دوج

ترکیب کربن چارجر کلاسیک 1968 و چلنجر 2022 با نتیجه‌ای شگفت‌انگیز!

آیا بین انتخاب دوج چارجر کلاسیک و چلنجر مدرن مردد هستید اما فضای کافی برای نگهداری هر دو را ندارید؟ این چلنجر هلکت با بدنه کربن و کلاسیک می‌تواند پاسخی جالب به نیازهای پرفورمنس شما باشد! خودروی موردبحث که C68 کربن نام دارد و کار تولید آن را شرکت Exomod Concepts را انجام داده ترکیبی از دوج چلنجر SRT هلکت ردای و دوج چارجر ۱۹۶۸ است. به این ترتیب تمامی قوای محرکه و بخش‌های فنی، تجهیزات مدرن و… سایر ویژگی‌های محصول جدید دوج با ظاهری کلاسیک در دسترس علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

شاید با دیدن بدنه فکر کنید شرکت یاد شده کار راحتی در ترکیب این دو خودرو داشته اما این‌طور نبوده است. در واقع فرایند تبدیل چلنجر ۲۰۲۲ به کربن چارجر ۱۹۶۸ شامل جدا کردن پانل‌های بدنه چلنجر جدید و استفاده از اسکلتی کاملاً فیبر کربنی بوده است. فاصله بین محوری ۲۹۴۶ میلی‌متری چلنجر تقریباً مشابه چارجر ۶۸ بوده اما دیگر تناسبات و زوایا همچون میزان خم شدن شیشه جلو و اورهنگ ها، پهنای بدنه و… کاملاً متفاوت بوده و به همین خاطر است که C68 از برخی زوایا خودرویی خاص به نظر می‌رسد.

البته ویژگی‌هایی همچون جلوپنجره، شیشه‌ها، چراغ‌های جلوی پنهان و چراغ‌های گرد پشتی شباهت بسیار زیادی به چارجر ۶۸ کلاسیک دارند و شاید یک بیننده معمولی این خودرو را با نسخه اصلی و کلاسیک اشتباه بگیرد؛ اما این اتفاق تا زمانی خواهد افتاد که در خودرو باز نشود. Exomod به جزو برخی موارد دست به کابین نزده و بنابراین هیچ بخشی شبیه چارجر کلاسیک نیست ولی فضای بسیار لوکس‌تری را شاهد هستیم.

از آنجایی که خودروی موردبحث در واقع چارجر کلاسیک نیست بنابراین از پیشرانه ۸ سیلندر سوپرشارژردار مدرن استفاده می‌کند و قطعاً همه از وجود این پیشرانه استقبال خواهند کرد. این نیروگاه هلکت قدرت ۸۰۷ اسب بخار را در نسخه نهایی ردای بلک گوست تولید می‌کند و از طرف دیگر استفاده از بدنه کربنی باعث کاهش وزن ۱۸۱ کیلوگرمی شده که این به معنی پرفورمنس بهتر خواهد بود. خودروی موردبحث در نمایشگاه سما ۲۰۲۲ حضور داشت و حراج شده اما اطلاعاتی از قیمت تخمینی آن در دسترس نیست ولی حدس می‌زنیم برای خرید آن باید بودجه‌ای در حد و اندازه سوپر اسپرت‌ها داشت. وب‌سایت شرکت سازنده می‌گوید قیمت این خودرو برای اسکات پک چلنجر از ۳۲۵ هزار دلار شروع شده و به ۳۹۵ هزار دلار برای پلاتینیم پکیج می‌رسد.

قطعاً C68 خودروی جالبی بوده هرچند با این مبلغ می‌توانیم یک هلکت صفرکیلومتر، یک چارجر ۶۸ کلاسیک و یک گاراژ بزرگ‌تر برای پارک هر دو خودرو بخریم؛ اما خب Exomod فکر می‌کند خریداران کافی برای این خودرو وجود خواهند داشت و می‌گوید در آینده از چلنجر برای تولید خودروهای چارجر دیتونا ۱۹۶۹ و دوج دیمن ۱۹۷۱ استفاده خواهد کرد. نظر شما چیست؟ یک عضلانی کلاسیک و مدرن همچون C68 را دوست دارید یا ترجیح می‌دهید گزینه دوم یعنی چلنجر صفرکیلومتر و چارجر کلاسیک را انتخاب کنید؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۵ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۰ دیدگاه‌ها

  1. Dead man95

    ۱ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (77 ديدگاه)

    انگار یه پری دریایی از ی دیو
    بچه دار شده

    موافقم 71
    مخالفم 11
    1. ممد ژانگولر

      ۱ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (3454 ديدگاه)

      داداش اینجا سایت ماشینه
      سایت کنترل جمعیت دوتا کوچه بالاتره 😂

      حالمونو خراب کردی

      موافقم 64
      مخالفم 4
  2. ali(chevynova)

    ۱ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (6789 ديدگاه)

    اسطوره ای ساخته که بعد 54 سال هنوزم دلبری میکنه

    موافقم 84
    مخالفم 14
  3. AMANTE

    ۱ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (1853 ديدگاه)

    به شخصه عاشق این ترکیب ها هستم، بخصوص روی شاسی بلند های آمریکایی مثلا ظاهر بلیزر K5 ولی باتن تاهو مدرن یا ظاهر جی ام سی جیمی و باتن یوکان.
    ولی بدی این ترکیب کردن ها اینه که همیشه گرون در میاد.
    اما شاید اگه یکروز نوبت به انتخاب خودم برسه ترجیح میدم یک مدل چلنجر مدرن در کنار نمونه ی کلاسیک اش داشته باشم.

    موافقم 55
    مخالفم 3
    1. OM.01

      ۱ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (387 ديدگاه)

      Amante
      (ولی بدی این ترکیب کردن ها اینه که همیشه گرون در میاد)

      من هم عاشق اینجور سبک ها هستم ولی بی دلیل گرون نیست. بامثال بهت میگم:برای سوار شدن و مالک شدن یک دستگاه خودروی رستوماد ابتدا باید مدل مدنظر خود رو انتخاب کنید. برای من شورلت ایمپالا 1962 خودروی مدنظر هست. این خودرو فقط بدنه اش او میشه با 10 الی 15هزار دلار خرید یا اینکه کل نسخه سالم به صورت فابریک خرید که بین 40 الی50هزار دلار قیمتشه.خب پس از خرید چون میخواهم رستوماد کنم باید طرح بیرونی خودرو کمی تغییر کنه که معمولا طراح استخدام باید کرد که 5 الی10 هزار دلار طراح میگیره تا ماشین ایمپالای رستوماد توی ذهن منو طراحی کنه و به اون شکل رویایی من در بیاره. همچنین 10 الی 20هزار دلار میگیره تا داخل ماشین منو اونطور که تو رویا های من هست با جزئیات طراحی کنه و بده قطعه ساز تا بسازه. سپس میرسیم به بحث موتور من چون فرد دیوانه ای هستم کمتر از LSX راضی بشو نیستم! یه موتور LSX 427 دورچین کامل با 1500 اسب قدرت و جعبه ای آماده نصب 40هزار دلار قیمت داره همچنین یه گیربکس مشتی باید باشه که این قدرت رو انتقال بده بهترین گیربکس GM پاورگلاید هست و همچنینTH400که جفتش بین 3 الی 5هزار دلار قیمت دارن بسته به ستاپ موتورت میتونی یکیشو انتخاب کنی.من چون سواری ماشین برام مهمه سیستم تعلیق بادی برام خیلی مهمه که اون هم 2الی 3هزار دلار قیمت داره. کل سیستم برق رسانی خودرو هم بیش از 2 هزار دلار قیمت نمیگیره.

      چون بدنه ایمپالا 62 فابریک توان تحمل 1500 اسب رو نداره باید بدنه و شاسی مورد ارتقا قرار بگیره که اینجا میتونید کل بدنه رو از فیبر کربن بسازید یا از فایبرگلاس و تیتانیوم یا تلفیقی از هر 3! که اینجا اگه بخواهید از فایبر گلاس بسازید حدود 30هزارتا هزینه داره و اگه بخواهید کل بدنه رو از فیبرکربن بسازید بیش از100یا 150هزار دلار هزینه بدنه میشه که خب هم بسیار سبک تر میشه هم بسیار مقاوم.میرسیم به بحث متریال داخلی مثل چرم جیر چوپ فیبرک کربن و… رح صندلی هامثل اسپرت یا راحت و… طرح فرمون ،آپشن ها که بین 10الی 20هزارتا هزینه داره،کمی خورده کاری دیگه هم میمونه که کمتر از 5 هزار دلار آب میخوره. جمع بندی کنی میبینم قیمت این خودرو هیچجوره زیر 200هزار دلار نمیشه تازه میتونه بیش از 500هزار دلار برسه. چون چیز خیلی خاصی میخوام. تازه این وسط باید 60 یا 70 هزار دلار پول هزینه تولید بدی چون افراد زیادی روی این ماشین کار میکنن و ساعت های زیادی روش وقت میزارن برخی خودروهای سفارشی رستوماد بیش از 4هزار ساعت روش کار میکنن که 700 الی 800 هزار دلار تو حراجی ها فروش میره

      حالا آیا واقعا ارزش این همه پول رو دارن؟
      چون ماشین رویای خودتو داری خودت موتور گیربکس سیستم تعلیق طراحی بیرونی کیفیت کابین رو انتخاب کردی و گفتی اینطوری باشه و از همه مهمتر یه دونه تو دنیا ازش هست فارق از اینکه 100هزارتا قیمت داشته باشه یا 500هزارتا کاملا ارزشش رو داره.

      ((من یه بل ایر رستوماد دیدم 3ماه پیش برای فروش گذاشته بودن 109هزار دلار قیمت داشت و کاملا ارزشش رو داشت خیلی عالی بازسازی کرده بودن 500 اسب قدرت داشت سیستم تعلیق بادی رنگ آلبالویی تریم داخلی شتری. سریع هم فروش رفت/ یه شورلت 210 رستوماد برای فروش گذاشتن هنوز کسی نخریده قیمتش 220هزار دلار هست قدرتش یادم نیست ولی رنگ طوسی تریم داخل قرمز مشکی بدنه فایبرگلاس سیستم تعلیق بادی کابین بسیار زیبا. بنظرم ارزش این مقدار پول رو دارهه/یه بل ایر سفارشی هم هست 1میلیون دلار قیمت داره اصلا یه دنیایی هست کاری با قدرت 1400 اسبیش ندارم طراحی بیرونی داخلیش واقعا بینظیره. به نظرم این هم اینقدر ارزش داره))

      اگه دوست داشتی میتونم لینک 3ماشین رو بفرستم بری ببینی.

      موافقم 31
      مخالفم 3
      1. AMANTE

        ۱ آذر ۱۴۰۱
        سوابق: (1853 ديدگاه)

        تشکر از کامنت ات، خیلی علاقه مند شدم اون بل ایر 1 میلیون دلاری رو ببینم، اگه امکان اش هست لینک اش رو بزارید.

        موافقم 15
        مخالفم 2
        1. OM.01

          ۱ آذر ۱۴۰۱
          سوابق: (387 ديدگاه)

          (تشکر از کامنت ات، خیلی علاقه مند شدم اون بل ایر ۱ میلیون دلاری رو ببینم، اگه امکان اش هست لینک اش رو بزارید)

          شورلت بل ایر 4 در 1956رستوماد (همون 109هزار دلاری)
          https://www.rkmotors.com/vehicles/4337/1956-chevrolet-bel-air

          شورلت 210 رستوماد (همون 230هزار دلاری)
          https://www.rkmotors.com/vehicles/4342/1957-chevrolet-210
          (کامنت بالا نوشتم این خودرو سیستم تعلیق بادی داره اما الان چک کردم دیدن نه نداره. اشتباه نوشتم کامنت بالا)

          شورلت بل ایر 1میلیون دلاری 1400اسب بخاری
          https://fuelcurve.com/brute-force-55-chevy/

          اینم ویدیوی برسی بل ایر 1میلیون دلاری توسط autotopiaLA
          https://www.youtube.com/watch?v=Y0f6lCLIu6Q

          حالا شاید خیلی ها بگن این ماشین ها اینقدر نمی ارزن اما قدر زر را زرگر شناسد قدر گوهر را گوهری:)

          موافقم 8
          مخالفم 2
      2. R@min

        ۱ آذر ۱۴۰۱
        سوابق: (1621 ديدگاه)

        بخش اعظم کارهای رستوماد رو میشه با زیر صد هزار دلارم هم به اون ماشین مد نظر نزدیک شد اگر سلیقه خاص و نامتعارف شما نباشه 😄😄 هر چند خیلی جذابه.

        ولی خب یه رستوماد در حد رینگ برادرز بین ۲۰۰ تا ۸۰۰ هزار دلار خرج داره همونطور که پروژه هاشون هم تو همین حدود قیمت فروخته میشه.

        موافقم 14
        مخالفم 3
  4. پدرام

    ۱ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (797 ديدگاه)

    آیا بین انتخاب دوج چارجر کلاسیک و چلنجر مدرن مردد هستید اما فضای کافی برای نگهداری هر دو را ندارید؟
    جواب فضای کافی برای هر دو رو دارم پول ندارم :(

    موافقم 50
    مخالفم 3
    1. Hamilton1970

      ۲ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (525 ديدگاه)

      حق:)

      موافقم 2
      مخالفم 2
  5. Alan.r

    ۱ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (1085 ديدگاه)

    ظاهر کلاسیک ، باطن مدرن
    جزو بهترین ترکیب های صنعت خودروسازی دنیاست
    البته به شرطی که قوای محرک به الکتریکی تبدیل نشه

    موافقم 40
    مخالفم 2
  6. A.A.S

    ۱ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (144 ديدگاه)

    نگاه استیل گنگ و…

    موافقم 30
    مخالفم 5
  7. MILADZM

    ۱ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (345 ديدگاه)

    سال 68 یه ماشینی زده که الان بعد از گذشت قریب به 55 سال هنوز هم عین روز اول جذابه .
    عجیبه واقعا این طراحی بدنه چارجر 68 اصلا نه تنها با گذر زمان از مد نمیفته بلکه هر روز به جذابیتش اضافه هم میشه .
    به قول یه عزیز توی میتینگ های خودرویی که همه ماشین ها با تیون های ظاهری عجیب و غریب برای جلب توجه هر چه بیشتر حضور پیدا میکنن
    چارجر های 68 با همون ظاهر فابریک خودشون و در بهترین حالت با یه پولیش ساده به قدری دلبری میکنن که در لحظه ورودشون به میتینگ سریع دوربین فیلمبرداری مردم سمتشون میچرخه .
    رنگش هم که مشکی باشه دیگه همه چی تمام

    موافقم 40
    مخالفم 8
  8. Ali_x76

    ۱ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (1203 ديدگاه)

    منطقی بخوای نگاه کنی، نمی‌صرفه.
    خودم اگه عاشق چلنجر باشم و بخوام هزینه کنم
    یه چلنجر ردآی می‌گیرم، رینگ و کاپوت و سقف فیبرکربنی+رول کیج+کیت تعلیق و ترمز+لاستیک سمی اسلیک بهش اضافه می‌کنم.

    موافقم 12
    مخالفم 2
  9. امیرحسین

    ۱ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (385 ديدگاه)

    اقای احمد زاده اگه مطلبی از تاهو ۲۰۱۲ دارید بزارید رنگ مشکی ال تی زد مانیتور دار باتشکر

    موافقم 3
    مخالفم 1
  10. مهدی

    ۱ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (1585 ديدگاه)

    کلا چون واسه این کارها زمان زیادی گذاشته میشه و هزینه خدمات هم اونجا زیاده از نظر عقلانی این کارا به صرفه نیست. به شخصه با اینکه کلاسیک بازم اما اگر وسعم می‌رسید پول یه فراری رو پای این خودرو نمی‌دادم

    موافقم 4
    مخالفم 2
  11. علی جردن

    ۲ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (417 ديدگاه)

    پدال چرا کم کار شده ؟ یه سایتدرست حسابی
    بدون فیلتر همین پدال رو می شناسم دلم با مطالب جذابش خوشه اونم چندروزه از لحاظ تعداد پست خیلی کم کار شده🤜

    موافقم 2
    مخالفم 0
  12. دیمن

    ۲ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (144 ديدگاه)

    خودرویی که قرار نیست تاریخ مصرفش تموم بشه، هر روز بهتر از دیروز، افسانه

    موافقم 1
    مخالفم 3
  13. فرهاد

    ۸ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    هم جاشو داریم هم وقتشو فقط پولشو نداریم

    موافقم 2
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا