تیم کانیسکیس، مدیرعامل دوج و پدر هلکت بازنشسته می‌شود

یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403 - 09:30
مطالعه 3 دقیقه
tim-kuniskis-hellcat
در بحبوحه همه‌گیری خودروهای برقی، تیم کانیسکیس مدیرعامل شرکت دوج که ملقب به پدر هلکت است بازنشسته خواهد شد.
تبلیغات

کانیسکیس در حال حاضر مدیرعامل برندهای رم و دوج است و از اول جولای (11 تیر 1403) بازنشسته خواهد شد. کریستین فیوئل مدیرعامل فعلی کرایسلر جایگزین کانیسکیس در رم خواهد شد و درعین‌حال سمت خود در کرایسلر را نیز حفظ خواهد کرد. مت مک آلر هم به عنوان رئیس جدید دوج انجام‌وظیفه خواهد کرد. او قبلاً مدیر بخش فروش همین خودروساز آمریکایی بوده است.

کانیسکیس بیش از 30 سال همراه دوج و استلانتیس بوده و کار خود را در سال 1993 و با فروش محصولات و قطعات کرایسلر شروع کرده است. او در سال 2003 به عنوان مدیر ارشد نمایندگی‌های این خودروساز انتخاب شد و در سال 2009 هم پست مدیر بازاریابی کرایسلر را به دست آورد. کانیسکیس در سال 2011 به سمت مدیریت فیات آمریکای شمالی منصوب شد. پدر هلکت همچنان به طی پله‌های ترقی ادامه داد و دو سال بعد مدیرعاملی دوج را به دست آورد. او در زمان تحویل فیات کرایسلر در دهه قبل میلادی چندین پست مدیریتی را قبول کرد و با تجربه فرایند ادغام فیات کرایسلر با پژو سیتروئن، پست مدیرعاملی دوج در شرایط فعلی را پذیرفت. او همچنین در سال 2023 علاوه بر دوج سکان‌داری رم را هم بر عهده گرفت. کانیسکیس در سال 2014 مدیریت برندهای دوج و SRT را در دست داشت و در همان زمان پیشرانه 8 سیلندر 6.2 لیتری سوپرشارژردار هلکت وارد میدان شد.

این نیروگاه پرقدرت با خروجی 707 اسب بخار در مدل‌های چارجر و چلنجر نصب شد و عصر طلایی جدیدی برای خودروهای عضلانی دیترویت رقم خورد. با هدایت‌های کانیسکیس، دوج به یک برند پرفورمنس کامل بدل گردید و نهایتاً پیشرانه هلکت را در تمامی محصولات خود ارائه کرد. او طرفدار پر و پا قرص "برادری عضله" بود. این انجمن یک گروه اصلی از خریداران دوج است که خودروهای مجهز به پیشرانه 8 سیلندر را خریداری کرده و با آن زندگی می‌کنند.

شاید برخی افراد معتقد باشند او رابطه بسیار نزدیکی بین هِمی و دوج ایجاد کرد. بازنشستگی تیم کانیسکیس زمانی رخ می‌دهد که به پایان دوران 8 سیلندر دوج و رم نزدیک شده‌ایم. چلنجر به خاطرات پیوسته و چارجر جدید نیز به‌صورت برقی و همچنین با پیشرانه 6 سیلندر توئین توربو تولید خواهد شد. همین موضوع درباره رم هم صدق می‌کند چراکه دیگر خبری از پیشرانه 8 سیلندر در محصولاتش نیست و باید به پیشرانه 6 سیلندر رضایت داد. کارلوس تاوارس مدیرعامل استلانتیس گفته است:

من می‌خواهم از فرصت استفاده کرده و از تیم کانیسکیس به خاطر علاقه، تعهد و تلاش‌های خود در پیشبرد اهداف استلانتیس صمیمانه تشکر کنم. او تصویر جدیدی از آینده برقی شده برندهای رم و دوج را ارائه کرده است
مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.