درگ هشت سیلندرهای سوپرشارژ، چلنجر هلکت در برابر CT5-V بلکوینگ
همه میدانیم که کادیلاک CT5-V بلکوینگ خودروی بسیار خاصی بهحساب میآید و این فقط به خاطر بهرهگیری از نشان بلکوینگ نیست. این قویترین سدان تاریخ کادیلاک است و پیشرانهٔ V8 سوپرشارژ آن بهصورت دستساز تولید میشود. مهمتر از اینها، CT5-V بلکوینگ به همراه سدان کوچکتر CT4-V بلکوینگ آخرین مدلهای سری V بنزینی کادیلاک محسوب میشوند؛ اما این سدان قدرتمند در برابر دیگر خودروهای V8 سوپرشارژ بازار چگونه عمل میکند؟ سم کارلیجن با قرار دادن CT5-V بلکوینگ در برابر دوج چارجر هلکت قصد دارد به این سؤال پاسخ دهد.
هرچند سدان عضلانی چارجر هلکت رقیب مناسبتری برای کادیلاک بهحساب میآید اما سم کارلیجن نتوانسته یک نمونهٔ استوک آن را پیدا کند و به همین دلیل، برادر کوپۀ چارجر یعنی چلنجر هلکت را به میدان رقابت آورده است. این خودروها که هردو از پیشرانههای 6.2 لیتری V8 سوپرشارژ استفاده میکنند، روی کاغذ تقریباً در یک سطح هستند هرچند که چلنجر با 717 اسب بخار قدرت و 890 نیوتن متر گشتاور کمی قویتر است. البته کوپهٔ دوج با وزن 2012 کیلوگرم، به میزان قابلتوجهی سنگینتر است. از سوی دیگر، کادیلاک از 668 اسب بخار قدرت و 895 نیوتن متر گشتاور بهره میبرد و تنها 1870 کیلوگرم وزن دارد.
بنابراین، به نظر میرسد برتری هلکت در قدرت با وزن سنگینتر جبران خواهد شد اما یک تفاوت بزرگ بین این دو خودرو وجود دارد که کاملاً به نفع دوج تمام میشود: گیربکس. هلکت حاضر در این رقابت به گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک مجهز است درحالیکه کادیلاک از گیربکس دستی استفاده میکند. در مسابقات درگ، صرفنظر از مهارت راننده در تعویض دنده با گیربکسهای دستی، خودروهای اتوماتیک مدرن همیشه برتری دارند اما آیا در درگ بین هلکت و بلکوینگ هم این موضوع صدق میکند؟ برای فهمیدن پاسخ این سؤال ویدئوی زیر را ببینید.
مشخصات فنی
| چلنجر هلکت | CT5-V بلکوینگ |
پیشرانه | 6.2 لیتری V8 سوپرشارژ | 6.2 لیتری V8 سوپرشارژ |
قدرت | 717 اسب بخار | 668 اسب بخار |
گشتاور | 890 نیوتن متر | 895 نیوتن متر |
گیربکس | 8 سرعته اتوماتیک | 6 سرعته دستی |
محور محرک | عقب | عقب |
وزن | 2012 کیلوگرم | 1870 کیلوگرم |
قیمت | 68,125 دلار | 92,390 دلار |