صدای دوج چارجر دیتونا برقی مجهز به اگزوز فراتزونیک را بشنوید!
کانسپت چارجر دیتونا میخواهد به جهانیان نشان دهد که یک خودروی عضلانی برقی چگونه خواهد بود. زمانی که کوپه موردبحث در جلوی حضار با سرعت بسیار پایین حرکت کرد راننده چند باری پدال گاز را فشار داد تا صدای سیستم اگزوز فراتزونیک به گوش افراد حاضر در مراسم برسد. ما بهصورت کامل از تعهد SRT برای حفظ صدای خودروهای درونسوز در آینده حمایت میکنیم اما صدایی که دیتونا در آن زمان تولید کرد خیلی گیرا نبود و برای یک خودروی برقی خیلی سنگین و مصنوعی به نظر میرسید.
به همین خاطر تیونرهای دوج در نمایشگاه شیکاگو و در بخش کانسپت و تکنولوژی صدای فراتزونیک جدیدی را برای کانسپت این برند تدارک دیدهاند که در ویدئوی پیش رو میتوانید از آن لذت ببرید. همانطور که خواهید دید صدای تولیدی بسیار بهتر از کار درآمده است و غرشهای بهتری در دورهای پایین دارد. به عنوان یادآوری باید گفت اگزوز فراتزونیک نه تنها یک سیستم بلندگوی خارجی است بلکه با استفاده از هوا برای تولید صدا بهمانند یک ارگ عمل میکند. صدای نهایی با استفاده از اطلاعاتی همچون موقعیت پدال گاز و سرعت خودرو تنظیم میشود. همچنین صدای اگزوز دوج چارجر دیتونا برقی طنین زیادی دارد زیرا میتواند تا 126 دسیبل که مشابه صدای اگزوز هلکت است به گوش برسد.
از آنجایی که نسخه تولیدی چارجر دیتونا تا سال 2024 از راه نخواهد رسید بنابراین تصور میکنیم بهینهسازیهایی در این خودرو صورت بگیرد. البته دوج تنها خودروسازی نیست که از صداهای غیرواقعی برای جذاب ساختن خودروهای برقی خود استفاده خواهد کرد چراکه لامبورگینی نیز قبلاً کلیپهای صدای برقی خاص خودش را برای قوای محرکه 12 سیلندر هیبریدی ثبت کرده است و فراری نیز میخواهد سیستمی را به ثبت برساند که باعث خواهد شد خودروهای برقی احساسیتری باشند.