جذابیت به پیشرانه شش سیلندر
در هیاهوی نمایشگاه تیونینگ سما، جایی که خاصترین خودروهای سفارشی به نمایش درمیآیند، دوج با رونمایی از نسخهای ویژه از چارجر سیکسپک جدید، بار دیگر توجهها را به سمت ماسلکارهای بنزینی خود جلب کرد. این مدل مفهومی که با هنر و قطعات بخش پرفورمنس دوج یعنی موپار آراسته شده، پاسخی است به طرفداران سنتگرایی که هنوز طپش یک پیشرانهٔ احتراقی را به سکوت خودروهای برقی ترجیح میدهند. این چارجر با رنگ بنفش خیرهکنندهای به نام Stryker Purple پوشانده شده و با قطعات فیبر کربنی روی کاپوت، اسپلیتر جلو و اسپویلر عقب، ظاهری بهمراتب تهاجمیتر پیدا کرده است.
این عضلانی بنفش روی رینگهای ۲۱ اینچی پنج پره به رنگ خاص Brass Monkey سوار شده که از پشت آنها، کالیپرهای ترمز نارنجیرنگ برمبو خودنمایی میکنند. گلگیرهای مجهز به دریچه هواکش و سیستم تعلیق بهینهسازیشده که ارتفاع خودرو را کاهش داده، نهتنها به بهبود آیرودینامیک کمک میکنند، بلکه ژست یک شکارچی آمادهٔ حمله را به آن میبخشند.
درون کابین، موپار ترکیبی از چرم باکیفیت با دوختهای متضاد نارنجی و بنفش را به کار گرفته تا هماهنگی کاملی بین فضای داخلی و ظاهر بیرونی خودرو ایجاد کند. ترکیب رنگهای مشکی و قهوهای روشن نیز فضایی لوکس و درعینحال اسپرت را پدید آورده است.
زیر کاپوت، همان قلب پیشرانهٔ ۳ لیتری توربوشارژ شش سیلندر خطی حضور دارد که هرچند موپار یک کیت مکش هوای خنک سفارشی و یک سیستم اگزوز از جنس فولاد ضدزنگ را برای آن تدارک دیده اما خروجی نهایی خودرو تغییری نکرده و همچنان روی ۵۵۰ اسب بخار و ۷۲۰ نیوتن متر گشتاور باقی مانده است. این یعنی تمرکز اصلی موپار بر ارتقای ظاهری و بهبود صدای اگزوز بوده، نه افزایش قدرت.